Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ram 700: Převlečený Fiat Strada pro Mexiko

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Spolupráce Fiatu a Chrysleru má na různých trzích zvláštní rozměry. Třeba v Mexiku míří do prodeje pick-up Ram 700. Známe ho ale vlastně i my...

Fiat Strada se kdysi prodával i v České republice. Ano, jde pořád o užitkovou verzi světového modelu Palio vyráběnou v Brazílii. A to ve své prapůvodní podobě mělo premiéru už v roce 1996! Mezitím přišla druhá generace, ale Strada pořád vychází z té první, která se vyrábí rovněž. A aby toho nebylo málo, v Mexiku nese značku Ram, tedy logo divize velkých „trucků“, které se používá hlavně v Severní Americe. Pracant měl sice premiéru už před měsícem, ale původní označení 750 se nakonec změnilo na 700.

Zajímavé je že Strada se ve středoamerické zemi prodává také, ale Fiat je s jejím odbytem nespokojen, proto posiluje. Ram 700 je k mání buď ve verzi s dvoumístnou jednoduchou kabinou, nebo s prodlouženou (Club Cab). Ta má dvě řady sedadel a pravé zadní dveře jsou tzv. sebevražedné. Nalevo chybí úplně, najdeme zde jen přední. Číslo v názvu odpovídá zhruba nosnosti v kilogramech, dvoudveřová verze uveze 705 kg, třídveřová s kratší ložnou plochou pak menších 650 kg.

Jediným nabízeným motorem je zážehová čtyřválcová šestnáctistovka E-Torq, která dává 85 kW a 119 N.m. Tuto porci přenáší manuální pětistupňová převodovka výhradně na přední nápravu. Čtyřkolku Mexičané nekoupí, ale mohou si dopřát uzamykatelný přední diferenciál pro zvýšení trakce a průchodnosti lehkým terénem. Černé oplastování nějaký ten šrám určitě snese, obzvláště verze Adventure vypadá k světu a slibuje vzhledem více, než může nabídnout. Právě ona má standardní uzávěrku a částečně digitální budíky včetně kompasu. A je to stylovka i se střešními nosiči.

Výbava je přitom poměrně slušná: ABS, EBD, posilovač řízení, přední airbagy, elektrická okna, palubní počítač, klimatizace, rádio s CD, MP3 a Bluetooth. Club Cab přidává navíc dálkově ovládané centrální zamykání, elektrická zrcátka, střešní okno, mlhovky, off-roadový vnější balíček, multifunkční volant, informační systém myCar a hodnotnější čalounění. A ceny? Základ přijde na 182.900 pesos (301 tisíc korun), čtyřmístná varianta stojí 241.900 pesos (398.200 Kč).

Také vás napadá, že na českém trhu takový pick-up chybí? Náklaďáčky na základě Felicií už pomalu mizí a Dacia svůj Logan s korbou už také nevyrábí. Strada u nás ale bohužel neuspěla, vzhledem k brazilskému původu byla příliš drahá a upřímně, málokdo věděl, že si takové auto vůbec může koupit. Uvažuje se o vstupu Ramu 700 na severoamerický trh, ale do ČR se určitě pod původním logem Fiatu nevrátí. V Mexiku má zdatnou konkurenci v podobě třeba Volkswagenu Saveiro nebo Chevroletu Tornado.

Aleš Dragoun
Diskuze (6)
Avatar - Barrichello
3. 11. 2014 15:23
Re: No jako RAM
Rozdíl mezi konstatováním a radou znáš?

Pokud ne, zkus nastudovat >:D >:D
3. 11. 2014 11:51
Re: No jako RAM
A prečo by sa mal? Gilgit to dobre napísal - ide o potreby trhu. USA a Kanada zastarané a malé modely neakceptujú, majú iné priority, to je jasné každému. Tým pádom mi Barichellova poznámka príde, akoby ju písal Topper...
3. 11. 2014 11:30
Re: No jako RAM
launch v USA se neplánuje.... aspoň podle toho co se tak nějak psalo....

Avatar - Barrichello
3. 11. 2014 10:27
No jako RAM
to působí komicky, i když v mexiku se pod zančkou Dodge taky prodávalo leccos. No snad s tím nezamíří i do USA a Kanady.....tam by to nemělo šanci.
3. 11. 2014 10:25
moc pěkný kousek
je škoda, že se tu nic podobnýho nenabízí