Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

RML odhaluje interiér znovuzrozeného Ferrari 250 GT SWB, vše vznikalo na míru

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Britská společnost RML Group se pochlubila prvními snímky kabiny jejich projektu Short Wheelbase, který má být jednou z moderních interpretací Ferrari 250 GT SWB.

Ferrari 250 GTO není milovaným skvostem jen mezi sběrateli, kteří z něj na aukcích pravidelně dělají nejdražší vydražené auto světa, ale také mezi společnostmi, které vytvářejí moderní interpretace klasik. V současnosti totiž na moderní verzi Ferrari 250 pracují hned dva výrobci z Velké Británie.

Jedním z nich je společnost GTO Engineering, o jejichž projektu moderní interpretace Ferrari 250 s názvem Squalo jsme psali minulý měsíc. Nyní se ale podíváme na zoubek modelu s označením Short Wheelbase, který je moderní interpretací Ferrari 250 GTO v podání společnosti RML Group.

Ta se běžně zaměřuje na vývoj závodních speciálů, jejich stavbu nebo renovaci klasik, nyní si ale vzala za cíl postavit exkluzivní limitovanou edici 30 kusů moderní interpretace již zmiňovaného Ferrari, jehož doručení prvním zákazníkům je naplánováno na příští rok. A nyní se společnost pochlubila prvním pohledem do kabiny.

Kabina vozu byla navrhována pro řidiče s výškou od cca 152 po 200 centimetrů, kteří jistě ocení podélně i výškově nastavitelný volant. Sedadla jsou zakázkově vyráběná a mohou být čalouněna kůží nebo Alcantarou. Každý jeden ovladač v kabině pak prý pochází z interního vývoje společnosti RML.

„Bylo by snadné ušetřit desítky tisíc liber nákupem ovladačů a kontrolek z běžné nabídky, jenže by nevyhovovaly naším vysokým standardům. Takže každý přepínač, tlačítko nebo ukazatel, který v Short Wheelbase vidíte, je unikátem z našeho interního vývoje,“ uvádí Jonathan Bowen, šéf designového oddělení RML.

„Kónické ciferníky, které vidíte v palubní desce, jsou inspirovány špičkovým hodinářstvím, a vše, co v kabině vidíte a čeho se dotknete, je vyrobeno z hliníku, skla nebo kůže,“ dodává Bowen. Během navrhování interiéru se totiž designéři snažili držet hesla „bez plastů“.

Navzdory elegantnímu retro-vzhledu přitom kabina Short Wheelbase nabízí vše, co byste od moderního vozu čekali. Nechybí klimatizace, držáky nápojů, elektrická okénka a řada odkládacích prostor. Skvělým doplňkem je pak moderní infotainment s podporou Apple Car Play a Android Auto, jehož obrazovka je skryta ve středovém tunelu a vyjíždí pouze v momentě, kdy si to řidič přeje.

Pod kapotou RML Short Wheelbase je pak ukryt 5,5litrový atmosférický motor V12, který pochází z modelu Ferrari 550 Maranello. Motor nabízí nejvyšší výkon 537 kW (485 k), maximální točivý moment 568 Nm a je standardně spojen s šestistupňovým manuálem, který roztáčí zadní kola. Akceleraci z 0 na 96 km/h by měl vůz zvládat za 4,1 sekundy a jeho maximální rychlost by měla dosahovat více než 297 km/h.

Ondřej Mára
Diskuze (4)

Doporučujeme

18. 6. 2021 18:44
Re: Kraaaaasa
Ono to jde, ovšem bez těch lánů kůže, skla a hliníku místo plastů a bez motoru a prémiových komponentů ti zbude..........Dacia nebo Lada. ;-)
Avatar - wakantanka
18. 6. 2021 18:17
Kraaaaasa
a rozmýšľam, prečo to v bežných autách nejde... mne by sa takáto minimalistická elegancia páčila aj bez lánov kože.
18. 6. 2021 16:45
Re: Já ty hry
Také to mám rád. Má to styl, funguje to většinou lépe než originál a dá se to pohodlně servisovat. Takže takový poloboháč s tím může klidně běžně jezdit. Já až v příštím životě.

A ruku na srdce, je jen málo i mezi ultraboháči těch, kteří 250 GTO vytáhnou alespoň občas ze skleněné klimatizované vitríny na silnici a na prstech napočítáš ty srdcaře, kteří jí navážno dopřejí plné závodní nasazení např. v Goodwood Revival, nezřídka s placeným pilotem kde ani nějaká ta ranka nebo škrábaneček není vůbec výjimkou.

To ale je třeba mít hodně peněz. Lépe - 5x nebo raději 10x víc než hodně.
Avatar - Dinar
18. 6. 2021 13:03
Já ty hry
na klasiku na moderním základě fakt žeru, a tohle gétéočko je naprostá dokonalost. Jen škoda, že se podobné projekty nedají udělat za nějakou lidovější cenu, protože něco takového si může dovolit dát do garáže jen někdo, kdo tam pár aut za dvacet mega už má.