Rusové odhalují design SUV Aurus Komendant. A přidali i motorku
Snímky z patentového úřadu odhalují kompletní exteriér nového ruského SUV Aurus Komendant a nového doprovodného motocyklu.
Prakticky kompletní design připravovaného ruského prémiového SUV Aurus Komendant zveřejnil ruský úřad pro registraci ochranných známek Rospatent. Kromě toho se však na veřejnost dostaly i snímky nového doprovodného motocyklu, jehož jméno zatím neznáme.
Pro většinu z nás jsou ale nejzajímavější právě fotografie luxusního SUV Komendant, které si můžeme snad vůbec poprvé prohlédnout v klidu, bez jakéhokoliv maskování a de facto z oficiálních zdrojů.
Masivní SUV se zdrželo designových experimentů a sází na jednoduché tvary s výraznými proporcemi, velkými koly a bohatým chromováním. Nejvýraznější částí je bezpochyby příď, která dostala stejně jako sedan Aurus Senat výraznou chromovanou masku chladiče s decentním rámečkem.
V horních rozích jsou umístěny obdélníkové světlomety s výrazným zabudovaným LED denním svícením, zatímco v dolních krajních částech zaujmou masivní nasávací otvory s chromovými rámečky. V kombinaci s protáhlou kapotou motorového prostoru tak Komendant působí důrazně, ale na úrovni. Nikoliv zbytečně agresivně.
Dlouhá kapota je výrazná i při pohledu z profilu, kdy opět vyniká masivnost vozu. Tu naštěstí jednoduše rozbíjí bohaté prosklení v kombinaci s lehce vystouplými blatníky, velkými koly a decentním chromováním. To najdeme jak kolem oken, tak v dolní části, kde se táhne od předního podběhu až na zadní nárazník.
Zadní část je jednodušší, přesto se nedá označit za nudnou. Zaujme například dvojicí hranatých koncovek výfuků, nebo spoilerem navazujícím na střechu. Zadní světla dostala opět jednodušší obdélníkový tvar.
Snímky interiéru bohužel nemáme k dispozici, s největší pravděpodobností však bude vycházet z modelu Senat. Rozhodně mu tak nebude chybět opulentnost v kombinaci s bohatou moderní a komfortní výbavou.
Ostatně se Sentem bude Komendant sdílet i platformu, označovanou jako Unified Modular Platform, nebo pohonnou jednotku. Tou by měl být 4.4 litrový hybridizovaný osmiválec o výkonu cca 598 koní s točivým momentem cca 880 N.m, který bude spolupracovat s devítistupňovým automatem a pohonem všech kol.
Na bližší informace si ještě budeme muset nějakou chvíli počkat, premiéra vozu je totiž naplánována až na rok 2022. Ve stejném roce, možná o něco později, by navíc mohla být představena i nová doprovodná motorka, jejíž snímky byly zveřejněny společně s Komendantem.
O motocyklu toho prozatím mnoho nevím, podle ruského webu Drom, který na fotografie upozornil, by však měl být vyvíjen společnostmi FSUE NAMI a Kalašnikov Group pod značkou Aurus v rámci projektu Kortež (v překladu „kolona“).
První prototyp motocyklu měl být představen pod značkou IZH již v roce 2017, kdy se pod jeho kapotou ukrýval benzínový motor typu boxer o výkonu cca 150 koní, který umožňoval dosažení maximální rychlosti až 250 km/h. Zveřejněné snímky ale připomínají slova Denise Manturova, ruského ministra průmyslu a obchodu, podle kterého měl motocykl dostat i čistě elektrický pohonný systém.
Tomu by celkem odpovídal pohled na karosovanou přední část, ze které prosvítají výrazné žluté kabely. Kromě toho však motocykl zaujme i poměrně dlouhým rozvorem, masivním rámem, LED světly a nastavitelným štítem. Vzadu jsou pak dobře patrné dva velké kufry.