Faceliftovaná Cupra Ateca nabídne modernější design a lepší zrychlení
Krátce po představení omlazeného Seatu Ateca přijíždí i modernizovaná verze ostrého modelu Cupra Ateca, která by měla nabídnout „vysokovýkonné SUV podle nového receptu“.
Stejně jako nový Seat Ateca, i omlazená Cupra Ateca dostala upravenou příď s novým designem nárazníku a nové světlomety s LED diodami pro všechny osvětlovací funkce. Uprostřed horní mřížky chladiče s voštinovou strukturou je umístěno logo Cupra, rámeček masky chladiče má tmavě chromovanou povrchovou úpravu a spodní otvor má mřížku z tmavého hliníku. Stejný odstín dostaly i rámečky mlhových světlometů.
Boční ochranné lišty, podélné střešní nosiče a kryty zpětných zrcátek, v nichž jsou ukryty svítilny promítající logo Cupra na povrch vozovky, dostaly lesklou povrchovou úpravu v tmavém hliníkovém odstínu. V podbězích jsou standardně 19“ kola, která nově nabídnou aerodynamický design doplněný ozdobnými prvky v odstínu mědi nebo stříbra.
Zákazníci mohou vybírat z celkem šesti různých odstínů laku karoserie a šesti designů kol z lehké slitiny s průměrem 19 palců. Za jejich paprsky jsou ukryty standardně dodávané červené brzdové třmeny Cupra, na přání lze ovšem vůz osadit i 18“ vysokovýkonnými brzdami Brembo s třmeny v odstínu mědi.
Nové zadní svítilny jsou osazeny LED diodami, disponují funkcí dynamických blinkrů a zádi dodávají ještě elegantnější vzhled. Drobnou úpravou ovšem prošel i zadní nárazník, který nabízí jednu z dominant modelu Cupra Ateca: čtveřici koncovek výfukového systému Akrapovič.
Díky novým předním a zadním nárazníkům došlo k nárůstu vnější délky o 10 mm, což znamená celkovou délku 4386 mm. Hodnota rozvoru i šířky zůstaly stejné, změnila se ovšem výška, které klesla o 2 mm na výsledných 1599 mm.
Interiéru dominuje nový digitální přístrojový štít s úhlopříčkou 10,25 palce, zatímco vylepšený infotainment nabídne obrazovku s úhlopříčkou 9,2 palce a rozsáhlou podporou konektivity. Systém je vybaven například podporu Full Link, hlasovým ovládáním (reagujícím na frázi „Hola Hola“) nebo konektivitou prostřednictvím integrované eSim karty.
K dalším novinkám patří standardně dodávaná sportovní sedadla a nový volant, inspirovaný závodními modely TCR, který nabídne tlačítka pro start motoru a volbu jízdních režimů. Větší pádla řazení by měla usnadnit změny rychlostí, zatímco nové detaily v odstínu mědi a tmavého hliníku zvyšují eleganci a sportovnost interiéru.
Kožená sportovní sedadla navíc mohou být čalouněna modrou kůží v odstínu petrol, která v rámci koženého paketu zdobí i výplně dveří. Stejně jako Seat, i Cupra Ateca nabízí možnost připlatit si za elektrické ovládání sedadel s pamětí.
Pod kapotou se neodehrály prakticky žádné změny. I omlazená Cupra Ateca je osazena přeplňovaným čtyřválcem 2.0 TSI, který je naladěn na výkon 221 kW (300 k) s nejvyšším točivým momentem 400 N.m. Motor spolupracuje se sedmistupňovým automatem DSG, přes který putuje výkon na standardní pohon všech kol 4Drive.
Navzdory stejnému výkonu se automobilce podařilo snížit čas potřebný k akceleraci z 0 na 100 km/h z 5,2 sekundy na 4,9 sekundy. Maximální rychlost ovšem zůstala stejná, tedy 247 km/h. Výkony motoru doprovází akustická kulisa výfukové soustavy Akrapovič.
„S modelem CUPRA Ateca jsme prezentovali jasnou představu o vysokovýkonném SUV a s novou verzí posilujeme jeho postavení v tomto segmentu,“ řekl Axel Andorff, člen představenstva společnosti SEAT, odpovědný za výzkum a vývoj.
Stejně jako Seat Ateca, i Cupra Ateca nabídne řadu nových chytrých pomocníků na cestách. Mezi asistenční systémy patří přednárazový asistent, předvídavý adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), asistent Travel Assist pro automatizovanou jízdu, asistent pro stav nouze (Emergency Assist), asistent pro změnu jízdního pruhu (Side Assist) nebo asistent pro couvání z parkovacího místa (Exit Assist).