
Radujme se! Porsche 911 GT3 opět dostane manuál. V příští generaci...
Porsche mnohé své fanoušky a zákazníky rozezlilo, když aktuální generaci 911 GT3 nabídlo výhradně s dvouspojkovou převodovkou. Nářky se ale automobilka rozhodla vyslechnout a manuál hodlá do 911 GT3 vrátit, nicméně až v příští generaci tohoto vozu.
Mnozí klienti si stěžovali, že kvůli konci manuální převodovky nenabídne 911 GT3 takové propojení mezi jezdcem a strojem, tak typickou vlastnost předchůdců tohoto modelu. Porsche ale argumentovalo, že 911 GT3 mnoho majitelů používá jako okruhový nástroj a právě na ně se rozhodlo v této generaci zaměřit. V takovém případě dává dvouspojková převodovka rozhodně větší smysl – auto je díky ní zkrátka rychlejší.
Porsche si ale nyní uvědomilo, že byla chyba ztratit tradicionalisty toužící po manuálu a zaměřit se jen na milovníky jízdy na okruhu. „GT3 je plná systémů, které dávají smysl na závodní trati, puristům ale může něco chybět,“ přiznává Andreas Preuninger, vedoucí programu GT v automobilce Porsche.
Příští generace 911 GT3 tak opět nabídne dvě možnosti převodovek, aby oslovila větší okruh zákazníků. Jak navíc přiznal viceprezident produktové řady 911 August Achleitner, manuál v budoucnu může být konkurenční výhodou, protože naprostá většina dražších sporťáků a supersportů přešla na samočinné (primárně dvouspojkové) převodovky.
Zajímavostí je, že budoucí 911 GT3 nevyužije aktuálně používaný sedmistupňový manuál, ale pouze šestistupňový. Aktuální 911 Carrera používá sedm stupňů hlavně pro snížení spotřeby na dálnici, což u 911 GT3 nebude tolik potřeba – jako dálniční přibližovadlo rozhodně nebude sloužit.
Tradicionalisté ale nebudou muset čekat dlouhá léta na novou 911 GT3, aby se dočkali Porsche s perfektními jízdními vlastnostmi a pořádným „klackem.“ Pro takové klienty totiž v Zuffenhausenu připravují speciální model 911R, který bude kombinovat atmosférický motor (ten tradicionalisté také milují) právě s manuální převodovkou.