Rus zajímavě oživil Volhu z 50. let. Pod klasickou karoserií se ukrývá technika BMW
Stejně jako u nás frčí klasické škodovky, v Rusku existuje spousta fanoušků vozů z éry Sovětského svazu.
Svoje příznivce tak má i GAZ M-21 (později jen GAZ-21), první auto značky nesoucí označení Volha. GAZ (Gorkovskij Avtomobilnyj Zavod) tento model vyšší střední třídy, kterému se také říkalo Carevna, vyráběl v letech 1956 až 1970.
Z roku 1959 pak pochází exemplář, který si můžete prohlédnout v galerii. I když to vlastně není tak úplně pravda, z původního vozu totiž zbyla v podstatě jen karoserie. Pod ní se ukrývá technika poněkud mladšího BMW.
Pozoruhodného křížence si postavil jeden ruský nadšenec. Začalo to v roce 2009, kdy si pořídil Carevnu a řekl si, že ji zrenovuje. Ale nikoli klasickou cestou, chtěl stvořit auto podobné americkým "customům" a "restomodům".
Snížil tedy střechu, odstranil většinu chromových dekorů a uhladil karoserii. Dokonce zbavil dveře klasických klik.
Také toužil klasickou Volhu přiblížit současnosti využitím techniky z modernějšího auta. Nakonec sáhl po BMW 540i generace E34, které odstrojil a na jeho šasi narouboval sovětskou karoserii. Operace si samozřejmě vyžádala spoustu práce.
BMW má například delší rozvor, což nakonec tvůrce vozu spíš uvítal. Mohl tak prodloužit přední partie Volhy a posunout přední blatníky o 61 milimetrů vpřed. Delší kapota podle autora vozu přidává na eleganci.
Technika z BMW 540i pak zůstala kompletně zachována, o pohon se tedy stará zážehový osmiválec o výkonu 210 kW, který přes pětistupňovou automatickou převodovku roztáčí zadní kola. Kola mimochodem mají průměr 20 palců.
Velkou pozornost tvůrce věnoval také interiéru, který vypadá vyloženě klasicky. Dojem snad kazí jen páčky u volantu, jasně prozrazující původ v BMW. Ten ostatně neutají ani budíky. A všimněte si také absence tlačítek. Všechny ovladače jsou totiž schované, aby palubní deska vypadala čistě.
Ať už se vám kříženec Carevny a BMW líbí, nebo nikoli, jisté je, že si s ním jeho autor dal práci. Proto může být překvapivé, že auto prodává. Na druhou stranu, vyloženě levně ho nenechá, požaduje totiž 3.400.000 rublů, což je skoro 1,2 milionu korun.