Rychlostní rekord Bloodhoundu opět v ohrožení, projekt je znovu na prodej
Projekt Bloodhound LSR, který si vzal za cíl pokořit „pozemní“ rychlostní rekord, je znovu v nesnázích. Od poslední záchrany přitom uplynul sotva rok.
Překonat zvukovou bariéru ve stroji, který se stále pohybuje po zemi, je náročný úkol. Bohužel se ale opět ukazuje, že ještě náročnější je sehnat dostatek financí na dosažení tohoto ambiciózního cíle. Projekt Bloodhound Land Speed Record se totiž po roce od své poslední záchrany opět dostává do finančních potíží.
V tiskové zprávě, zveřejněné projektem Bloodhound LSR, to uvádí Ian Warhurst, který se rozhodl odstoupit z vedení projektu. Podle jeho slov je současná pandemie covid-19 jen jedním z mnoha důvodů, proč se projekt opět potýká s nedostatkem financí.
Cílem projektu bylo v roce 2020 dosáhnout rychlosti 800 mil v hodině (1287,5 km/h), čímž by byl překonán pozemní rychlostní rekord z roku 1997, kdy speciální vozidlo Thrust SSC dosáhlo rychlosti 763,035 mil v hodině (zhruba 1228 km/h).
Warhurst v tiskové zprávě uvádí, že měl zajištěn dostatek financí pro uskutečnění pokusu o překonání rychlostního rekordu v minulém roce. Kvůli pandemii však bylo nutné pokus odložit o 12 měsíců, kvůli čemuž je projekt v současnosti podfinancovaný.
„V současné fázi, při absenci jakéhokoliv dalšího financování, zůstává možností už jen projekt zastavit, nebo ho nabídnout na prodej, předat štafetu a umožnit jinému týmu pokračovat v projektu,“ uvádí Ian Warhurst v tiskové zprávě.
V roce 2019 přitom projekt dokázal během testovací fáze dosáhnout rychlosti 628 mil v hodině, tedy asi 1010,7 km/h. Pro dosažení rychlosti 800 mil v hodině však bylo potřeba dalších investic do raketového motoru, které se měly pohybovat na úrovni asi 10,9 milionu dolarů. Tedy alespoň podle odhadů při současných nákladech.
Pokud se nepodaří najít investora, který by byl ochoten financovat další úpravy stroje a nové pokusy, pak bude projekt zakonzervován a stroj uložen do skladu. Pro absolvování dalších pokusů o stanovení nového rychlostního pokusu však bude nutné stroj začít připravovat s dlouhým předstihem.
Původním cílem projektu přitom bylo dosažení rychlosti až 1000 mil v hodině, což se ale v současnosti zdá být již téměř nemožné.