Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Retro na neděli: Připomeňte si tuningové srazy ze začátku tisíciletí

Jan Zajíc Jan Zajíc 28. 3. 2021 • 01:55
110
3
Zobrazit náhledy (110)
Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové Tuning Party 2002 Hradec Králové III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 III. Mimoňské války 2003 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004 Renocar tuning 2004

V roce 2001 se objevil film Rychle a zběsile, snímek, který měl také velký dopad na českou automobilovou scénu. Výrazně totiž zvedl zájem o tuning. Pojďme si tuhle dobu připomenout.

Určitě víte, že web Auto.cz funguje více než 20 let, přesně řečeno už od 1. září roku 1997. Díky tomu máme k dispozici poměrně obsáhlý archiv, který nám umožňuje výlety do minulosti. A často tyhle cesty časem stojí za to, krásně totiž ukazují, jak se svět "autíčkářů" vyvíjí.

Platí to i pro tuning a úpravy automobilů. Tuning v České republice zažil na začátku třetího tisíciletí i díky zmíněnému americkému filmu obrovský rozmach, který se projevil také velkým zájmem o různé tuningové srazy. Díky archivu si teď můžeme připomenout, jak takové akce tehdy vypadaly.

Začněme v roce 2002 na Tuning Party na letišti v Hradci Králové. Tuto akci čtenářům Auto.cz přiblížil Libor Zezulka, který mimo jiné popisoval: "Fotily se krásné slečny na autech. Pálily se gumy a obložení spojky. Ničily diferenciály. Grilovaly pochutiny. Vařily motory a já nevím co ještě. Bylo toho vskutku hodně. Myslím, že samotné fotky vám řeknou více než má slova."

Ano, fotky vám skutečně asi řeknou nejvíc, proto je všechny najdete v galerii. Z dnešního pohledu jsou často velice úsměvné.

Libor v reportáži zmínil také jistou neukázněnost účastníků. "S přicházejícím setměním se opět usedalo do vozů a začalo „blbnout“ jako předešlou noc. Tentokrát se však tyto hrátky proměnily v krvavá jatka. Tedy ne pro lidi, ale pro auta. Potkaly se totiž dvě Škody Rapid a ani pro jednu to nedopadlo vůbec dobře," prozradil.

Přesto svůj článek zakončil pozitivně tvrzením, že "taková akce neměla v české tuningové scéně obdoby". Akce se prý podařila, "návštěvnost byla hojná, automobily krásné a slečny ještě víc."

V roce následujícím se na Mimoňské války vypravil Ladislav Čermák: "Uprostřed všeho dění tradičně stál zvlněný dvojřad vyšlechtěných skvostů s napruženými motory. Oči protřel efektní burnout staré Vectry a dvě opálené sestřičky, kterým všichni koukali pod úsporný latexový obleček a dohadovali se, zda pod ním mají spodní prádlo či nikoliv. Mnoho zajímavého se dělo i na volných plochách kolem, například spontánní sprint elitní sestavy Maserati Spider, Ferrari 360 Modena a 2x Mercedes SL 55 AMG".

Zaujala nás také příhoda o jednom ztraceném bavoráku. "Trhlinou byla nevalná organizace, díky které se všude na všechno dlouze čekalo a z nehlídaného (!) parkoviště platících účastníků se dokonce ztratilo BMW M3, objevené o 20 minut později, havarované ve vedlejší vesnici," popisoval Ladislav.

A do třetice rok 2004 a akce Renocar Tuning, která zakončovala tehdejší sezonu. V reportáži Vláďa Kruliš například zmínil dva největší trendy tuningové scény té doby. "Největším hitem současnosti je „měňavka“, tedy speciální barva, která se mění podle úhlu, ze kterého se na ni díváte. Exkluzivní věc za exkluzivní cenu. Novinkou u nás jsou v letošním roce také vzduchové podvozky – airride," popisoval.

Neodpustil si drobné rýpnutí do kvality některých úprav: "Byly tu k vidění docela pěkné úpravy, situace se pomalu mění a lidé si místo 30 falešných výdechů raději koupí pěkná kola. Pořád tu ale bylo dost aut, u kterých člověk nemohl jinak než se pousmát – však jsem jich pro vás taky pár vyfotil, abyste nebyli ochuzeni o skvosty, které česká scéna nabízí." I tyhle "skvosty" najdete v dnešní retro galerii.

A určitě nám do diskuze napište, jak na tuhle dobu vzpomínáte vy. Nebo jestli jste na některé z těchto akcí dokonce nebyli osobně.

Související články

Témata
29. 3. 2021 23:33
Re: to už je let
Jo Cooperova Astra z Uherskohradišťského Tuning Scene,potom dostala Chameleona a nakonec ji nekdo koupil a totálně zprasil. Z celého klubu zbyl jen Kočendův Civic a někde na Slovensku je bývalé erko Adama Králíka z motorem Isuzu Gemini, které někdo odkoupil a pokoušel se reinkarnovat. Jinak oranžový Civic Lotty skončil totálně zničený nehodou,AK-47 Golf byl taky zprasen někým a Dušanova zelená Laguna dopadla taky neslavně. Poznávací znamení skoro všech aut Tuning Scene bylo vysunující se a otáčejíci zadní světlo pod kterým bylo skryto víčko nádrže. A vlastně ještě jedno auto zůstalo a to AK-47 Rabbit ten vznikl taky v době slávy Tuning Scene
29. 3. 2021 14:18
Kedze..
..si tie auta pamatam osobne,tak to znaci aj to,ze uz som asi pekne stary chren :D
Ale som brutalne rad,ze som svoju mladost prezil v tej dobe a zazil x zrazov,kde som spoznal x skvelych ludi s ktorymi este aj dnes sa stretavam a kecame o autach ;-)
ACZ,diky za pripomenutie skvelych casov :yes: ;-)
Avatar - eLzyx
29. 3. 2021 13:41
to už je let
přitom některé kusy si pamatuji, jako by to bylo včera. Třeba tu zlato-bílou Astru. Ta mi tenkrát připadala parádní a chtěl jsem některé úpravy aplikovat i na té své.
Pamatuji i na toho žlutého Kadetta GSI. Tohle auto jsem vždycky chtěl. V ničem jiném jsem zatím neměl takový strach. Taková trysková popelnice.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku