Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Mégane R.S. přijíždí v posílené verzi Trophy. Nabídne i manuál!

David Bureš David Bureš 19. 7. 2018
28
13
Zobrazit náhledy (28)
Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy Renault Mégane R.S. Trophy
Ostrý Mégane je ještě ostřejší. I jeho posílenou osmnáctistovku je možné pořídit s manuální převodovkou nebo dvouspojkovým EDC.

Aktuální Renault Mégane R.S. se na trhu ještě pořádně ani neohřál a už tu přichází jeho očekávaná ostřejší varianta. Po vzoru předchůdců se jmenuje Mégane R.S. Trophy a nabízí hned několik změn proti výchozímu kompaktnímu hot hatchi.

Tou nejzásadnější úpravou je posílený motor. I nadále pod kapotou bije turbodmychadlem přeplňovaný zážehový čtyřválec 1.8 TCe, v tomto případě je však posílen na 300 koní (221 kW), točivý moment v kombinaci s převodovkou EDC činí 420 N.m.

Oproti výchozímu Méganu R.S. si provedení Trophy pomohlo o 15 kW a 30 N.m, čehož se konstruktérům povedlo dosáhnout upravením turbodmychadla a výfukového systému. Co se týče převodovky, máme pro petrolheady dobrou zprávu, k dispozici bude vedle dvouspojkového automatu také manuál.

360p720p1080p

Posílený motor ale není všechno. Standardem je v tomto případě balíček Cup, který znamená tužší nastavení podvozku a hlavně samosvorný diferenciál Torsen. O zastavení se pak starají vylepšené přední kotouče, zatímco pneumatiky Bridgestone jsou obuty na nová, lehčí 19palcová kola. Samozřejmostí je pak systém natáčení zadních kol a tlumiče s hydraulickými dorazy, které najdeme také u výchozího Méganu R.S. Dovnitř si pak za příplatek budete moci pořídit nová sedadla Recaro, čalouněná alcantarou.

„Každý nový prvek Renaultu Mégane R.S. Trophy poskytuje větší sportovní výkon a pocit. Je zjevně pozitivní mít více výkonu a lepší grip díky pneumatikám a využívat lepší brzdné schopnosti. Také jsem si užil nové sedačky, které při sportovní jízdě poskytují vynikající oporu,“ říká Nico Hülkenberg, jezdec stáje Renault Sport Formule 1, který se od loňska podílel na vývoji auta.

Historie Renaultu Mégane R.S. Trophy

Historie Renaultu Mégane R.S. Trophy se datuje od roku 2005, kdy tato verze dorazila pouhých devět měsíců po výchozím modelu, vycházejícím z druhé generace Méganu. Úpravy se zaměřily na podvozek, konkrétně se jednalo o lehčí kola, tužší pružiny nebo vypínatelné ESP.

Druhá generace Méganu R.S. Trophy dorazila v roce 2011, dva roky po výchozím hot hatchi na bázi třetí generaci Méganu. Dostala posílený motor ze 184 kW na 195 kW, i díky němuž objela Severní smyčku Nürburgringu s Laurentem Hurgonem za volantem za 8:07,97, což z ní tehdy udělalo nejrychlejší předokolku na této trati. Přitom se auto stalo prodejním trhákem, prodeje byly dvojnásobné proti původním očekáváním značky.

Životní cyklus této generace pak zakončovalo v roce 2014 provedení Trophy 275 s dále posíleným agregátem, na 203 kW, které bylo za příplatek dostupné s výfukovým systémem Akrapovič, odlehčenou konstrukcí nebo tlumiči Öhlins.

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Dobrá zpráva....
| 20. 7. 2018
Ano, tady dole jste zmínili krouťák a ten má hodně co do činění s obsahem. Platí to i pro turba, i když ne tolik jako pro atmosféry. Takže i těch extra 200ccm je poznat. 175 ccm a 250 ccm motorky byly kdysi velké motory...........
420Nm na 1.8l motor je pekelně moc a takový motor musím mít nejen velké turbo, extra mazání a chlazení, ale také všechny vnitřnosti kované.
Pamatuji, jak jsem kdysi podrobně zkoumal rozdíl v součástkách mezi Honda DC2 VTEC motory. VTiR dával 170 k a Type R dával 200k. Šlo v podstatě o ty samé motory, tak jsem zjišťoval, co bych musel všechno vyměnit, abych se dostal na těch 200k. Samozřejmě z toho sešlo, protože bych se nedoplatil. U turbo motorů to ale není zdaleka tak složité a nákladné, pokud nejdeš do extrému jako v tomto případě - MRST.
Avatar - Emel
No
| 20. 7. 2018
Clio RS je jedna věc... a druhá věc je Alpina, která je taky jen s automatem.
Avatar - miromen
No
| 20. 7. 2018
Vim, že předchozi RS bylo v manualu, ale pravě novějši počin Clio RS naznačoval, že by novy Megan RS manualni převodovku nemusel mit.
Avatar - iudex
Dobrá zpráva....
| 20. 7. 2018
Jj, 420 Nm z 1,8čky, to prekonáva väčšinu dvojlitrov. Musia to byť iné tlaky a ako píšeš logicky náročnejšie na chladenie, mazanie i tesnosť.
Avatar - iudex
No
| 20. 7. 2018
No je to presne naopak, doteraz bol MRS iba s manuálom a teraz je tam aj automat (pričom s manuálom má motor okresaný krútiak). Aspoň že sa Renault pri Cliu poučil, že petrolheadi neprijmú automat ako jedinú voľbu, tak ten manuál popri automate ponechali.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku