Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport HST má 380 koní a představí se v New Yorku

Jan Mička Jan Mička 24. 3. 2015 • 14:30
17
Na blížícím se autosalonu v New Yorku uvidíme novou verzi Range Roveru Sport. Má označení HST a výkon 380 koní.

Čeští zájemci o Range Rover Sport mají na výběr ze široké palety šesti – a osmiválcových turbodieselů, zážehový agregát je však v nabídce pouze jeden – brutální osmiválec 5.0 Supercharged s výkony 375 a 405 kW (SVR).

Na blížícím se autosalonu v New Yorku nám Britové představí novinku s třílitrovým agregátem, který najdeme například pod kapotou Jaguaru F-Type S.

Nese přídomek HST, půjde o limitovanou edici nabízenou od dubna, ovšem menší podíl benzinových agregátů na našem trhu nevyřeší. Prioritní je totiž Čína, Rusko, Severní Amerika a Blízký východ.

Range Rover Sport HTS poznáte na první pohled podle drobných exteriérových změn. Jiná je například maska chladiče, rámečky kolem předních mlhovek, nebo ventilační otvory v kapotě. Díly jsou vyvedeny v lesklém černém odstínu a ladí k tmavě šedému zbarvení jednadvacetipalcových disků. Těmi to ale nekončí – za příplatek totiž dostanete ještě o palec větší kola Stealth, a aby byl efekt co nejlepší, vzadu přibyl nový spoiler.

Land Rover v tiskových materiálech uvádí, že je HTS jakýmsi stupněm mezi základním třílitrovým šestiválcem s 250 kilowatty a pětilitrovým osmiválcem, který jich má 375. Nabízených 280 kW má sice blíže k základnímu šestiválci, to ale nemění nic na faktu, že i tak bude více než dvoutunové SUV pořádně rychlé.

V souvislosti s premiérou vozu v New Yorku představí značka také drobné změny modelu Sport pro rok 2016. Jde přitom především o elektroniku, konkrétně například systém InControl Protect, který umožňuje na dálku zkontrolovat hladinu paliva v nádrži, automaticky přivolat pomoc v případě nehody, nebo komunikovat s Land Rover Assistance.

Díky službě Premium InControlTM Remote zase můžete na dálku odemknou a zamknout dveře, spustit klakson nebo zablikat světly. Totéž nabízí také nový sedan střední třídy XE. Zavazadlový prostor nyní můžete otevřít "podkopnutím" zadního nárazníku a díky Auto Access Height se vám už nikdy nestane, že byste při vystupování z vozu museli "vyskakovat" - po zastavení a otevření dveří se totiž podvozek sám sníží na komfortní výšku.

Témata
25. 3. 2015 19:00
Re: Mazel
Jen jsem si říkal, že by to mohl být zajímavý kompromis. S V8 je to divočák. Pár jsem jich viděl v Německu (oficiálně ale v nabídce není).
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 12:42
Re: Mazel
Hybrid jsem jel jen ve velkém RR, ale pro mně tahle auta nejsou, všechno to funguje, ale je to takové odtažité, ticho, pak najednou hukot, všude blikající šipečky s toky energie. >:D Zato s plnotučným RR s V8 kompresorem byla pr.del i na okruhu, zdivočelý parník, nádhera. :-) ;-)

V6 kompresor bude ok, charakterem nejspíš podobný projev jako X5 35i, ale pořád jsou tam ty tři litry navrch oproti stejně jedoucí naftě.
25. 3. 2015 11:17
Re: Mazel
Vidím to podobně. Mezi V6 a V8 je příliš malý rozdíl. Zkoušel jsi ten jejich hybrid? Na některých trzích mají zážehovou V6 s kompresorem - v EU vím o Polsku. Tahle motorizace by nemusela být marná.
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 07:57
Re: Mazel
Kdes žil posledních šest let, Bimbo, na Marsu? Je málo aut, která vyvolala svým designem takový rozruch jako X6, milion diskusí, otáčel se za ní každý.
Avatar - Dinar
25. 3. 2015 07:52
Re: Mazel
Zítra si jedeme do salonu pro Sporta přesně v té červené firenze a s dynamic paketem, jako má auto na fotce k článku, jen kola budou klasika 22". Osmiválec, vzhledem ke spotřebě co popisuješ, předpokládám dýzlový, nedává vedle aktuální, posílené, verze V6 SVD moc smysl, ideální je V8 kompresor, ale tam je třeba se smířit s patnácti plus. ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku