Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v roce 2022 ukončí hned tři modely. Co je nahradí?

David Bureš David Bureš 14. 10. 2021 • 23:47
168
20
Zobrazit náhledy (168)
Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Mégane E-Tech Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz Renault Morphoz

Značka Renault počítá s rozsáhlou reorganizací svého modelového portfolia. Do roku 2025 chystá hned 14 nových modelů, některé ale skončí, hned tři z nich už v příštím roce.

Automobilka Renault loni změnila vedení, když se do jejího čela postavil nový generální ředitel Luca de Meo, dosavadní šéf Seatu. Ten měl za úkol primárně představit novou strategii firmy, což se tak stalo na začátku roku. Tehdy vyšlo najevo, že Renault do roku 2025 představí hned 14 nových modelů, z toho sedm čistě elektrických a sedm ze segmentů C a D (kompakty a střední třída). Jen o novinkách to ale nebude.

Vyšlo totiž najevo, že některé modely také skončí. Nenahradí je přímý nástupce, ale přijde místo nich jinak koncipovaný model. Jak zjistil francouzský server l'Argus, konkrétně se jedná o MPV Grand Scénic a Espace a model střední třídy Talisman, o čemž se už ostatně spekulovalo v předchozích měsících. Nyní však vyšlo najevo, že tato trojice bude ukončena už v příštím roce.

Jako první skončí výroba Talismanu, a to již na jaře 2022. Poté se v létě rozloučí velké MPV Espace a na konci roku 2022 se přestane vyrábět i Grand Scénic. Ten tak bude následovat kratšího bratra, model Scénic, který skončí o pár měsíců dříve. Třeba na českém trhu se "krátký" Scénic už ani neprodává, místo něj značka láká na Captur.

Konec trojice Talisman, Espace a (Grand) Scénic má přitom ve všech případech stejný důvod. Prodeje těchto modelů jsou za očekáváním, a tak chce Renault uvolnit prostor modelům s větším obchodním potenciálem. Právě takové vozy mají toto trio nepřímo nahradit. A co víc, tyto modely se vyrábějí v továrně Douai, která se má do budoucna orientovat na elektromobily. Jako první tu začne vznikat elektrický crossover Mégane E-Tech Electric, s jehož nástupem skončí právě Talisman.

Kapacitu závodu Douai přitom automobilka musí nutně naplnit, aby se vyplatilo její pokračování. Vždyť zatímco ještě v roce 2004 tu bylo vyrobeno 469.510 automobilů, loni to bylo už jen 49.053 aut. Loňský výsledek sice ovlivnila pandemie koronaviru, produkce v Douai nicméně klesala už před jejím vypuknutím.

Plány Renaultu na sedm novinek pro segmenty C a D však naznačují, že s takto velkými modely značka nadále počítá. Ba co víc, není vyloučeno, že některé z nich použijí jména ukončených aut. V tomto směru se spekuluje o zachování názvů Scénic nebo Espace, nicméně pro vozy odlišné koncepce.

Konkrétně jméno Scénic by mohlo nést připravované kompaktní SUV, zatímco Espace se nabízí pro osobní variantu dodávky Trafic. Renault by v takovém případě šel obdobnou cestou jako Opel, který dnes Zafiru nabízí jakožto osobní verzi Vivara.

Ve větších segmentech chce Renault každopádně být zastoupen primárně SUV. Mluví se tak o tom, že místo dnešního Kadjaru a Koleosu dorazí hned trio modelů. Kompaktní SUV, SUV-kupé a sedmimístné SUV a právě ty mají hrát roli náhrady za Kadjar/Scénic, Talisman, respektive Grand Scénic. Velké MPV Espace by pak mohla nahradit již zmíněná osobní varianta Traficu.

Naopak další připravované novinky míří do světa elektromobilů a menších segmentů. V roce 2024 dorazí moderní interpretace Renaultu 5 s elektrickým pohonem jako náhrada za Zoe, o rok později pak má následovat elektrické městské SUV s vizáží někdejšího Renaultu 4.

