Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Clio dCi: Nově i s dvouspojkovou převodovkou

David Bureš
Diskuze (13)
Kombinace turbodieselu a dvouspojkové převodovky je dostupná pro obě karosářské verze Clia, brzy se jí dočká i Captur.

Renault rozšiřuje nabídku šestistupňové dvouspojkové převodovky EDC pro model Clio. Tuto převodovku je nyní možné pořídit i v kombinaci s turbodieselem 1.5 dCi v jeho silnější variantě o výkonu 66 kW.

Donedávna byla dvouspojková převodovka vyhrazena pouze vrcholnému Cliu RS a sportovně zaměřenému Cliu GT, které je poháněno přeplňovaným benzinovým čtyřválcem 1.2 TCe o výkonu 88 kW.

Převodovka EDC pochází z dílny firmy Getrag, vedle samočinného řazení nabízí také ruční volbu převodových stupňů. Automobilka věří, že EDC bude úspěšné, zájem evropských zákazníků o převodovky s automatickým řazením totiž roste.

Turbodiesel 1.5 dCi spolupracující s dvouspojkovou převodovkou nabízí kombinovanou spotřebu 3,7 litru na 100 kilometrů, což je o 0,1 litru více než v kombinaci s pětistupňovým manuálem. Emise oxidu uhličitého činí 95 gramů na ujetý kilometr.

Na českém trhu je Clio s 1.5 dCi a převodovkou EDC dostupné od druhého výbavového stupně Expression, a to jak v případě pětidveřového hatchbacku, tak v případě praktičtějšího kombi Grandtour. Zákazníci si za ní připlatí 35.000 korun.

V provedení Expression je Clio vybaveno lakovanými zrcátky a klikami dveří, čtyřmi airbagy, palubním počítačem, tempomatem, manuální klimatizací, výškově nastavitelným sedadlem řidiče nebo multimediálním systémem s navigací a Bluetooth handsfree.

Možnost kombinace turbodieselu 1.5 dCi a dvouspojkové převodovky EDC byla ohlášena i pro kompaktní SUV Captur. V českém ceníku však zatím tato možnost chybí.

V případě malého Renaultu je novinkou ještě varianta Clio Grandtour GT. Toto sportovně zaměřené kombi stojí 400.900 korun, o 16.000 Kč více než hatchback.

Renault Clio – technické údaje a ceny na českém trhu
Motor1.2 16V0.9 TCe1.2 TCe1.5 dCi1.5 dCi1.5 dCi
Převodovka5M5M6DS5M5M6DS
Zdvihový objem [cm3]11498981197146114611461
Válce/ventily4/43/44/44/24/24/2
Největší výkon [kW/min-1]54/550066/525088/490055/400066/400066/4000
Největší toč. mom. [N.m/min-1]107/4250135/2500190/2000200/1750220/1750220/1750
Max. rychlost [km/h]167182199168178176
Zrychlení 0-100 km/h [s]15,412,29,414,311,712,9
Komb. spotřeba [l/100 km]5,54,55,23,63,63,7
Cena Authentique [Kč]229.900--289.900--
Cena Expression [Kč]259.900289.900-319.900349.900384.900
Cena Dynamique [Kč]279.900309.900-339.900369.900404.900
Cena GT [Kč]--384.900---
Pozn. Uvedené ceny platí pro hatchback, kombi je o 16.000 Kč dražší.

David Bureš
Diskuze (13)
Avatar - Emel
22. 7. 2013 09:37
Re: Kdyby raději přidali manuál k 1.2 TCe a do RS!
Ovšem převážně z finančních důvodů. Ono upřímně, na dálnici je celkem jedno, jestli máš automat nebo manuál, stejně tam s manuálem za cedulí plácneš šestku a jedeš, ale na nějaké popojíždění po městě je automat komfortní volba. Moderní automaty neomezují spotřebu ani dynamiku, takže pokud budou dostupné za dobrou cenu...
Avatar - DawQa
21. 7. 2013 21:05
35k
za super cenu, stejně jako automat je skvělá věc! :yes: :-)
Avatar - woody-alien
21. 7. 2013 20:58
Re: Kdyby raději přidali manuál k 1.2 TCe a do RS!
Nebyl bych tak radikální, ale poměr prodejů automat vs.manuál by se určitě výrazně změnil. Dnes je to přesně jak píšeš, automat je obvykle silně znevýhodněn přiřazením k silnějšímu motoru a vyšší výbavě a tudíž o hodně vyšší cenou.
21. 7. 2013 20:50
Re: Kdyby raději přidali manuál k 1.2 TCe a do RS!
v malom aute je volba c.1 manual, kedze verzie s automatom su o dost drahsie (casto vyssie vybavy a silnejsie motorizacie). Ak by bol automat dostupny pre vacsinu verzii, tak by ludia po manualoch (takmer) ani nepozreli
21. 7. 2013 19:28
Re: Kdyby raději přidali manuál k 1.2 TCe a do RS!
Jeden měsíc nerozhoduje. Clio bylo v červnu druhé celkově a první ve třídě. Stejné je to i za první pololetí. :-)