Renault Twizy: Čtyřkolový elektrický skútr v sériovém provedení
Renault to s elektromobily myslí skutečně vážně. Vedle užitkového Kangoo a sedanu Fluence se má Twizy, který je přímým potomkem konceptu Twizy Z.E., stát třetím sériovým elektromobilem.
Výroba Renaultu Twizy bude probíhat ve španělské Valladolid. Prodej se má rozběhnout koncem roku 2011. Cena sice ještě není stanovena, ale tisková zpráva uvádí, že má být podobná jako u současných tříkolových skútrů.
Sériový Twizy si zachoval hlavní linie loňského konceptu i jeho koncepci s dvoumístnou kabinou, v níž sedí posádka za sebou. Upuštěno bylo od rozměrných blatníků kryjících celá kola a celkově se umírnil design exteriéru i interiéru.
Renault Twizy má celkovou délku 2320 mm, šířku 1191 mm a výšku 1461 mm. Rozvor náprav má 1684 mm. Rozchod 13palcových kol je vpředu 1050 mm a vzadu 1036 mm. Pohotovostní hmotnost malého městského vozítka je 450 kg včetně 100 kg baterie.
V nabídce budou dvě provedení. První s elektromotorem o výkonu 15 kW (20 k), k jehož řízení je ve Francii potřeba řidičský průkaz. Druhou verzi s výkonem 4 kW (5 k) bude možné provozovat i bez řidičského průkazu. Maximální hodnota točivého momentu 57 Nm je uváděna pro obě verze.
Elektrickou energii elektromotoru dodává lithium-iontová baterie s kapacitou 7 kWh umístěná pod sedadlem řidiče. K jejímu dobíjení se využívá běžně dostupná síť s napětím 230 V a baterie se dobíjí na 100 % během 3,5 hodiny. Dojezd na jedno nabití je 100 km. Maximální rychlost výkonnějšího provedení je 75 km/h, slabšího 45 km/h.
Bezpečnostní výbava Twizy obsahuje čelní airbag řidiče, čtyřbodový pás řidiče a tříbodový pás pro spolujezdce. Vedle prostoru pro dvoučlennou posádku má elektromobil i skromný zavazadelník se základním objemem 31 litrů pod zadním sedadlem, který lze jednoduše zvětšit až na 55 litrů.