Související články

Témata
Avatar - Ham.
14. 10. 2021 19:48
Re: Úprimnú sústrasť Rencka
Dacia sype leda tak drobné, její loňský zisk byl 298 mio. lei, což je nějakých 60 mio. eur., vedle jiných automobilek pakatel, škodovka takové peníze vydělá za měsíc, Toyota za 2 nebo 3 dny.
Avatar - Amaterasu
14. 10. 2021 17:20
Re: Úprimnú sústrasť Rencka
Takže zase bez odpovědi? ;-)

KOLIK dělá aktuální roční těžba = je vlastně nedůležité = jde o to jestli REÁLNĚ jsme v druhé polovině Hubbertovy křivky = to je to podstatné. No a to asi JSME

Nejde o to jestli některé roky už klesala a teď šla nahoru a teď díky covidu zase dolů = jediné podstatné je jestli jsme REÁLNĚ CELKOVĚ už za polovinou = což asi spíš JSME

Obměna už maličko malilinko začala a o TO JDE = kolik let to bude (asi tak) trvat CELKEM. To že v bohaté vyspělé zemi typu sousedního Rakouska auta na ropu skončí 2040 znamená že celosvětově... o (několik docela dost) desítky let později. Zjednodušeně že ta obměna co začala třeba začátkem Tesly skončí třeba... za 100? let

No a jestli máme na dalších sto let ropu = tak je to (vzhledem k tomu co všechno z ní děláme a kde jí neumíme snad ZATÍM nahradit) to je SAKRA MÁLO času ;-)
14. 10. 2021 15:42
Re: Úprimnú sústrasť Rencka
Až do minulého roku světová těžba ropy rostla. Pokles v roce 2020 je dán covidovými restrikcemi. Nelze samozřejmě vyloučit, že rok 2019 byl maximem, kterého se už nedosáhne. To nikdo nemůže vědět.
Hubertova křivka je teorie. Praxe ukázala, že někdy platí, někdy ne. Nejznámnější je těžba ropy v USA, kde tzv. peak oil zdánlivě nastal v roce 1970 a těžba pak dlouho klesala dle teorie Hubertovy křivky. Jenže pokles se v roce 2009 zastavil a od roku 2010 začala těžba ropy opět růst, takže nyní se v USA těží více ropy než v době tzv. peak oilu.
Obměna aut? To je ještě těžší než předpovídat těžbu ropy. Vždyť ještě ani nezačala :-) Vždyť stále cca 95 % aut (myslím celosvětově) prodává "na ropu". pokud započítáme kratší životnost elektromobilu, tak dokud elektromobily nebudou mít cca 2/3 na celosvětovém trhu, tak nelze mluvit o tom, že by začala obměna.
Avatar - Amaterasu
14. 10. 2021 15:07
Re: Úprimnú sústrasť Rencka
No právě = s tím co si napsal se dá souhlasit. S dodatkem že jsme v druhé části Hubbertovy křivky

Teď ještě co z ropy vyrábíme a co neumíme (na rozdíl od pohonu aut) nahradit

No a pak to poslední VELE DŮLEŽITÝ číslo = jak dlouho může tak trvat celo světová obměna těch asi 2 tisíc milionů aut na ropu = na NE na ropu?
Avatar - Amaterasu
14. 10. 2021 15:04
Re: Úprimnú sústrasť Rencka
Asi sis myslel že si byl vtipný = takže tuhle trapnost přejdeme a ODPOVĚZ

- na kolik let asi tak ropa? podpotázka CO VŠECHNO z ní vyrábíme (a na rozdíl od pohonu aut neumíme nahradit)??
- kolik let asi tak bude trvat obměna ca 2 miliard aut na NE na ropu???

jestli ti vyšlo NA KONCI budeme 6 let bez ropy = tak ok to si tam pár smajlíků dej = jinak ale najdi koule + použij náhražku mozku co používáš = a napiš odpověď

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud