Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Morphoz je elektrické SUV s dojezdem 600 km. V interiéru má kelímky od jogurtu

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 3. 2020 • 17:49
186
4
Zobrazit náhledy (186)
Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz

Francouzská automobilka se chtěla na autosalonu v Ženevě blýsknout zbrusu novým konceptem elektrického SUV. Výstavní premiéra se nekoná, s vozem se ale přesto můžeme seznámit.

Koncept Renault Morphoz měl být hlavním lákadlem stánku francouzské automobilky na autosalonu v Ženevě, který byl však v pátek kvůli obavám z koronaviru zrušen. Vůz se tak představuje alespoň prostřednictvím oficiálních fotografií. Tvůrci jej prezentují jako schopný městský crossover s dlouhým dojezdem, fakticky jde o předzvěst elektrického SUV velikosti Kadjaru.

Morphoz má představovat vizi městského rodinného auta pro rok 2027 a je postaven na modulární platformě CMF-EV aliance Renault-Nissan-Mitsubishi. Právě tato technika poslouží coby základ prvního elektrického crossoveru značky Renault, jenž by měl být dokončen před koncem letošního roku.

Gilles Normand, senior viceprezident pro elektromobily Renault, říká, že vybrané vzhledové prvky konceptu se brzy objeví v sériové výrobě. „Zatím je to opravdu jen koncept, ale v některých oblastech designu jde vlastně o ukázku toho, co dostanou naše budoucí sériové modely,“ řekl v rozhovoru pro Autocar.

Platforma CMF-EV posouvá kola co nejvíce do rohů, Renault se zároveň chlubí zjednodušenou konstrukcí akumulátorů v podlaze, díky čemuž není nutné sedět tak vysoko. Architektura je přizpůsobena nejrůznějším konfiguracím elektromotorů a baterií. Menší balík samozřejmě znamená více prostoru uvnitř.

Normand dále uvedl, že platforma je určena pro elektromobily, které budou v hierarchii značky posazeny nad modely Zoe a Twingo Z.E.. Morphoz je za poslední roky již několikátým konceptem francouzské automobilky. Jenže zatímco s těmi ostatními hleděli tvůrci do vzdálené budoucnosti plné autonomních vozů, v tomto případě se bavíme o horizontu několika příštích let.

Zajímavostí je nastavitelná délka karoserie. Základem je provedení City se 40kWh baterií a dojezdem 400 kilometrů na jedno nabití. Renault říká, že to bohatě stačí na pokrytí 90 % každodenních potřeb. Pro delší cesty se vůz může „přepnout“ do režimu Travel, ve kterém se auto protáhne natažením karoserie v oblasti předních sloupků. Jeho délka tak vzroste z 4400 na 4800 mm a rozvor z 2730 na 2930 mm. Ve městě tak může jít o obratné náčiní, které však na dlouhých cestách poskytne více prostoru pro cestující vzadu a zavazadla.

video

V obou „režimech“ je Morphoz 2000 mm široký a 1550 mm vysoký, přičemž obouvá dvaadvacetipalcová kola. Na speciální stanici lze posléze připevnit další baterie s kapacitou 50 kWh, takže se můžete dostat na celkových 90 kWh a slibovaný dojezd 600 kilometrů. V útrobách pracuje jediný elektromotor roztáčející přední kola.

Obdobně odvážný je také interiér, jenž se zbavuje veškerých fyzických tlačítek a sází výhradně na dotykové obrazovky, kterou najdeme zabudovanou také ve volantu. Na rozdíl od jiných konceptů není Morphoz zamýšlen jako auto nevyžadující řidiče, autonomní schopnosti tohoto konceptu končí třetí úrovní, která při aktivaci dovoluje dát ruce z volantu.

Zajímavostí je rovněž sedadlo spolujezdce, které se v režimu „Sdílení“ otočí směrem k cestujícím vzadu. Velká středová konzola pak poslouží jako stůl s dalším vestavěným displejem, prostřednictvím kterého obsloužíte veškeré funkce infotainmentu. V interiéru samozřejmě najdeme celou řadu recyklovaných materiálů včetně koberečků ze starých jogurtových kelímků.

Související články

Témata
Avatar - Jerry.Gunman
3. 3. 2020 15:02
Re: Základem je co nejvíc lhát ?
Othello, to je přece samozřejmé, ne?
Nebo si myslíš, že by o to měl někdo zájem, kdyby elektro-fans 25 hodin denně a 8 dní v týdnu nelhali jako druhdy Rudé Právo?
Navíc - co to je 10 kWh na 100 kilometrů oproti tvrzení, že Porsche má nabíjecí park o výkonu minimálně 7 megawat, přičemž "veškerá energie pochází z obnovitelných zrdrojů"
https://www.auto.cz/…tromobily-133419

Proti tomu je nějakých 10 kWh/100 km tvrzení "téměř pravdivé" :D
Avatar - xxc
3. 3. 2020 11:57
Re: hrozná představa
Pracujete v Renaulte, či prečo v tom budete musieť jazdiť? :-)
3. 3. 2020 10:00
hrozná představa
Už teď mně jímá hrůza že budu muset v něčem takovým někdy jezdit :no:
2. 3. 2020 22:18
Základem je co nejvíc lhát ?
Základem je provedení City se 40kWh baterií a dojezdem 400 kilometrů na jedno nabití

10 kWh / 100 km u SUV velikosti Kadjaru ? :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku