Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

PSA pokračuje ve vývoji Hybrid Air, hledá však technického partnera

David Bureš David Bureš 23. 1. 2015 • 00:22
8
7
Zobrazit náhledy (8)
Peugeot Peugeot Peugeot
Hybrid Air je systém hybridního pohonu, který místo tradičnějších baterií čerpá svoji energii ze stlačeného vzduchu.

Na začátku ledna francouzskými médii proběhla zpráva, že koncern PSA Peugeot Citroën ukončí vývoj unikátního hybridního systému Hybrid Air, protože je příliš nákladný. Automobilka nyní tuto zprávu oficiálně vyvrací a potvrzuje, že tento systém vyvíjí i nadále.

„Neplánujeme zrušení tohoto projektu,“ citoval server Automotive News Europe mluvčí francouzského koncernu. Unikátní systém má výrazně snížit spotřebu paliva. Hybrid Air funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Mluvčí nicméně potvrdila dřívější zprávy, že PSA hledá partnera, který by automobilce pomohl rozložit náklady na vývoj a výrobu pohonného systému. „Nyní čekáme na partnery, kteří nám pomohou s fází výroby,“ uvedla mluvčí PSA.

Z dřívějších vyjádření představitelů PSA nicméně vyplývá, že mezi ostatními výrobci o Hybrid Air není příliš velký zájem. S hledáním partnera pomáhá dodavatel dílů Bosch. Hybrid Air se má PSA finančně vyplatit, pokud automobilka ročně prodá alespoň 500.000 vozů s tímto systémem. Náklady na hybridní systém jsou vysoké, protože využívá mnoho nových komponent, které se v dané formě v sérii zatím neobjevují, např. hydraulické motory, upravenou planetovou převodovku nebo nádrž na vzduch.

Ukončení vývoje Hybrid Airu naznačoval odchod šéfa tohoto projektu Karima Mokaddema z PSA a snížení počtu inženýrů vyvíjejících tento systém. Odchod Mokaddema byl však podle mluvčí automobilky dopředu plánován, snížení počtu vývojářů má pak souviset s hledáním výrobního partnera.

Systém Hybrid Air byl prezentován pomocí několika konceptů. Zatím posledním byly Peugeot 208 Hybrid Air 2L a Citroën C4 Cactus Airflow 2L představené na loňském pařížském autosalonu. Systém má být použit především v malých modelech, u kterých má snížit spotřebu paliva až k hranici dvou litrů na 100 kilometrů.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
24. 1. 2015 15:27
Re: zbytecne
Proč? Mně to přijde jako zajímavé řešení. Baterie jsou zbytečně těžké, drahé a časem mohou ztrácet kapacitu. Bylo by skvělé najít smysluplnější alternativu.
24. 1. 2015 11:51
Re: DOUFEJME ŽE TO ZVLÁDNOU UVÍST NA TRH
jj
JE TO TOTIŽ SKVĚLÁ TECHNOLOGIE [odkaz] jen mě hlava nebere co je na ní tak drahýho, pár ventilů píst a nádrž :*) :*)
23. 1. 2015 15:23
zbytecne
vyhazovani penez :-)
Avatar - sargis
23. 1. 2015 15:11
ako sa hovorí...
došiel im vzduch.
Avatar - Uživatel_5340709
23. 1. 2015 14:39
Jo, jo
PSA, už vidím jak se jim i ten stlačenej vzduch kazí. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud