Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Express Van odhaluje detaily. Dostupné Kangoo se začne prodávat na jaře

David Bureš
Diskuze (9)

Nová dodávka francouzské značky bude u nás dostupná s motory 1.3 TCe a 1.5 Blue dCi. České ceny budou odhaleny na přelomu března a dubna.

Renault loni představil novou generaci své kompaktní užitkové řady. Nově přitom model Kangoo doplňuje také o dostupnější derivát Express Van. Nějakou dobu se spekulovalo, kde se vlastně bude toto provedení prodávat, nyní však automobilka potvrdila, že na českém trhu Renault Express Van dostupný bude.

Automobil svým designem navazuje právě na nové Kangoo. Příď tak zdobí světlomety s diodovým motivem písmena C nebo výrazné logo výrobce v masce chladiče.

Interiér je však jednodušeji koncipován než u nového Kangoo. Myslí hlavně na praktičnost, když tu nechybí různé otevřené i uzavřené odkládací prostory s celkovým objemem téměř 48 litrů. Je tu ale rovněž soudobý prvek v podobě multimediálního systému Easy Link s osmipalcovou obrazovkou, který umožňuje zrcadlení smartphonů a bude dostupný ve verzi s navigací.

Dále je možné vůz vybavit bezdrátovým nabíjením telefonu a až třemi USB porty a čtyřmi 12V zásuvkami, z nichž jedna se nachází v nákladovém prostoru. Praktickou možností je i kamera Rear View Assist, neboli digitální zpětné zrcátko přenášející obraz ze zpětné kamery na displej v kabině, která u celoplechového vozidla nahrazuje klasické vnitřní zpětné zrcátko. Dále bude možné vůz vybavit sledováním mrtvého úhlu, zrcátkem s širokoúhlým obrazem či parkovacími senzory a zadní parkovací kamerou.

Samotný technický základ je ale jednodušší, pro dostupnější cenu. Zatímco nové Kangoo využívá aktuální alianční platformu CMF, v tomto případě je podle zákulisních zpráv nadále základem platforma B0 známá třeba z Dacia Dokker. Ve skutečnosti je tak Express Van rozsáhle modernizovaným Dokkerem s logy francouzské značky. Rumunskému modelu ostatně odpovídá i rozvor 2.812 mm, délka karoserie pak činí 4.393 mm.

Pro dodávku jsou ale vždy klíčové převozní schopnosti a v tomto ohledu má Express Van co nabídnout. Objem nákladového prostoru se podle provedení přepážky pohybuje v rozmezí od 3,3 do 3,7 m³ s tím, že nákladová plocha je v případě pevné přepážky dlouhá až 1,91 metru. Vedle zadních dveří pak přístup do nákladového prostoru zajišťují boční posuvné dveře s šířkou 716 mm.

Užitečná hmotnost může být až 780 kg u benzínové motorizace a 650 kg v naftovém provedení. Náklad pak v základu může být upevněn pomocí šesti ok v podlaze, která půjde za příplatek doplnit o další čtyři na stěnách.

Nabízené motory jsou potvrzeny dva. Ty benzinové zastoupí čtyřválec 1.3 TCe o výkonu 74 kW. Z turbodieselů tu budou dvě varianty 1.5 Blue dCi s 55 kW a 70 kW.

Renault Express Van se aktuálně začíná prodávat v domovské Francii. Pro český trh dojde ke zveřejnění cen na přelomu března a dubna 2021.

David Bureš
Diskuze (9)

Doporučujeme

Avatar - legnaw (novy)
15. 2. 2021 09:48
Re: Dokker
presne...na man celkovo podobi tento express van ako dacia
15. 2. 2021 07:23
Re: Bude prodloužena osobní verze?
Dajú sa kúpiť verzie Lada pickup. U nás to má mestská časť Karlova ves.
Ale na diaľnici to musí byť trápenie!!
14. 2. 2021 21:33
Re: Bude prodloužena osobní verze?
Často jazdíš do Rumunska?
14. 2. 2021 21:33
Re: Bude prodloužena osobní verze?
Také autá sa robia o triedu vyššie, a sú to už vlastne valníky. U sklenárov vídam práve tie, malé pickupy ani veľmi nie.
14. 2. 2021 16:50
Re: Bude prodloužena osobní verze?
O pick-upy mimo off-roadov nie je moc záujem. Praktickejšie je mať malú dodávku. U nás si všímam jedno sklenárstvo, ktoré malo roky Feliciu Pick-up a Daewoo FSO Truck. Pre nich verím, že v dnešnej dobe je problém vybrať náhradu, ale teda kúpili teraz Isuzu D-Max. Je nejaké nízke, takže zrejme 2WD a v základe. Je to ale skôr špecifický prípad, inak sa pick-upy veľmi neoplatí vyrábať. A u nás má mestská časť Fiat Doblo Work-up. Snáď jediné ktoré som v meste videl.