Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Renault v Ženevě: Gordini, R-Space, Captur a Twizy

Ladislav Čermák
Diskuze (0)
Stejně jako ostatní francouzské automobilky, i Renault popadá dech po pařížské slávě a do Ženevy přijel ochuzen o zásadní novinky.

O to zajímavější jsou ale koncepty, z nichž některé jsme už viděli, ovšem přiblížily se šancím na sériovou výrobu. Jinak pokračuje módní vlna „gordinizace“, doplněná dalšími novými vlnami.

Nedošlo na žádný nový model ani facelift, proto se pokračovalo v uvádění designových verzí bez technických modifikací. V první řadě obohatil Wind rodinu modrých nostalgiků z rodiny Gordini, v druhé si zavzpomínal bílý Mégane CC Floride s červeným interiérem na šedesátá léta a do třetice došlo na černobílou verzi skvělého méganu RS s přídomkem Monaco.

Tradičně silnou parketu zřejmě rozšíří další velkoprostorový model, pro který vzniklo místo po značně narostlém scéniku. Ačkoliv je přídomkem R-Space prezentován jako hodně odvážný koncept bez komentářů ohledně případné sériové výroby, v jeho liniích lze vystopovat náznaky cesty k výrobním linkám.

Design je podle dnešní módy kombinací prostoru a sportu, futuristický světlý interiér si ale téměř určitě v budoucím sériovém modelu neprohlédneme. Neméně zajímavá je pohonná jednotka – kombinace tradičních jmen TCe Energy popisuje přeplňovaný přímovstřikový dvouválec 0,9 l vyvinutý s Nissanem, který má naopak k sériové podobě velmi blízko; náskok Fiatu nedává spát žádnému marketérovi.

Nissan Juke je zřejmě natolik úspěšným projektem, že už si vysloužil odznakovou verzi s kosočtvercem ve znaku. Že nejsou tvůrci s jejím vývojem příliš daleko, svědčí hodně odvážná podoba konceptu Captur, tedy druhý vývojový stupeň pařížského konceptu DeZir, u níž už ale lze pozorovat zřejmě finální linie karoserie.

Zajímavostí jsou sedadla, pohledově i pocitově imitující závěsnou síť. I zde se pod kapotou najde zajímavost – špičková verze právě debutujícího čtyřválce 1,6 dCi ve verzi se dvěma turbodmychadly a výborným výkonem 118 kW.

Škarohlídi umlkli – hodně odvázaný koncept Twizy se skutečně dostal do sériové podoby, i když samozřejmě v uhlazené podobě. Jakýsi čtyřkolový skútr, kombinující myšlenky BMW E1 a dálníku, ubytuje a před nepřízní počasí ochrání jednoho cestujícího s plným komfortem a druhého nouzově. A oba potom samozřejmě odveze až 116 km daleko elektřina z akumulátorů.

Ladislav Čermák
Diskuze (0)