Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf japonské automobilky Toyota Akio Tojoda odstupuje, nahradí ho Kodži Sató

Diskuze (23)

Generální ředitel a prezident japonské automobilky Toyota Motor Akio Tojoda (66) k 1. dubnu odstoupí z funkce a stane se předsedou správní rady. Na jeho místo přijde Kodži Sató (53), který má ve firmě na starosti budování značky. Toyota, která je největším výrobcem aut na světě, to oznámila v tiskové zprávě.

Tojoda nahradí na pozici předsedy správní rady Takešiho Učijamadu, který se této role vzdá. Tojoda je vnukem zakladatele automobilky a na změnu ve vedoucí pozici se zaměřují zejména investoři, uvedla agentura Reuters.

Tojoda nastoupil do vrcholové funkce v roce 2009 a firmu provedl obdobím zásadních změn, které odvětví provázely. Výrobci klasických aut se spalovacím motorem už před lety začali čelit rostoucí nejistotě ohledně toho, jak se dokážou vypořádat s požadavky na ekologičtější pohon a jak obstojí v konkurenci novějších rivalů, jako je například americký výrobce elektromobilů Tesla.

Za působení Tojody v čele firmy se automobilka dostala pod palbu kritiky od investorů a skupin zabývajících se ochranou životního prostředí. Tvrdili, že Toyota a další tradiční automobilky nemají příliš zájem přecházet na elektromobilitu.

Tojoda na tiskové konferenci uvedl, že když do čela automobilky nastoupil, přicházela "jedna krize za druhou". Nejdříve to byly dopady globální finanční krize, později se přidala nutnost svolávat kvůli různým problémům ke kontrole auta až po rozvrat, který následoval po ničivém zemětřesení v severním Japonsku v roce 2011.

Video se připravuje ...

Na setkání s akcionáři v červnu loňského roku Tojoda na otázku ohledně plánování nástupnictví odpověděl, že přemýšlí o načasování a výběru nástupce. Dnes řekl, že Kodži Sató byl vybrán, protože tvrdě pracoval, aby se naučil filozofii Toyoty. "Generální ředitel potřebuje mládí, energii a sílu," řekl Tojoda.

Sató zahájil kariéru v Toyotě v roce 1992, následně postupovat v kariérním žebříčku a v roce 2016 se stal hlavním inženýrem značky Lexus International, která patří v rámci skupiny Toyota k těm luxusním. Od roku 2020 zastával pozice prezidenta Lexus International a Gazoo Racing Company, motoristické značky Toyoty. V lednu 2021 převzal i výkonnou funkci ve společnosti Toyota a stal se jejím ředitelem pro budování značky.

Diskuze (23)

Doporučujeme

Avatar - Barrichello
30. 1. 2023 15:45
Re: Nový šéf má problém
Samozřejmě že to dokáže každý a Čína vám to velmi brzy předvede :-)
Avatar - lyon667
29. 1. 2023 18:17
Re: Nový šéf má problém
Toyota vyniká v tom, co dává smysl technologicky i prakticky. Až se to uměle přiživované bateriové divadlo sesype jako domeček z karet, konkurence se bez nákupu Toyotích patentů a know-how neobejde.
29. 1. 2023 10:28
Re: Konecne
Ta jistota vychází z opravdu jistých základů - fyzikálních zákonů. A ty jsou, jak známo, opravdu jistojistě neměnné! :-) :-) :-)
28. 1. 2023 17:08
Re: Konecne
Heled, ty to beres jako nejaky souboj svetu. :D

Toyota slape a to je dobre. S prvnimi dvema vetami naprosty souhlas.

Pristup Toyot(d)y k EV - negativni nebo k vodiku - nesmyslne pozitivni byl nicmene velky fail...

PS Udivuje me jistota tve vestby budoucnosti. :D
28. 1. 2023 14:36
Re: Nekoho mladyho
Jj v tomhle kontextu je mlady, to je pravda