Renault Trafic prošel faceliftem. Má zcela novou kabinu a upravené motory
Po loňských mírných úpravách je tu rozsáhlý facelift středně velké dodávky od Renaultu. Postihla design, interiér, výbavu i nabídku motorů.
Renault Trafic je dnes už nedílnou součástí nabídky francouzské značky, vždyť první generace tohoto užitkového vozidla dorazila už v roce 1980. Aktuální provedení se prodává už od roku 2014, a tak letos nastal čas rozsáhlého faceliftu. Do prodeje vstoupí na jaře 2021.
Menší modernizací Trafic prošel už loni, kdy lehce osvěžil svůj vzhled a kompletně proměnil nabídku motorů, když dosavadní šestnáctistovku nahradil dvoulitrový turbodiesel. Tentokrát však došlo na rozsáhlejší úpravy.
Té designérské změny si všimnete už na první pohled. Trafic se dočkal nové masky chladiče, které jej opticky více přiblížily osobním modelům značky. Jiná je ale také kapota nebo přední nárazník. Novou grafiku pak mají i světlomety, které jsou už od loňské modernizace diodové již ve standardní výbavě.
Renault se ale zaměřil také na individualizaci vzhledu. Jsou tu nová 17palcová kola s diamantovým efektem nebo nový červený odstín.
Větší změny se ale odehrály uvnitř, kde byla kompletně přepracovaná palubní deska. Dosavadní oblý středový panel byl nahrazen hranatým, jiné jsou také výdechy ventilace. Výsledkem je modernější vizáž, což zdůrazňuje nový multimediální systém Easy Link známý z osobních vozů Renault. Využívá osmipalcovou dotykovou obrazovku a nechybí mu funkce Android Auto a Apple CarPlay pro zrcadlení obrazovky chytrých telefonů.
Designéři se ale zaměřili také na eleganci nebo praktičnost. První oblast podporují nové ovladače klimatizace, zatímco tu druhou nové odkládací prostory. K dispozici jsou též nové jízdní asistenty, jako je adaptivní tempomat, funkce automatického brzdění ve městě nebo sledování mrtvého úhlu. Nový čelní airbag pak chrání oba spolujezdce v případě třímístné lavice vpředu.
Proměnila se i nabídka motorů, Renault každopádně nezmiňuje, zda je Trafic i nadále dostupný výhradně s dvoulitrovým turbodieselem. Nový základ dCi 110 má každopádně o 10 koní méně než dosud, zatímco dCi 150 si naopak polepšilo o pět koní. Vrcholem pak zůstává dCi 170.
Zatímco nejslabší agregát je dostupný s pětistupňovým manuálem, pro ten nejsilnější je tu nově výhradně šestistupňová dvouspojková převodovka EDC. Ta je dostupná i pro dCi 150 jako alternativa k manuálu. Všechny varianty jsou každopádně přizpůsobeny nejnovější normě Euro 6d-full.
Renault Trafic letos slaví už čtyřicet let své existence. Za tu dobu má na svém kontě více než dva miliony vyrobených kusů, které se prodaly v 50 zemích světa. Od aktuální generace byly rovněž odvozeny modely Opel/Vauxhall Vivaro a Fiat Talento, ty ale postupně skončily. První přezbrojil na techniku Skupiny PSA, Itala to zřejmě čeká v brzké době. Nadále však zůstává alianční spolupráce v podobě bratrských modelů Nissan NV300 a Mitsubishi Express.