Renault Trafic s lehce osvěženým vzhledem dostal motor 2,0 dCi
Renault Trafic v letošním roce vstoupí na trh s velmi decentními retušemi v oblasti designu a poměrně výraznou změnou v motorovém prostoru, do nějž míří přeplňované vznětové čtyřválce 2,0 dCi.
Renault Trafic byl ve své první generaci uveden v roce 1980 jako nástupce modelu Estafette, vyráběného od roku 1959. První generace modelové řady Trafic se svou dlouhověkostí svému předchůdci vyrovnala a evropský trh opustila v roce 2001.
Druhá generace modelové řady Trafic figurovala v nabídce své značky na evropském trhu v letech 2001 až 2014, kdy ji nahradila aktuální třetí generace. Ta se nyní představuje v modernizovaném provedení.
Změny provedené v oblasti designu modelové řady Trafic jsou velmi decentní. V případě exteriéru představují nejvýraznější novinky provedení masky chladiče a LED světla. V interiéru jsou pak změny v oblasti použitých materiálů a jejich barev, nové jsou řadicí páky manuálních i automatických převodovek a vybrané multimediální systémy jsou kompatibilní s Android Auto.
Nejzásadnější novinka modernizované modelové řady Trafic souvisí s pohonnými jednotkami. Dosavadní motory o objemu 1,6 litru totiž nahrazují přeplňované vznětové čtyřválce 2,0 dCi s variabilní geometrií turbodmychadla a SCR, které mají nabízet výkony od 88 do 125 kW (120 až 170 k). Točivý moment nejvýkonnějšího provedení je pak až 380 N.m.
Renault v případě provedení s výkonem 107 kW (145 k) uvádí, že ve srovnání s dosavadním shodně výkonnou verzí modelu Trafic došlo ke snížení spotřeby paliva o 0,6 l na 100 km.
Renault Trafic v modernizovaném provedení se pak v provedeních s motory ve dvou nejvyšších výkonových verzích může pyšnit i novou šestistupňovou dvouspojkovou převodovkou, představující alternativu k manuálním převodovkám.
Zdroj: Renault