Range Rover Sport HST má 380 koní a představí se v New Yorku

Čeští zájemci o Range Rover Sport mají na výběr ze široké palety šesti – a osmiválcových turbodieselů, zážehový agregát je však v nabídce pouze jeden – brutální osmiválec 5.0 Supercharged s výkony 375 a 405 kW (SVR).
Na blížícím se autosalonu v New Yorku nám Britové představí novinku s třílitrovým agregátem, který najdeme například pod kapotou Jaguaru F-Type S.
Nese přídomek HST, půjde o limitovanou edici nabízenou od dubna, ovšem menší podíl benzinových agregátů na našem trhu nevyřeší. Prioritní je totiž Čína, Rusko, Severní Amerika a Blízký východ.
Range Rover Sport HTS poznáte na první pohled podle drobných exteriérových změn. Jiná je například maska chladiče, rámečky kolem předních mlhovek, nebo ventilační otvory v kapotě. Díly jsou vyvedeny v lesklém černém odstínu a ladí k tmavě šedému zbarvení jednadvacetipalcových disků. Těmi to ale nekončí – za příplatek totiž dostanete ještě o palec větší kola Stealth, a aby byl efekt co nejlepší, vzadu přibyl nový spoiler.
Land Rover v tiskových materiálech uvádí, že je HTS jakýmsi stupněm mezi základním třílitrovým šestiválcem s 250 kilowatty a pětilitrovým osmiválcem, který jich má 375. Nabízených 280 kW má sice blíže k základnímu šestiválci, to ale nemění nic na faktu, že i tak bude více než dvoutunové SUV pořádně rychlé.
V souvislosti s premiérou vozu v New Yorku představí značka také drobné změny modelu Sport pro rok 2016. Jde přitom především o elektroniku, konkrétně například systém InControl Protect, který umožňuje na dálku zkontrolovat hladinu paliva v nádrži, automaticky přivolat pomoc v případě nehody, nebo komunikovat s Land Rover Assistance.
Díky službě Premium InControlTM Remote zase můžete na dálku odemknou a zamknout dveře, spustit klakson nebo zablikat světly. Totéž nabízí také nový sedan střední třídy XE. Zavazadlový prostor nyní můžete otevřít "podkopnutím" zadního nárazníku a díky Auto Access Height se vám už nikdy nestane, že byste při vystupování z vozu museli "vyskakovat" - po zastavení a otevření dveří se totiž podvozek sám sníží na komfortní výšku.