Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Renault potvrdil, že příští Espace už nebude MPV

Renault potvrdil, že příští Espace už nebude MPV Zdroj: acz

Renault potvrdil, že příští Espace už nebude MPV

Evropa ztrácí zájem o minivany a Renault zareaguje na tyto změny transformací svého kultovního MPV ve vyhledávanější crossover.

Stejný trend, jenž postihl v Evropě kompaktní třídu, se přesouvá i do kategorie velkoprostorových aut. Zákazníci už prostě ve stále větší míře vyžadují modely, které nejsou jen kompaktními hatchbacky nebo velkoprostorovými rodinnými kočáry, ale dokáží splnit mnohem širší spektrum požadavků a ještě přitom vyhlížet neotřele.

V zákulisí už nějaký čas obíhají zvěsti, že i Renault má v plánu změnit zaměření zakladatele evropské třídy velkoprostorových aut - noblesního Espace. Těžko říci, jakým směrem se bude nový crossover ubírat, zda půjde o kombinaci MPV a SUV nebo třeba jen MPV a velkého kombi, tedy s nižší stavbou karoserie, podobně jako je tomu u Peugeotu 5008, jisté ovšem je, že už je to skutečně jisté.

Šéf Renaultu pro design Laurens van den Acker oficiálně potvrdil, že ke změně Espacu z MPV na crossover dojde, nic konkrétnějšího ale neprozradil. Vedoucí týmu, jenž má na starosti vývoj konceptu, chystaný nejspíš už v září na frankfurtském autosalonu, Axel Breun ještě přidal informaci, že "studie nebude tak brutální", jako současná auta, očekávejte tedy spíše styl a eleganci, tomuto modelu historicky vlastní.

Studie bude mít premiéru ve Frankfurtu, produkční model pak nejspíš na jaře 2014 v Paříži, není ale vyloučen ani debut v Číně, kde si Renault slibuje od takového automobilu velký odbyt. Bude tam dělat společnost modelům Koleos, Megane, Fluence, Laguna a Scénic.

Víceméně souběžně s Espacem se vyvíjí i nová generace Laguny. Obě auta budou nově vyráběna v severofrancouzské továrně v Douai, kde se dnes dělá Scénic a do vývoje a přípravy výroby automobilka investuje 420 milionů euro. Espace jako první vůz využije novou platformu CFM1, vyvinutou společně s Nissanem.