Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Rychlostní rekord Bloodhoundu opět v ohrožení, projekt je znovu na prodej

Ondřej Mára Ondřej Mára 27. 1. 2021 • 07:16
26
4
Zobrazit náhledy (26)
Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR Bloodhound LSR

Projekt Bloodhound LSR, který si vzal za cíl pokořit „pozemní“ rychlostní rekord, je znovu v nesnázích. Od poslední záchrany přitom uplynul sotva rok.

Překonat zvukovou bariéru ve stroji, který se stále pohybuje po zemi, je náročný úkol. Bohužel se ale opět ukazuje, že ještě náročnější je sehnat dostatek financí na dosažení tohoto ambiciózního cíle. Projekt Bloodhound Land Speed Record se totiž po roce od své poslední záchrany opět dostává do finančních potíží.

V tiskové zprávě, zveřejněné projektem Bloodhound LSR, to uvádí Ian Warhurst, který se rozhodl odstoupit z vedení projektu. Podle jeho slov je současná pandemie covid-19 jen jedním z mnoha důvodů, proč se projekt opět potýká s nedostatkem financí.

Cílem projektu bylo v roce 2020 dosáhnout rychlosti 800 mil v hodině (1287,5 km/h), čímž by byl překonán pozemní rychlostní rekord z roku 1997, kdy speciální vozidlo Thrust SSC dosáhlo rychlosti 763,035 mil v hodině (zhruba 1228 km/h).

video

Warhurst v tiskové zprávě uvádí, že měl zajištěn dostatek financí pro uskutečnění pokusu o překonání rychlostního rekordu v minulém roce. Kvůli pandemii však bylo nutné pokus odložit o 12 měsíců, kvůli čemuž je projekt v současnosti podfinancovaný.

V současné fázi, při absenci jakéhokoliv dalšího financování, zůstává možností už jen projekt zastavit, nebo ho nabídnout na prodej, předat štafetu a umožnit jinému týmu pokračovat v projektu,“ uvádí Ian Warhurst v tiskové zprávě.

V roce 2019 přitom projekt dokázal během testovací fáze dosáhnout rychlosti 628 mil v hodině, tedy asi 1010,7 km/h. Pro dosažení rychlosti 800 mil v hodině však bylo potřeba dalších investic do raketového motoru, které se měly pohybovat na úrovni asi 10,9 milionu dolarů. Tedy alespoň podle odhadů při současných nákladech.

Pokud se nepodaří najít investora, který by byl ochoten financovat další úpravy stroje a nové pokusy, pak bude projekt zakonzervován a stroj uložen do skladu. Pro absolvování dalších pokusů o stanovení nového rychlostního pokusu však bude nutné stroj začít připravovat s dlouhým předstihem.

Původním cílem projektu přitom bylo dosažení rychlosti až 1000 mil v hodině, což se ale v současnosti zdá být již téměř nemožné.

Související články

Témata
28. 1. 2021 00:43
Elon
Mel by to koupit Musk, za 2 mesice by tam narval par baterek a elektromotoru, jeden dva raketove raptory, pokoril rekord a ukoncil projekt se slovy "byla to prilis mala vyzva. Pokracovat a pokorit ja nevim treba 5tis km/h nam uz pripadalo jako blbost".
27. 1. 2021 10:31
Re: Zakonzervování
Bez Schottkyho diody jsem samozřejmě v trvalé depresi .
Snažil jsem se povzbudit alespoň párem komplementárních tranzistorů a sbírkou keramických odporů, ale není to ono
27. 1. 2021 08:35
Re: Zakonzervování
Hele já jsem včeta bastlil a koukal jsem na nějaké pinouty tranzistorů. Tak jsem si myslel, že se ta reklama cíleně zobrazuje jenom pro mě. Jestli jsem ji "nahodil" všem tak se omlouvám. Beru odpovědnost na sebe.

PS: Ty doma nemáš schottkyho diodu? Jak se ti bez ní žije?
27. 1. 2021 08:18
Zakonzervování
Řek bych že uložení celého projektu k ledu není vůbec špatný nápad. Být investorem, taky bych to doporučil

PS. a hrozně se mi líbila reklama na Schottkyho diody. Jsem za ni moc rád, protože už od malička jsem toužil alespoň jednu Schottkyho diodu mít doma. :-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud