Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat je evropským lídrem v oblasti CNG. Techniku bude vyvíjet pro celý koncern

Stanislav Kolman
Diskuze (19)
Technické centrum automobilky Seat stvoří techniku pohonu na CNG pro celý koncern Volkswagen. Na kongresu to potvrdil předseda představenstva.

V posledních týdnech se hodně psalo o konceptu Škoda Vision X, respektive o jeho unikátním hybridním CNG pohonu. Průkopníkem technologií na stlačený zemní plyn by se však do budoucna v rámci koncernu Volkswagen měla stát automobilka Seat. „Využívání zemního plynu pro automobilovou dopravu má velký obchodní potenciál,“ uvedl Luca de Meo, předseda představenstva.

„Chceme, aby to byla technika vyrobená ve Španělsku. Chceme být průkopníci a jsme si jisti, že toho i dosáhneme,“ řekl dále o Technickém centru Seatu, které zaměstnává více než 1000 inženýrů a pro vývoj nové techniky bude stěžejní.

Dle De Mea je CNG trvale udržitelnou alternativou tradičních paliv a elektromobilů. U nich, stejně jako další potenciální kupci, vidí stále spoustu mezer. Zejména dojezd na jedno nabití či nedostatečnou infrastrukturu pro nabíjení. „Zákazníci chtějí proces, který je snadný a ekonomicky výhodný. Výhodou techniky CNG je, že již existuje,“ poznamenal lídr španělské značky.

Ve svém proslovovu na 6. kongresu GASNAM v Madridu dále uvedl, že vývoj CNG má plusy v ekologičnosti a ekonomické výhodnosti, protože na Zemi je dostatek zásob zemního plynu na stovky let.

Došlo ale i na konkrétnější čísla. Kdyby byl ve Španělsku registrován jeden milion lehkých užitkových vozidel na CNG, nebylo by do atmosféry vypuštěno 1,2 tuny CO2 ročně. Pokud vám takové číslo nic neříká, vězte, že jde o ekvivalent lesa vysázeného na ploše Madridu.

Další výhodou je, že vozů na CNG se netýkají dopravní omezení při nadměrném znečištění ovzduší, doplnění paliva trvá zhruba tři minuty a ve srovnání s benzinovým automobilem ušetří vlastník až 55 % výdajů, v případě naftového pohonu je pak rozdíl vyčíslen na 30 %.

Seat osadil pohonem CNG modely Mii, Leon TGI a Ibizu, koncem roku 2018 přidá do portfolia i malou Aronu, která se tak stane prvním SUV na stlačený zemní plyn. Španělé tak mají nejpestřejší nabídku tohoto pohonu nejen v rámci koncernu Volkswagen, ale i v celé Evropě. Cíl je jasný: stát se etalonem mezi značkami v oblasti vozů na zemní plyn, bioplyn a budoucí syntetická paliva.

Stanislav Kolman
Diskuze (19)

Doporučujeme

14. 4. 2018 07:28
Re: Seat
S autami vrátenými z OL je to podobné asi všade. Keď som minulý rok zháňal auto, tak mlade jazdenky boli tiež jednou z možností, lenže skončilo to na ich cene, ktorá zodpovedala skôr cene nového ako mierne jazdeného. K tomu väčšina v identickej konfigurácií a dízel. Skončilo to kúpou nového
13. 4. 2018 22:33
Re: Seat
Tak pro rodinu s kočárkem je ideálnější kombi to je jasný, ale Toledo s 550 l taky není od věci..
13. 4. 2018 22:23
Re: Seat
Byt v kombi, tak je doma. A tim jsem popsal cely problem Toleda/Rapidu.
13. 4. 2018 22:20
Re: Seat
To mě mrzí, že si ho nemůžeš dovolit.. ale pokud máš tedy seat rád jak píšeš.. tak si můžeš koupit to tebou zmiňované Toledo s fullled ;-) ;-)
13. 4. 2018 22:03
Re: Seat
Ne Seat mam rad, furt cekam na dobrou nabidku na Leona 1.4TSI Kombi s LED diodama, a hlavne ne v cervene , ale asi se nedockam. :-)