Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Peugeot
Peugeot
Peugeot
Peugeot
8 Fotogalerie

PSA pokračuje ve vývoji Hybrid Air, hledá však technického partnera

Hybrid Air je systém hybridního pohonu, který místo tradičnějších baterií čerpá svoji energii ze stlačeného vzduchu.

Na začátku ledna francouzskými médii proběhla zpráva, že koncern PSA Peugeot Citroën ukončí vývoj unikátního hybridního systému Hybrid Air, protože je příliš nákladný. Automobilka nyní tuto zprávu oficiálně vyvrací a potvrzuje, že tento systém vyvíjí i nadále.

„Neplánujeme zrušení tohoto projektu,“ citoval server Automotive News Europe mluvčí francouzského koncernu. Unikátní systém má výrazně snížit spotřebu paliva. Hybrid Air funguje tak, že se přebytečná energie ukládá v podobě stlačeného dusíku do tlakové nádoby. Kola následně vedle spalovacího motoru může roztáčet hydromotor.

Mluvčí nicméně potvrdila dřívější zprávy, že PSA hledá partnera, který by automobilce pomohl rozložit náklady na vývoj a výrobu pohonného systému. „Nyní čekáme na partnery, kteří nám pomohou s fází výroby,“ uvedla mluvčí PSA.

Z dřívějších vyjádření představitelů PSA nicméně vyplývá, že mezi ostatními výrobci o Hybrid Air není příliš velký zájem. S hledáním partnera pomáhá dodavatel dílů Bosch. Hybrid Air se má PSA finančně vyplatit, pokud automobilka ročně prodá alespoň 500.000 vozů s tímto systémem. Náklady na hybridní systém jsou vysoké, protože využívá mnoho nových komponent, které se v dané formě v sérii zatím neobjevují, např. hydraulické motory, upravenou planetovou převodovku nebo nádrž na vzduch.

Ukončení vývoje Hybrid Airu naznačoval odchod šéfa tohoto projektu Karima Mokaddema z PSA a snížení počtu inženýrů vyvíjejících tento systém. Odchod Mokaddema byl však podle mluvčí automobilky dopředu plánován, snížení počtu vývojářů má pak souviset s hledáním výrobního partnera.

Systém Hybrid Air byl prezentován pomocí několika konceptů. Zatím posledním byly Peugeot 208 Hybrid Air 2L a Citroën C4 Cactus Airflow 2L představené na loňském pařížském autosalonu. Systém má být použit především v malých modelech, u kterých má snížit spotřebu paliva až k hranici dvou litrů na 100 kilometrů.