Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Range Rover Sport: Modernizace přinesla plug-in hybrid i výkonnější SVR

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Range Rover Sport se pro modelový rok 2018 dočkal lehkého omlazení vzhledu a k výraznějším změnám došlo v oblasti výbavy a techniky.

Range Rover Sport se ve své aktuální druhé generaci představil v roce 2013 a automobilka Land Rover od té doby průběžně upravuje a rozšiřuje nabídky jeho provedení, z nichž tím nejatraktivnějším je SVR, které bylo představeno v létě roku 2014.

Nyní se Range Rover Sport dočkal rozsáhlejší modernizace. Ta se v případě exteriéru zaměřila především na přední partie, které se mohou pochlubit inteligentními pixelovými laserovými LED světlomety, mezi nimiž se nachází upravená maska chladiče. Změny na přídi pak doplňuje agresivněji tvarovaný nárazník.

Na zádi je pak lehce pozměněn střešní spoiler a úpravou prošla i nabídka kol a paleta laků karoserie, kterou rozšířil odstín Byron Blue.

V interiéru má hlavní novinku představovat multimediální systém Touch Pro Duo, který využívá dvojice 10" dotykové obrazovky s vysokým rozlišením, spojující podle materiálů automobilky futuristické, elegantní prostředí s intuitivním, podmanivým rozhraním a bezkonkurenčními funkcemi.

Konektivitu nyní vylepšuje až 14 dobíjecích bodů, včetně domácí elektrické zásuvky pro dobíjení notebooků a dalších zařízení. Zajímavou novinkou je pak náramek Jaguar Land Rover Activity Key, umožňující zamykat a odemykat vozidlo, aniž by s sebou musel jeho majitel nosit hlavní klíč, což se může hodit při outdoorových aktivitách.

Land Rover pak v souvislosti s modernizací modelu Range Rover Sport vyzdvihuje i další prvky jeho výbavy, jako je například sluneční clona ovládaná gesty, která se otevírá a zavírá v závislosti na pohyby ruky cestujícího. K otevření sluneční clony stačí jediný pohyb směrem dozadu před zpětným zrcátkem, pohyb dopředu ji pak zavře.

Advanced Tow Assist se stará o náročné protiřízení požadované k přesnému navádění přívěsů při couvání. Řidič může jednoduše navést přívěs do požadovaného místa pomocí otočného voliče systému Terrain Response 2.

V paletě pohonných jednotek došlo v rámci modernizace pouze na dva zásadní kroky. První se týká provedení SVR a tím druhým je uvedení plug-in hybridu P400e. Všechna ostatní provedení pak mají být beze změn a nabízet stejné výkony jako doposud.

Range Rover Sport SVR poskytoval od svého uvedení v roce 2014 z přeplňovaného pětilitrového osmiválce nejvyšší výkon 405 kW (550 k) a z 0 na 100 km/h akcelerovat za 4,7 s. Od modelového roku 2018 nabídne tato verze nejvyšší výkon 423 kW (575 k) a točivý moment 700 N.m. Tyto hodnoty pak stojí za akcelerací z 0 na 100 km/h za 4,5 s.

Kromě vyššího výkonu se Range Rover Sport SVR může pochlubit i novou kapotou motoru z uhlíkových vláken. Jejich struktura pak zůstává ve střednímu pásu kapoty viditelná.

Nejdůležitější novinkou modelového roku 2018 se ovšem u modelu Range Rover Sport stává plug-in hybridní verze s označením P400e. Ta kombinuje dvoulitrový čtyřválcový zážehový motor Ingenium s výkonem 221 kW (300 k) a elektromotor o výkonu 85 kW (116 k). Celkový dostupný výkon je pak 297 kW (404 k) a nejvyšší hodnota točivého momentu je 640 N.m.

Range Rover Sport P400e zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h za 6,7 s a jeho maximální rychlost je 220 km/h. Automobilka dále uvádí, že emise CO2 jsou u tohoto modelu 64 g/km při kombinovaném cyklu NEDC a lze s ním díky lithium-iontovým bateriím s kapacitou 13,1 kWh absolvovat až 51 km čistě na elektřinu bez použití zážehového motoru. Maximální rychlost je však omezena na 137 km/h.

Při rychlém dobíjení lze pomocí speciální 32A domácí nástěnné skříně dosáhnout plného nabití za 2 hodiny 45 minut. Pomocí standardně dodávaného 10A kabelu pro domácí dobíjení lze baterii plně nabít za 7 hodin 30 minut.

Range Rover Sport v provedení pro modelový rok 2018 lze již nyní objednávat u prodejců.

Ceny začínají na 1.769.020,- Kč pro základní model Range Rover Sport 2,0 SD4 „S“. Zájemci o nový plug-in hybrid P400e si musí připravit minimálně 2.408.021,- Kč.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (5)
Avatar - Johny.Rico
7. 10. 2017 09:29
Design par excellence
Není co vytknout. Teď, jak to vyledili, tomu už fakt nic nechybí. No a ten vnitřek? Prostě pecka! :yes: :-!
7. 10. 2017 09:21
Re: Paráda
Je to jen těžký ten článek v záplavě s.rágor redakce SM vůbec najít.

Můj favorite by se většině nelíbil, SDV6 je prostě ideál, jízdně lepší než SDV8.
6. 10. 2017 18:23
Poslední na webu...
...nechcete si změnit slogan?

Jinak parádně vybraná úvodní fotka a posazení na stránce hned dolů. Hoši, vy to vedete ;-) :yes:
Avatar - Hammunasakra
6. 10. 2017 17:03
Re: Paráda
Nejsem fanda SUV ale souhlas = dost dobrý :yes: :yes: :-)
Avatar - Floyd
6. 10. 2017 17:00
Paráda
Kousek jako brousek :yes: