Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Seat Leon: Nové fotografie a podrobnější informace

Aleš Dragoun Aleš Dragoun 16. 7. 2012 • 21:07
18
141
Zobrazit náhledy (18)
Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon Seat Leon
Třetí generace Leonu se nám postupně, ale velmi rychle odhaluje. Automobilka zveřejnila další snímky a odtajnila i to, co bude pod kapotou.

Zapomeňte na oblé linky předchůdců, jako by nám chtěli u Seatu novým Leonem říci. Autu dominují hrany. Ostřeji řezanou přední část známe už z modernizované Ibizy, ale k o třídu většímu pětidveřovému hatchbacku sedí přece jen více. Maska chladiče i vstup vzduchu v předním nárazníku jsou čtyřúhelníkové. Třetí vydání se vzdalo skrytých klik druhého páru dveří. Na bocích nechybí dva prolisy jako u menší sestřičky, ale trochu jinak tvarované.

Kratší

Hlavní světla jsou tvořena výhradně diodami, ale zda je budou mít skutečně všechny verze, to dosud nevíme. Vzadu pak najdeme úzké koncové světlomety a nápis Leon na víku zavazadelníku, odcházející druhá řada ho má na stejném místě. Obří a nově modifikované logo nad ním slouží jako obvykle k otevírání zadní části. Vejde se tam minimálně 380 l všemožných potřebných i nepotřebných věcí. Nastává doba zkracování? U Seatu ano, Leon měř na délku jen 4,26 m, je tedy zhruba o 5 cm kratší než končící generace.

Varianta FR se vizuálně odlišuje ještě sportovnějším předním nárazníkem, jinou mřížkou chladiče a modifikovaným nárazníkem zadním, který je doplněn o černé prvky. Interiér je spíše strohý, byť v rámci koncernu VW nikoli, ale palubní deska nepřekypuje shluky ovladačů, což je dobře. FR (Formula Racing) má nastavení Drive Profile, které díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristiku posilovače řízení, odezvy na plynový pedál a zvuku motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým.

Multimédia

Základem multimediální výbavy celé řady Leon je operační systém Easy Connect, díky kterému je možné ovládat pomocí dotykového displeje jak komunikační funkce, tak i nastavení samotného vozidla u vyšších výbav. Základní variantou ve stupni Reference je rádio s CD, slotem na karty, čtyřmi reproduktory a pětipalcovou obrazovku. Style a FR mají lepší verzi s Bluetooth, USB, AUX a šesti, respektive osmi reproduktory. Media System Plus obsahuje displej o úhlopříčce 5,8 palců, a ovládání hlasu. Špičkový model ještě přidává navigaci, subwoofer a další dva reproduktory, jejich počet tak dosahuje desítky.

Výhradně s turbem

Nejúspornějším z celé řady je Leon 1,6 TDI Ecomotive, který díky standardnímu start-stopu spotřebuje v kombinaci jen 3,8 l nafty na 100 km. Stejně jako ve standardní verzi dává i zde 77 kW (105 k) a 250 Nm. Druhý turbodiesel v nabídce, 2,0 TDI, konzumuje v tomtéž „ekologickém“ provedení průměrně o 0,2 l více, přičemž poskytuje 110 kW (150 k). V roce 2013 přijdou na řadu i nejslabší 1,6 TDI/66 kW (90 k) a naopak špičkový 2,0 TDI s 135 kW (184 k) a 380 Nm. Pod kapotou nového Leonu nebudou chybět ani koncernové zážehové motory. Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k). Větší čtrnáctistovka TSI nabídne 90 kW (122 k). Vrchol benzinových pohonných jednotek představuje 1,8 TSI se 132 kW (180 k).

Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek: pěti- a šestistupňové manuály, respektive dvouspojková ústrojí s šesti či sedmi rychlostními stupni.

Podvozek tvoří koncernová modulární platforma MQB. Rozvor se o 6 cm zvětšil a auto zhublo v průměru 90 kg. To je určitě chvályhodné. Zavěšení tvoří vpředu vzpěry McPherson v pomocném rámu, vzadu pak najdeme nápravu s torzní příčkou. Verze 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/135 kW se jí vzdaly ve prospěch víceprvkové.

Leon se s největší pravděpodobností objeví poprvé pod světly reflektorů v Paříži. V plánech španělského výrobce je ale i třídveřová varianta.

Témata
26. 7. 2012 06:59
Re: Kombi bude?!
Topper, za tú Pandu si nezabudni zapriahnuť prívesný vozík a budeš k tomu ešte aj najrýchlejší v kolóne.
Avatar - Andromeda
19. 7. 2012 12:43
Re: Šetríme, šetríme
;-) Díky, a k věci nic ??? Zopakuji ještě jednou - tradičně - pro ty pomalejší, o co mně šlo a jde...Už před drahnou dobou jsi ty a další udělali z "Tety" ( aby jsi věděl o kom je řeč ) trubku, při zmínkách o tom, že nová podlahová plošina, podvozek, bude v mít do jistého výkonu torzku.To bylo smíchu a tradičně prudce inteligentních komentářů, ovšem to by jsi si musel pamatovat víc, než to co jsi měl ráno ke kafi...
Ejhle, Leon, který na ní stojí, to potvrzuje. Co se týče A3, to bylo někdy o víkendu, což jsem nekomentoval,diskuzi o ní sem netahal, ač to tam bylo znovu zopakováno ( odkaz na neměcké stránky však hovoří o použití víceprvku, ovšem ze zdejšího nového článku o OIII cituji: "Platforma MQB umožňuje použít víceprvkovou i jednodušší vlečenou zadní nápravu, jak dokládá příklad nového Audi A3, kde je motorům do 100 kW složitější zavěšení zadních kol odepřeno."..., tedy co platí, když i prodejce Xawier tvrdí, že automobilka na prezentacích tvrdí, že do cca 100kw torzka ??? ), a jsem u zase u chápání psaného a paměti...
Je vysoce pravděpodobné, že podobnou konfiguraci bude mít jak O III, tak i G 7 ( u něhož to bude nejspíše to samé... ).
Tudíž já pouze připomínám zničehonic překvapenému osazenstvu, že se o tom již kdosi zmiňoval, a jak to dopadlo - jistě, ty jsi u toho nebyl, nebo to myslíš upřímně, že...
Opakuji pro ty pomalejší, že zmínky o možném řešení "teta" hodila do placu dost dlouho před tím, než k představení třeba Leonu došlo a po mnoha článcích této plošině věnovaných, kde jsi ty a spol. mlaskal chválou.
Ještě pro upřesnění -> já do té plošiny nekopu, ani ji nijak neodsuzuji, což mi bude tak jako tak připsáno na účet.
Je to pro tebe těžké pochopit ???
Pokud ano, omlouvám se, víc polopaticky to neumím. Tolik k věci "torzka" u Leonu ...
Trouba.... :-)
Avatar - Emel
19. 7. 2012 11:49
Re: Šetríme, šetríme
Jestli má nebo nemá se teprve uvidí... viz diskuse pod Octavií.
Avatar - Dinar
19. 7. 2012 07:51
Re: Šetríme, šetríme
Ta křečovitost "přístupu s nadhledem", kterou předvádíš, je neuvěřitelná, tolik písmenek o ničem tu nepíšou ani největší ignoranti, vždy jen škatulkování, nálepkování, mudrování ovšem nad diskutéry, k tematu, autům, nikdy nic. :-!

P.S. Teta smázla, stejně jako vždy pouze sama sebe, stopadesát příspěvků "já vím, že A3 bude mít torzku"... a ona, světe div, se, nemá.
Avatar - Andromeda
18. 7. 2012 23:39
Re: VWostrý...
No, ono se jedná výškově tak o cca 30 cm a jinou vzdálenost, což ve výsledku ( mimo práci profi studia, nasvícení ) znamená chtěný znatelný rozdíl ... Pokud neležel, tak "skoro ležel" ve výšce cca 50cm nad povrchem... No nic, svůj účel to splnilo...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud