Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlé kolo s Hyundaiem i30 Fastback N Performance: Zase jednou díky!

Martin Machala
Diskuze (10)

V minulém rychlém kolečku jsem děkoval za stále úžasný pětiválec v Audi RS Q3 Sportback, dnes nemůžu jinak. Hyundai i30 Fastback N Performance je naprosto úžasný stroj.

Nerad bych předbíhal video, určitě si jej pusťte, proto jsme taky do Mostu vyrazili… Ale stejně vám hned teď a tady napíšu, že to byl jeden z nejhezčích mosteckých zážitků. Se sériovým autem, pochopitelně, ale i tak to byly dost výjimečné dojmy.

Nechci tedy po xté brečet, jak bejvávalo líp, ale když si vzpomenu na letošní rozčarování z poslední Octavie RS, která je i v benzinové nejsilnější verzi pozoruhodně jalová, nemůžu než zážitek z i30 N Performance vyzdvihnout. Na autě jde strašně, ale strašně moc poznat, jak moc si dávali u Hyundaie záležet na tom, aby to byla v prvé řadě zábava. Aby celek fungoval… za mě prostě ideálně. GTI je možná o něco pohodlnější, ale s i30 N Performance se dá stále úplně normálně každodenně jezdit. Civic Type R je větší pila a na okruhu je rychlejší, ale normálně se s ní už moc jezdit nedá. Hyundai navíc nepůsobí tak ultimativně jako honda, pobaví i v nižších rychlostech a s menším výkonem.

Všechno je navíc takové puristické, tohle přirovnání k i30 N Performance dokonale pasuje. Naprosto. Příjemně zastaralý interiér (klasická ruční brzda není můj fetiš, ale bylo příjemné se zase po letech potkat) vás překvapí maximálně tím, jak hezky se kdysi v autech žilo. Já byl nadšený hlavně z diod indikujících vhodný okamžik přeřazení. Přesně jako v závodním autě, nejfunkčnější řešení, jaké jsem kdy v sériovce potkal.

Takové je vlastně celé auto, celá i30 N Performance. Jak ty diody. Všude jen a pouze ta nejlepší řešení pro řidičský zážitek. Skutečný řidičský zážitek. Přitom je to plně a dokonale předvídatelné auto, žádná divná potvora jako poslední Megane R.S. Psal jsem to pokaždé, když jsem s tímto hyundaiem jezdil, ale tohle se moc povedlo.

A za ty peníze? Fastback přijde s automatem jako Performance (jinou i30 N než Performance nekupujte, nikdy!) na 839.990 Kč, manuál je ještě o padesát tisíc levnější. Pecka.

A s faceliftem (který docela významně motoricky posílil) jsem byl v Mostě ještě o něco rychlejší než s předchozí i30 N Performance. Viz video!

Video se připravuje ...

Martin Machala
Diskuze (10)

Doporučujeme

Avatar - Dinar
30. 9. 2021 10:48
Re: Golf VII TCR to dal za ....
Nedal, zjevně netušíš, co jsou to 3-4s dolů na kolo v Mostě.
Avatar - speedfred
28. 9. 2021 10:58
Re: Golf VII TCR to dal za ....
:yes: :yes: :yes:
VW by sa už mohol prebudiť a spraviť aj nejaký limitku Golf Hugino.
28. 9. 2021 08:39
Re: Golf VII TCR to dal za ....
ked si mozes takto kolko kolvek priplatit, preco sa potom chces uskromnovat s nejakym obycajnym golfom? co si potom este par krat nepriplatit a nekupit rovno nieco poriadne, napr 911 GT3 RS?
Avatar - iudex
27. 9. 2021 16:38
Re: Golf VII TCR to dal za ....
i30N stojí 32390 eur, Clubsport 40450 eur. Ak je 8000 eur pre teba drobnosť, ktorú si v pohode priplatíš, si šťastný človek. Ale... je to naozaj tak? ;-)
Avatar - iudex
27. 9. 2021 16:27
Re: Golf VII TCR to dal za ....
To je ten žiar legendy. Hugino síce má nejaký základný Golf, ale aspoň - voziac sa na nejakých 85 kW - sa môže hrdiť, že "jeho" Golf je vo verzii TCR rýchlejší. ;-)