Renault Talisman dostává facelift: Ve známém kabátě nová technika
Nejen s novými generacemi, ale i facelifty se nám v posledních týdnech roztrhl pytel. Tím nejnovějším je omlazovací procedura Renaultu Talisman.
Munice Renaultu pro střední třídu z roku 2015 se dočkala oprášení, rozuměj modernizace, která se po téměř pěti letech dá pochopit. Zvenčí přitom došlo jen na drobné korekce, model Talisman dodnes vypadá poměrně svěže, a protože i zapadá do aktuálního designového jazyka francouzské automobilky, nebyl důvod k revoluci.
Přesto si drobných korekci můžeme všimnout. Poupravená je příď s jinými světlomety, které teď ve všech výbavových verzích disponují Full LED technikou (vyšší výbavy dostanou dokonce Matrix LED). A na světelný podpis konkurenta Superbu či Passatu (kteří shodou okolností nedávno rovněž prošli modernizací) došlo rovněž vzadu.
Uvnitř francouzští tvůrci zapracovali na materiálech a zmodernizovali dostupné technologie. Součástí pracoviště řidiče je teď infotainment Easy Link s tlačítkovým ovládáním ventilace, nový digitální přístrojový štít, jiný volant vyhřívaný po celé ploše či přepracované ambientní podsvícení interiéru. Magazín RNews.cz si dále všímá i detailů, které mohou na první pohled zůstat v ústraní: nové čalounění sedadel i výplní dveří, bezrámečkové zrcátko, přepracovaný vzhled středové konzoly či nové osvětlení kolem vozidla.
Nezapomnělo se ani na asistenční a bezpečnostní systémy. Talisman tak dostává do vínku adaptivní tempomat s funkcí stop & go či indikaci slepých úhlů prostřednictvím radarů. Díky tomu vůz nabídne i pokročilejší funkce jako asistenci při vyjíždění z řady zaparkovaných aut, kde při takovém manévru upozorní na vozidlo přijíždějící z boku.
V motorové paletě žádné zásadní změny nečekejte. Základem zůstává benzinová třináctistovka (160 k), pro náročnější je připravena jedna-osmička (225 k). V obou případech se pojí se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Turbodiesely zastupuje sedmnáctistovka ve dvou výkonnostních provedeních se 120 a 150 koni. To je jediný motor, se kterým můžete dostat šestistupňový manuál. Naftový dvoulitr s výkony 160 a 200 koňských sil už se pojí výhradně se šestistupňovým automatem.
Omlazený Talisman můžeme na českých trzích očekávat v průběhu června tohoto roku.