Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Renault Kadjar se rýsuje. Dostane tříválec a hybrid

David Bureš
Diskuze (31)

Druhá generace Renaultu Kadjar bude chtít zákazníky zaujmout více než současné provedení. Stejnou techniku následně užijí i další dva odvozené modely.

Kompaktní SUV jsou aktuálně nejžádanější velikostní kategorií těchto modelů. Renaultu se ale zatím v této oblasti moc nedaří, prodeje kompaktního crossoveru Kadjar uvedeného v roce 2015 zůstávají za očekáváním. I proto se nástupce musí hodně zlepšit, aby konečně více zaujal.

Ostatně už sám nový šéf Renaultu Luca de Meo při svém loňském nástupu zdůrazňoval, že značka neumí zaujmout v segmentu C, což se projevuje na její profitabilitě. Patrné je to právě na výsledcích Kadjaru. Zatímco bratrský Nissan Qashqai byl v roce 2020 v Evropě druhým nejprodávanějším vozem v segmentu se 135.800 registracemi, Kadjar byl až čtrnáctý, s polovinou této hodnoty. I proto Kadjar v rámci mezigenerační proměny čekají rozsáhlé změny.

Evropský trh – prodeje kompaktních SUV a crossoverů v roce 2020
Zdroj: CarSalesBase
Poř. Model Prodeje 2020 [ks] Meziroční rozdíl [%]
1. VW Tiguan 149.845 -33
2. Nissan Qashqai 135.829 -38
3. Peugeot 3008 125.440 -36
4. Volvo XC40 110.254 +34
5. Toyota C-HR 101.252 -15
6. Hyundai Tucson 90.594 -34
7. Audi Q3 89.789 -2
8. BMW X1 88.486 -18
9. Škoda Karoq 82.121 -22
10. Opel/Vauxhall Grandland X 71.680 -22

Patrné to bude už na designu, u něhož se hovoří o inspiraci loňským konceptem Morphoz. Místo dnešních oblin mají být užity ostřejší linie, motiv světlometů prodloužených o „kly“ denního svícení prevezme Kadjar z jiných modelů, stejně jako výrazné logo v masce chladiče. To už by ale mělo mít nový tvar, v letos představené retro podobě.

Revoluce nás čeká také v interiéru. Kadjar bude následovat nejnovější trendy, a tak se očekává využití digitálního přístrojového štítu a rozměrné dotykové obrazovky multimediálního systému. Zákulisní zprávy přitom naznačují, že tyto dva displeje budou opticky propojeny, jak je dnes stále oblíbenější. Obdobný motiv mimochodem má užít i sériová verze elektrického crossoveru Mégane eVision. Zajímavostí pak má být volič automatické převodovky umístěný pod volantem, podobně jako u Mercedesů. Renault tímto způsobem bude chtít uvolnit prostor ve středovém tunelu. Zapracuje se pak na kvalitě zpracování a použitých materiálech, což je oblast, v níž současný Kadjar zrovna neexceluje.

Technický základ poskytne platforma CMF-C sdílená s novým Nissanem Qashqai. Japonský alianční partner sice v rámci aktuální strategie má na starosti vývoj techniky pro takhle velké vozy, částečně se však v těchto modelech použitá ústrojí odliší.

Renault totiž podle dostupných zpráv nepoužije hybrid e-Power od Nissanu využívající spalovací motor jen jako generátor elektrické energie, ale vlastní řešení E-Tech, známé třeba z Méganu. Podobně jako Qashqai se však Kadjar zbaví vznětových motorů, a to v rámci odklonu Renaultu od tohoto pohonu. Francouzský výrobce s nimi už do budoucna počítá jen u svých užitkových vozidel.

Benzinové jednotky pak budou mildhybridy, a to se čtyřválcem 1.3 TCe pod kapotou, ve verzích se 103 kW a 116 kW. Ten by podle vzoru Qashqaie měl být u silnější varianty dostupný i s pohonem všech kol a hlavně převodovkou CVT, místo dnešního dvouspojkového automatu.

Později však má Renault třináctistovku nahradit zcela nově vyvinutým přeplňovaným tříválcem 1.2 TCe. Ten by se měl do budoucna objevit i pod kapotou chystaného plug-in hybridu, místo stávající benzinové šestnáctistovky.

Přestože Kadjar v první generaci nezaujal zákazníky tolik, jak se od něj očekávalo, v druhé generace se z něj stane celá rodina modelů. Na stejném základu totiž vznikne také sedmimístný crossover, jako náhrada za dnešní Koleos a zřejmě i Grand Scénic. Ten by měl dorazit v roce 2023. O rok později má následovat také SUV-kupé, jako novinka v nabídce, jako nepřímá náhrada za Talisman, který rovněž neprorazil tolik, jak se očekávalo.

Trio modelů se má vyrábět ve španělském závodě Palencia, stejně jako dnešní Kadjar. Výchozí kompaktní crossover se má začít vyrábět už v listopadu 2021, k odhalení by tak mělo dojít ještě letos.

David Bureš
Diskuze (31)

Doporučujeme

14. 4. 2021 12:41
Re: Kto
Co? No nič. Komu nevyhovuje, sáhne po 4válcovém 1.5 TSI nebo 2.0 TSI. :-)
14. 4. 2021 12:40
Re: Ztráta 8 mld eur
Já jen takové nové střepy nebudu kupovat. To je celé. :-) A určitě nás takových bude hodně! :-)
14. 4. 2021 12:40
Re: Kto
Nekapišto, 3válec od C segmentu vč. mi nesmí do baráku! Kapišto? :-)
13. 4. 2021 20:49
Re: Kto
Veď to!
A keď to takto pôjde ďalej, tak za chvíľu Mazda a Subaru odíde z trhu EÚ!
Avatar - xxc
13. 4. 2021 16:50
Re: Kto
Ved to je stary motor 1,2 tce, len ho trosku vylepsili, lebo stary sa dost kazil :-) Naklady snad velke nemali. Asi vedia lepsie, preco ho chcu zarezat a skusaju nieco nove.