Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéfdesignér Audi promluvil o vzhledu elektromobilů, chce vyvrátit zažité mýty

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 2. 1. 2020 • 14:15
33
2
Zobrazit náhledy (33)
Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback Audi e-tron Sportback

Čtyři kruhy se připravují na elektrickou ofenzivu, která kromě baterií v útrobách vyžaduje i vzhledové inovace. Rozhovořil se o nich sám šéf designu Andreas Mindt.

Jednotlivé značky koncernu Volkswagen se postupně připravují na elektrifikovanou budoucnost a Audi pochopitelně není výjimkou. Ve hře už má želízko v ohni v podobě elektrického SUV e-tron, nabídka bateriových vozů se přitom v příštích měsících bude výrazně rozrůstat.

Britský Autocar závěrem minulého roku vyzpovídal šéfdesignéra Audi Andrease Mindta a vyjma klasických karosářských provedení přišla řeč i na exotičtější segmenty, například elektrické supersporty. „E-Tron GT je prvním krokem tímto směrem, dokážu si takové vozy představit,“ říká člověk odpovědný za vnější design nových audin, jenž si ale uvědomuje úskalí dnešních technologií: „Uvidíme, co se stane. Bateriové vozy dnes mají jistá omezení a pro ryzí supersport potřebujeme dokonalou technologii.“

Mindt se dále rozhovořil o celkovém vzhledovém pojetí elektromobilů. Podle šéfdesignéra Audi tu totiž stále panují mýty, které je potřeba rozbourat. „Je velkým mýtus, že elektromobily nepotřebují masku a chlazení, není to pravda. Baterie a elektromotory na takové úrovni vyžadují rozsáhlé chlazení,“ vysvětluje, proč má e-tron na rozdíl od jiných elektromobilů konvenčně pojatou a nezaslepenou příď.

„Dalším mýtem je tvrzení, že elektromobily musejí mít krátkou kapotu a protáhlé první sloupky. Pokud tomu tak je, z velkého čelního okna máte v autě mnohem větší teplo, které s omezenými možnostmi práce s energií nelze tak snadno dostat pryč,“ prozradil v rozhovoru a dodal překvapivé tvrzení, že tvarově ideálním vozem pro elektrifikaci je nová generace Defenderu.

Z jeho slov je patrné, že budoucí elektromobily Audi budou, stejně jako současný e-tron, hodně podobné konvenčním automobilům čtyř kruhů. Závěrem rozhovoru se Mindt ještě přimlouvá za černé masky chladiče. „V černé masce můžeme snadněji ukrýt senzory asistenčních systémů, což nikdy není snadný úkol. Je to chytré, zároveň ale zachováváme design, díky němuž rozpoznáte vozy naší značky klidně na 100 metrů,“ dodává závěrem.

Na seznam elektrických novinek Audi letos přibude e-tron Sportback, tedy stylovější verze klasického SUV se svažující se zádí po vzoru kupé. Ještě před koncem roku 2020 se světu představí sériové provedení modelu e-tron GT, jenž se na silnicích objevu v průběhu roku dalšího.

Video Audi e-tron: Elektromobil, co vypadá jako každé jiné auto

video

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Normálním motoristům je vzhled elektromobilů...
| 2. 1. 2020
...většinou úplně ukradený. ;-)
Sefdesigner
| 2. 1. 2020
Nic v zlom, ale sefdesigner Audi je Marc Lichte...

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku