Rychlé kolo s Hyundaiem i30 Fastback N Performance: Zase jednou díky!
V minulém rychlém kolečku jsem děkoval za stále úžasný pětiválec v Audi RS Q3 Sportback, dnes nemůžu jinak. Hyundai i30 Fastback N Performance je naprosto úžasný stroj.
Nerad bych předbíhal video, určitě si jej pusťte, proto jsme taky do Mostu vyrazili… Ale stejně vám hned teď a tady napíšu, že to byl jeden z nejhezčích mosteckých zážitků. Se sériovým autem, pochopitelně, ale i tak to byly dost výjimečné dojmy.
Nechci tedy po xté brečet, jak bejvávalo líp, ale když si vzpomenu na letošní rozčarování z poslední Octavie RS, která je i v benzinové nejsilnější verzi pozoruhodně jalová, nemůžu než zážitek z i30 N Performance vyzdvihnout. Na autě jde strašně, ale strašně moc poznat, jak moc si dávali u Hyundaie záležet na tom, aby to byla v prvé řadě zábava. Aby celek fungoval… za mě prostě ideálně. GTI je možná o něco pohodlnější, ale s i30 N Performance se dá stále úplně normálně každodenně jezdit. Civic Type R je větší pila a na okruhu je rychlejší, ale normálně se s ní už moc jezdit nedá. Hyundai navíc nepůsobí tak ultimativně jako honda, pobaví i v nižších rychlostech a s menším výkonem.
Všechno je navíc takové puristické, tohle přirovnání k i30 N Performance dokonale pasuje. Naprosto. Příjemně zastaralý interiér (klasická ruční brzda není můj fetiš, ale bylo příjemné se zase po letech potkat) vás překvapí maximálně tím, jak hezky se kdysi v autech žilo. Já byl nadšený hlavně z diod indikujících vhodný okamžik přeřazení. Přesně jako v závodním autě, nejfunkčnější řešení, jaké jsem kdy v sériovce potkal.
Takové je vlastně celé auto, celá i30 N Performance. Jak ty diody. Všude jen a pouze ta nejlepší řešení pro řidičský zážitek. Skutečný řidičský zážitek. Přitom je to plně a dokonale předvídatelné auto, žádná divná potvora jako poslední Megane R.S. Psal jsem to pokaždé, když jsem s tímto hyundaiem jezdil, ale tohle se moc povedlo.
A za ty peníze? Fastback přijde s automatem jako Performance (jinou i30 N než Performance nekupujte, nikdy!) na 839.990 Kč, manuál je ještě o padesát tisíc levnější. Pecka.
A s faceliftem (který docela významně motoricky posílil) jsem byl v Mostě ještě o něco rychlejší než s předchozí i30 N Performance. Viz video!