Seat Leon: Nové fotografie a podrobnější informace
Třetí generace Leonu se nám postupně, ale velmi rychle odhaluje. Automobilka zveřejnila další snímky a odtajnila i to, co bude pod kapotou.
Zapomeňte na oblé linky předchůdců, jako by nám chtěli u Seatu novým Leonem říci. Autu dominují hrany. Ostřeji řezanou přední část známe už z modernizované Ibizy, ale k o třídu většímu pětidveřovému hatchbacku sedí přece jen více. Maska chladiče i vstup vzduchu v předním nárazníku jsou čtyřúhelníkové. Třetí vydání se vzdalo skrytých klik druhého páru dveří. Na bocích nechybí dva prolisy jako u menší sestřičky, ale trochu jinak tvarované.
Kratší
Hlavní světla jsou tvořena výhradně diodami, ale zda je budou mít skutečně všechny verze, to dosud nevíme. Vzadu pak najdeme úzké koncové světlomety a nápis Leon na víku zavazadelníku, odcházející druhá řada ho má na stejném místě. Obří a nově modifikované logo nad ním slouží jako obvykle k otevírání zadní části. Vejde se tam minimálně 380 l všemožných potřebných i nepotřebných věcí. Nastává doba zkracování? U Seatu ano, Leon měř na délku jen 4,26 m, je tedy zhruba o 5 cm kratší než končící generace.
Varianta FR se vizuálně odlišuje ještě sportovnějším předním nárazníkem, jinou mřížkou chladiče a modifikovaným nárazníkem zadním, který je doplněn o černé prvky. Interiér je spíše strohý, byť v rámci koncernu VW nikoli, ale palubní deska nepřekypuje shluky ovladačů, což je dobře. FR (Formula Racing) má nastavení Drive Profile, které díky režimům Eco, Comfort a Sport upravuje charakteristiku posilovače řízení, odezvy na plynový pedál a zvuku motoru. Podsvícení přístrojů lze přepínat mezi červeným a modrým.
Multimédia
Základem multimediální výbavy celé řady Leon je operační systém Easy Connect, díky kterému je možné ovládat pomocí dotykového displeje jak komunikační funkce, tak i nastavení samotného vozidla u vyšších výbav. Základní variantou ve stupni Reference je rádio s CD, slotem na karty, čtyřmi reproduktory a pětipalcovou obrazovku. Style a FR mají lepší verzi s Bluetooth, USB, AUX a šesti, respektive osmi reproduktory. Media System Plus obsahuje displej o úhlopříčce 5,8 palců, a ovládání hlasu. Špičkový model ještě přidává navigaci, subwoofer a další dva reproduktory, jejich počet tak dosahuje desítky.
Výhradně s turbem
Nejúspornějším z celé řady je Leon 1,6 TDI Ecomotive, který díky standardnímu start-stopu spotřebuje v kombinaci jen 3,8 l nafty na 100 km. Stejně jako ve standardní verzi dává i zde 77 kW (105 k) a 250 Nm. Druhý turbodiesel v nabídce, 2,0 TDI, konzumuje v tomtéž „ekologickém“ provedení průměrně o 0,2 l více, přičemž poskytuje 110 kW (150 k). V roce 2013 přijdou na řadu i nejslabší 1,6 TDI/66 kW (90 k) a naopak špičkový 2,0 TDI s 135 kW (184 k) a 380 Nm. Pod kapotou nového Leonu nebudou chybět ani koncernové zážehové motory. Na začátku příštího roku si tak budeme moci koupit základní 1,2 TSI/63 kW (86 k) a silnější s výkonem 77 kW (105 k). Větší čtrnáctistovka TSI nabídne 90 kW (122 k). Vrchol benzinových pohonných jednotek představuje 1,8 TSI se 132 kW (180 k).
Točivý moment přenášejí v závislosti na motorizaci celkem čtyři druhy převodovek: pěti- a šestistupňové manuály, respektive dvouspojková ústrojí s šesti či sedmi rychlostními stupni.
Podvozek tvoří koncernová modulární platforma MQB. Rozvor se o 6 cm zvětšil a auto zhublo v průměru 90 kg. To je určitě chvályhodné. Zavěšení tvoří vpředu vzpěry McPherson v pomocném rámu, vzadu pak najdeme nápravu s torzní příčkou. Verze 1,8 TSI/132 kW a 2,0 TDI/135 kW se jí vzdaly ve prospěch víceprvkové.
Leon se s největší pravděpodobností objeví poprvé pod světly reflektorů v Paříži. V plánech španělského výrobce je ale i třídveřová varianta.