Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Saabu hrozí bankrot kvůli neproplaceným účtům dodavateli

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
Letmé blýsknutí na lepší časy Saabu moc dlouho nevydrželo. Jeden z dodavatelů žádá soud o vyhlášení bankrotu.

Společnost Labo Test požádala švédský soud, aby vyhlásil bankrot firmy National Electric Vehicle Sweden (NEVS), která je majitelem automobilky Saab. Labo Test je dodavatelem zařízení pro testování automobilových součástek a tvrdí, že mu společnost NEVS od února nezaplatila účty za 150.000 švédských korun (asi 455.000 Kč). Informovala o tom agentura AP.

NEVS předloni převzala většinu majetku zkrachovalé švédské automobilky Saab, včetně hlavního závodu v Trollhättanu. Začátkem loňského prosince v Trollhättanu obnovila výrobu, letos v květnu ji ale kvůli nedostatku peněz musela dočasně přerušit.

Automobilku Saab vlastnil do roku 2010 americký koncern General Motors, který ji prodal nizozemské společnosti Swedish Automobile. V roce 2011 byl Saab nucen přerušit výrobu kvůli nedostatku peněz na platby dodavatelům. Po neúspěšném pokusu o prodej Saabu do čínských rukou vyhlásil švédský soud koncem roku 2011 bankrot podniku. Majetek Saabu pak za nezveřejněnou cenu získala společnost NEVS.

redakce AUTO.CZ
Diskuze (6)
13. 8. 2014 13:45
Re: Smůla se lepí SAABu na paty...
EURO NCAP určitě ne, to je nezávislý testovací institut. Snad co, tak budou muset podstoupit nějaké komplet homologační řízení, proti kterému je crashtest sranda.
13. 8. 2014 13:40
Re: Jaký je vlastně ekonomický model saabu?
Od začátku bylo zřejmé, že tento pokus skončí fiaskem. Oživovali již starší model, kterému takto zase nějaký ten rok proti konkurenci utekl. A toto auto místo dřívější sériové výroby (na kterou byl nastaven celý proces, produktivita, ceny komponent) montovali doslova po kusech.

To už je vzhledem k fixním nákladům souvisejících s touto nepatrnou výrobou prostě neudržitelné. Navíc jaký je potenciál trhu pro takové auto a záruky pro případné kupující ohledně oprav, ND nebo servisu?
Avatar - romgator
13. 8. 2014 12:26
Re: Smůla se lepí SAABu na paty...
Pokud by se Qoros jmenoval SAAB, tak prostě jen přeznačkuješ jednu automobilku z druhou a nic tím nevyřešíš. Podle mě to chce fakt opravdu silného investora, který má jasný plán. To NEWS zatím podle mě chybí. Vyrábět každý den několik kousků s tím, že jsou určeny jen pro Čínu mi připadá dost divné. Na švédském trhu je SAAB k dostání sice také, ale prodeje nejsou a nebudou veliké. Pokud vyrobí více jak 1000 aut ročně musí podstoupit testy EURO NCAP a tam prostě pohoří. Proto je to jen o paběrkování. Chce to dost peněz, novou techniku.
A to mě štve nejvíc, ale musím to říct. Bude nutné přesunout výrobu do Číny a tam vyrábět i pro jiné trhy. Bohužel.
13. 8. 2014 11:52
Jaký je vlastně ekonomický model saabu?
Co mi tady uniká?
Někdo postaví auto, které nejde moc na odbyt a nechá to zkrachovat.
Přijde někdo druhý, který veme to auto tak jak je a zase kupodivu nejde na odbyt.Tak to zase končí překvapivě krachem.
Třetí doufá, že se to samé auto na potřetí zalíbí?

Pro mě jediný do budoucna udržitelný model je, že SAAB převezmě někdo se zázemím Tata motors: know how z auto průmyslu, velký balík peněz na samostatný vývoj a schopnost automobilku na pokraji krachu dovézt do svetlé budoucnosti.

V paběrkovaní na zastaralý technice a už lehce přežitým designu nevidím jako přínos a dobrý plán na (zasloužené) obnovení automobilky.

Avatar - dolfi
13. 8. 2014 10:53
Smůla se lepí SAABu na paty...
Je zajímavé, že se nenajde někdo skutečně kapitálově silný a s reálnou podnikatelskou vizí, kdo by využil šanci pokračovat v dlouhé tradici značky, která si to určitě zaslouží... Kdyby se např. takový Quoros jmenoval SAAB, určitě by měl větší šanci na prodejní expanzi...