Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault Talisman dostává facelift: Ve známém kabátě nová technika

Stanislav Kolman
Diskuze (46)

Nejen s novými generacemi, ale i facelifty se nám v posledních týdnech roztrhl pytel. Tím nejnovějším je omlazovací procedura Renaultu Talisman.

Munice Renaultu pro střední třídu z roku 2015 se dočkala oprášení, rozuměj modernizace, která se po téměř pěti letech dá pochopit. Zvenčí přitom došlo jen na drobné korekce, model Talisman dodnes vypadá poměrně svěže, a protože i zapadá do aktuálního designového jazyka francouzské automobilky, nebyl důvod k revoluci.

Přesto si drobných korekci můžeme všimnout. Poupravená je příď s jinými světlomety, které teď ve všech výbavových verzích disponují Full LED technikou (vyšší výbavy dostanou dokonce Matrix LED). A na světelný podpis konkurenta Superbu či Passatu (kteří shodou okolností nedávno rovněž prošli modernizací) došlo rovněž vzadu.

Uvnitř francouzští tvůrci zapracovali na materiálech a zmodernizovali dostupné technologie. Součástí pracoviště řidiče je teď infotainment Easy Link s tlačítkovým ovládáním ventilace, nový digitální přístrojový štít, jiný volant vyhřívaný po celé ploše či přepracované ambientní podsvícení interiéru. Magazín RNews.cz si dále všímá i detailů, které mohou na první pohled zůstat v ústraní: nové čalounění sedadel i výplní dveří, bezrámečkové zrcátko, přepracovaný vzhled středové konzoly či nové osvětlení kolem vozidla.

Nezapomnělo se ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Talisman tak dostává do vínku adaptivní tempomat s funkcí stop & go či indikaci slepých úhlů prostřednictvím radarů. Díky tomu vůz nabídne i pokročilejší funkce jako asistenci při vyjíždění z řady zaparkovaných aut, kde při takovém manévru upozorní na vozidlo přijíždějící z boku.

V motorové paletě žádné zásadní změny nečekejte. Základem zůstává benzinová třináctistovka (160 k), pro náročnější je připravena jedna-osmička (225 k). V obou případech se pojí se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesely zastupuje sedmnáctistovka ve dvou výkonnostních provedeních se 120 a 150 koni. To je jediný motor, se kterým můžete dostat šestistupňový manuál. Naftový dvoulitr s výkony 160 a 200 koňských sil už se pojí výhradně se šestistupňovým automatem.

Omlazený Talisman můžeme na českých trzích očekávat v průběhu června tohoto roku.

Stanislav Kolman
Diskuze (46)

Doporučujeme

27. 2. 2020 17:12
Re: Nový šrot ve známém kabátě
Ano tvoje zkušenosti s mokrými zrcátky během deště jsi tu popisoval už několikrát. Mně šlo ale o jeho spojení Blbý ... blb, protože blb je zkrátka blb, nebo snad je taky chytrý blb ?
Adovi zkušenosti s Renaulty jsou mi fuk.
27. 2. 2020 14:10
Re: Talisman
V UK se jezdí na druhé straně. I Duster se kvůli tomu vozil z Indie.
Avatar - Londonbridge
27. 2. 2020 14:06
Re: Talisman
Nieco na tom musi byt urcite spravili prieskum a vypocty , len vsade inde v EU to Renault predava ci?
27. 2. 2020 13:10
Re: Talisman
Nejde o marketing, ale o peníze. Těch modelů se tam neprodává víc.
Avatar - Londonbridge
27. 2. 2020 12:41
Talisman
Pekne auta nechapem preco to nevozia do UK? Asi sa slimakozruti nahnevali koli Brexitu aj ked myslim ze Renault tu dost svojich aut predava. Tu su ludia dost zblbnuty z tohoto uprsaneho ostrova a Talisman by tu mozno az vynikol svojim dizajnom. Pre mna nepochopitelny marketing od Renaultu. jediny Talisman na zivo som videl v Rakusku pred hotelom a ten dizajn je cool...