Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kadjar u nás dostal nový motor. Má 120 kW a jezdí za šest litrů

Jan Mička
Diskuze (50)
Zájemci o benzinový motor měli dosud u Renaultu Kadjar jedinou možnost – dvanáctistovku o výkonu 96 kW. Nyní však nabídku obohacuje o 24 kW silnější šestnáctistovka.

Informaci o novém agregátu pro model Kadjar zveřejnilo české zastoupení Renaultu společně s oznámením cen modernizovaného crossoveru Captur. Až dosud nabídce vévodily vznětové agregáty, a sice patnáctistovka dCi (81 kW, volitelně s převodovkou EDC) a šestnáctistovka dCi s 96 kilowatty, dvanáctistovka TCe stála osamocena. Nyní však Renault přistoupil ke stejnému kroku, jaký podniknul Nissan u modelu Qashqai – dosadil agregát Energy TCe 165.

Čtyřválec má výkon 120 kW, točivý moment 240 N.m a je párován výhradně s manuální předovkou a pohonem předních kol. Vůz s tímto motorem zrychlí z 0-100 km/h za 9,2 sekundy, rozjede se až na 205 km/h a podle oficiálních údajů průměrně spotřebuje 6,0 l/100 km. Zatímco spotřeba se pohybuje lehce nad úrovní dvanáctistovky TCe (ta je v závislosti na převodovce je o 0,4 až 0,5 l/100 úspornější), dynamika je citelně lepší. Kadjar Energy TCe 165 je suverénně nejrychlejší verzí celé nabídky.

Video se připravuje ...

Ve srovnání s qashqaiem registrujeme u kadjaru lehké omezení nabídky výbav. Zatímco Nissan nabízí tento agregát ke třem výbavovým liniím, Renault pouze ke dvou. Konkrétně jde o linie Intens (609.900 Kč) a Bose (659.900 Kč), přičemž druhá zmíněná platí za absolutní vrchol nabídky. Na nejvyšší možnost pořizovací cenu se však s novou šestnáctistovkou přesto nedostanete. Verze Energy dCi 130 4x4 (96 kW) začíná na 749.900 korunách.

Stejně jako v případě Renaultu Captur došlo k pozměnění sestavy výbav a mírnému zdražení. Nejlevnější kadjar s motorem Energy TCe 130 už nezačíná na 469.900 korunách, ale je o 15.000 Kč dražší. Totéž platí i pro linie Zen (nyní od 504.900 Kč) a Intens (nyní od 569.900 Kč).

V novém ceníku už nenajdete linii Night&Day, naopak se objevuje nová linie Adventure (uprostřed nabídky) dostupná pro všechny motorizace vyjma nové šestnáctistovky Energy TCe 165 a turbodieselu Energy dCi 130 s pohonem předních kol. Pro čtyřkolku již tato linie dostupná je.

Renault Kadjar - technická data a české ceny
MotorTCe 130*TCe 165dCi 110***dCi 130dCi 130 4x4
Zdvihový objem [cm3]11971618146115981598
Válce/ventily4/44/44/24/44/4
Největší výkon [kW/min]96/5500120/560081/400096/400096/4000
Točivý moment [N.m/min]205/2000240/2000260 (250)/1750320/1750320/1750
Převodovka6M(6A)6M6M(6A)6M6M
Max. rychlost [km/h]19220511,9(11,7)9,910,5
Zrychlení 0-100 km/h [s]10,1(10,7)205182(181)190190
Komb. spotřeba [l/100 km]5,6(5,5)6.03,84,34,8
Cena Life [Kč]479.900----
Cena Zen [Kč]504.900-554.900-634.900
Cena Adventure [Kč]529.900*579.900-659.900
Cena Intens [Kč]569.900609.900619.900649.900699.900
Bose [Kč]669.900**659.900--749.900
*EDC stojí 50.000 Kč, pro Life není k dispozici, **pouze pro Bose, ***EDC stojí 40.000 Kč

Jan Mička
Diskuze (50)
Avatar - ericho33
7. 5. 2017 23:44
Re: Laboratorní testy...
No ja neviem...
1,2 TCe 97/130 205Nm
1,6 TCe 120/165 240Nm
1,6 TCe 151/205 (GT) 280Nm
Aspoň takto som to našiel na oficiálnych stránkach R.sk/cz
Avatar - Emel
7. 5. 2017 14:58
Re: Laboratorní testy...
Mají ale stejných 240Nm, což je asi to, co by mě u SUV zajímalo víc.
Avatar - ericho33
7. 5. 2017 13:13
Re: Laboratorní testy...
GT má 1,6 151/205. Táto 1,6 má 120/165.
Jazdím Kadjar 97/130 a myslím, že viac ako táto nová 1,6 by sa tam zišla práve tá z GT. A dať k EDC ešte 4x4, bolo by to silné pokušenie.
Avatar - Emel
6. 5. 2017 19:20
Re: Interier
Je to retušovaný Qashqai, no.
Avatar - del42sa
6. 5. 2017 17:01
Re: vykonovo dokonala motorizacia
kdyby raději vyrobili nějaký nový pořádný dvoulitr, benzín i naftu 8-s