Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Kangoo Z.E. a Zoe pro DHL Express France

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
Automobilka Renault dodá společnosti DHL Express France flotilu padesáti elektromobilů.

Francouzská automobilka Renault má podle dohody dodat společnosti DHL Express France do roku 2015 celkem 50 elektřinou poháněných vozidel. Ta budou v první fázi představovat elektromobily Zoe a Kangoo Z.E., přičemž druhým jmenovaným typem budou dodávky zahájeny. Do konce letošního roku má DHL od Renaultu získat první čtyři lehké užitkové modely.

Elektromobily značky Renault se stanou součástí programu DHL Green, jehož cílem je snížit emise oxidu uhličitého u společnosti DHL o 30 % do roku 2020. V závislosti na potenciálních potřebách společnosti DHL se mohou dodávky elektromobilů zvýšit a lze počítat se skutečností, že budou využívány i další elektromobily, na jejichž vývoji a výrobě Renault teprve pracuje.

Renault od roku 2011 využívá služeb společnosti DHL Express France v zajištění logistiky a rozvozu zásilek do všech svých Z.E. center a odborných pracovišť ve Francii.

Renault Kangoo Z.E. se jako první lehký užitkový elektromobil může pochlubit titulem International Van of the Year. K jeho pohonu slouží elektromotor s výkonem 44 kW a točivým momentem 226 Nm. Ten napájejí lithium-iontové baterie s kapacitou 22 kWh.

Na jedno nabití dodávka ujede takřka 170 km, z 0 na 100 km/h akceleruje za 20,3 s a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Převodovka má jeden přímý stupeň, není tedy třeba řadit, což usnadňuje ovládání.

Baterie umístěné pod podlahou nezasahují do prostoru pro náklad ani pro posádku. Elektrické Kangoo tak disponuje nákladovým prostorem o objemu 3 až 3,5 metru krychlového (resp. 4 až 4,6 m3 u prodloužené verze Maxi). Zástavba baterií neovlivňuje užitečnou nosnost. Ta je u všech elektrických verzí (Kangoo Z.E., Kangoo Maxi Z.E. ve všech provedeních včetně osobních) 650 kilogramů. hmotnost.

Pětidveřový kompaktní hatchback Renault Zoe se ve své produkční podobě představil na letošním autosalonu v Ženevě a přímo vychází ze stejnojmenného konceptu z roku 2010, od nějž se liší jen v detailech.

Sériový Renault Zoe má karoserii dlouhou 4.084 mm, širokou 1.730 mm a vysokou 1.568 mm. Rozvor náprav má dlouhý 2.588 mm, rozchod kol má vpředu 1.506 mm a vzadu 1.489 mm.

K pohonu slouží elektromotor s výkonem 65 kW a točivým momentem 220 Nm. Elektrickou energii dodávají lithium-iontové akumulátory s kapacitou 22 kWh. Čtyřmetrový hatchback je schopen dosáhnout maximální rychlosti 135 km/h a na jedno nabití ujede podle automobilky až 210 km, i když samotný Renault dodává, že v závislosti na podmínkách se může dojezd zkrátit na 150 nebo i 100 km.

Ondřej Pavlůsek
Diskuze (8)
22. 10. 2012 20:36
Re: Bez urážky
Si tak blbý, alebo sa len robíš?
Avatar - WinDiesel
21. 10. 2012 16:11
Re: Renault utahuje smyčku...
Jasně, takže pro nulové emise bude pořád ve skladu ........ Jinak si přitopí a už to nebudou nulové emise ....
Topení na plyn, víme, taky generují CO2, v tom se od nafty nijak neliší ......
Avatar - WinDiesel
20. 10. 2012 16:54
Re: Renault utahuje smyčku...
Źádné jiné řešení neexistuje. Ale emise jsou nulové, třeba někdo přide s tvrzením, že jsou mínusové ........... >:D
Avatar - J_Design
20. 10. 2012 11:46
Re: Renault utahuje smyčku...
jako zajímalo by mě jak mají řešeno topení... ale proč by do toho proboha cpali naftová kamna když se snaží být nuloví? >:D
Avatar - WinDiesel
20. 10. 2012 10:22
Renault utahuje smyčku...
Chceš být naším hlavním logistickým partnerem, DHL? Tak šup a odeber nějaké elektromobily, které jinak neumíme prodat.
Myslím si že bude stačit 1 zima a na DHL bude jasno.
Mimochodem, počítá se CO2 generovaný bufíkem? Ono to jako bude jezdit na tzv. "nulové emise" ale celou zimu v tom bude bublat bufík - ten se jistě ale nepočítá, jakkoli nadradil teplo dříve generované motorem...............