Renault-Nissan a Daimler plánují nový společný přeplňovaný čtyřválec
Plány ohledně pokračování kooperace potvrdili na pařížském autosalonu šéfové obou koncernů Carlos Ghosn a Dieter Zetsche. Týká se dvou nových projektů.
Prvním z nich je společný vývoj zážehového čtyřválce, jak moderní doba velí, přeplňovaného turbodmychadlem. Bude mít přímé vstřikování a přinese prý výraznou úsporu paliva a s ním související razantní snížení emisí CO2. Motory se objeví ve vozech značek Renault, Nissan, Mercedes-Benz a zřejmě i Smart během čtyř let, tedy nejpozději v roce 2016.
Trojcípá hvězda pracuje na samočinné převodovce se start-stopem a řazením „by wire“, tedy „po drátech“ bez přímých mechanických vazeb. Dle dohody dostane licenci od německé automobilky japonský Nissan, který transmisi bude montovat také do modelů své luxusní odnože Infiniti. Produkce ústrojí poběží v Mexiku u dceřinné společnosti Jatco.
„Tyto nové komponenty ukazují, jak široce a rychle se rozrůstá naše spolupráce. Všechen zbývající čas jsme soustředili do specifických projektů, které přinesou hmatatelné výhody našim zákazníkům. Vztah se rozšiřuje organicky a logicky,“ řekl ředitel aliance Renault-Nissan Carlos Ghosn.
Nejvyšší muž Daimleru Dieter Zetsche dodal: „Spolupráce dosáhla v letošním roce milníku. První vozidla vzešlá z partnerství vyjela na silnice, taktéž i motory. Navíc, všichni naši technici si zachovávají otevřenou mysl a dívají se novýma očima na všechny další potenciální oblasti kooperace“.
Oba generální ředitelé rovněž potvrdili, že všechny z původních projektů, které byly oznámeny před dvěma lety, se podařilo splnit a dokončit, případně „jsou na dobré cestě“. Nejnovějším hmatatelným výsledkem je dodávka Citan od Mercedesu, která vznikla na základě Renaultu Kangoo.