Scania L s lehkým motorem DC07 míří na svoz odpadu
Švédská firma začala do extra nízké kabiny montovat také sedmilitrový šestiválec. Otvírá se tak nové pole využití.
Devítilitrový pětiválec je pro distribuci a svoz odpadu vhodným řešením, ale snaha nabídnout ještě větší užitečné zatížení přivedla Scanii k zavedení menšího motoru pod kabinu L. Hmotnostní rozdíl mezi devítilitrovým pětiválcem a jednotkou DC07 činí včetně příslušenství přibližně 360 kg, což je u dvounápravového vozidla obrovský rozdíl.
Motor DC07 pro řadu L je k dispozici se třemi různými úrovněmi výkonu 162, 184 a 206 kW. Zejména nejvyšší specifikace s točivým momentem 1200 N.m si poradí i se značnou celkovou hmotností. Tento agregát byl poprvé představen v roce 2017 výhradně pro model P. Jedná se o lehký řadový šestiválec se zdvihovým objemem 6,7 litru, který k dočišťování výfukových plynů nepotřebuje EGR. Může být také vybaven pomocným pohonem.
„Zpočátku jsme se soustředili především na těžší aplikace vyžadující vyšší výkon, jelikož jsme nabízeli řadu L s našimi 9litrovými řadovými pětiválci,“ říká Stefan Lindholm, senior produktový manažer pro nákladní vozidla ve společnosti Scania.
Kabiny řady L jsou k dispozici ve třech různých výškách střechy: nízká, normální a vysoká. Při objednání kabiny s funkcí „kneeling“ stačí pro vstup do kabiny provést jen jeden krok, přičemž výška podlahy bude kolem 80 centimetrů. Typické konfigurace náprav pro náročné městské aplikace jsou 4×2 nebo 6×2*4.
Ideálnímu využití hybridního pohonu pomáhá služba Scania Zone provádějící automatickou úpravu nastavení vozidla na základě jeho polohy. Pomáhá řidičům dodržovat dopravní a ekologické předpisy a umožňuje udržitelný provoz nákladních vozidel se zajištěním vyšší bezpečnosti pro obyvatele měst.
Model L
S uvedením kabin řady L v roce 2017 zaujala společnost Scania silné postavení v segmentu těžkých užitkových vozidel pro městské prostředí. Jednalo se o něco zcela nového – modulární nákladní vozidlo s nízkým nástupem a všemi vlastnostmi, které jsou pro společnost Scania typické, avšak se sedadlem řidiče – a přístupem do kabiny – sníženým na úroveň silnice. Řada L navíc nabízí bezproblémový pohyb v rámci kabiny, snižuje fyzické namáhání řidičů a rovněž jim umožňuje snadno komunikovat z očí do očí s ostatními osobami v rušném dopravním provozu.