Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Sesadí elektrické BMW i4 z trůnu M4? Má být silnější

Ondřej Mára
Diskuze (46)

Mnichovská automobilka by měla koncem roku představit druhou generaci modelů řady 4, u kterých se zřejmě dočkáme řady novinek.

Podle informací britského Autocaru chystá BMW s novou generací čtyřkové řady, známou pod interním označením G22, několik zásadních novinek. Tou první by mělo být nové karosářské provedení Gran Coupé pro modely M4, čímž chce značka nejspíše posílit prodeje v Číně.

Druhou pak bude přidání čistě elektrické verze, známé pod označením i4. Čistě elektrický zástupce čtyřkové řady by přitom měl následovat trend slibovaný již u řady sedmičkové, díky čemuž by se mohl stát nejsilnějším modelem v nabídce. Tedy ještě silnější, než čistokrevné modely M4.

Zatím se samozřejmě bavíme pouze na úrovni spekulací, ovšem podle informací britských kolegů by nová i4 mohla nabízet konfiguraci se dvěma elektromotory, výkon okolo 523 koní a točivý moment až 813 N.m. Zkrátka poměrně přesvědčivé hodnoty, ale čemu by se i4 měla postavit?

Výkon nového BMW M4 opět prozatím neznáme, podle očekávání britských kolegů by však novinka měla být osazena stejným 3.0 řadovým twin-turbo šestiválcem S52, jaký v současnosti využívají modely X3 M a X4 M. V kombinaci s šestistupňovým manuálem by tak nová M4 mohla nabídnout okolo 473 koní a 600 N.m na zadních kolech.

Ve verzi Competition by se pak M4 měla dostat na výkon okolo 503 koní, které bude posílat přes osmistupňový automat na pohon všech kol, údajně schopný nabídnout stejné možnosti jako systém u modelu M5.

I nejvýkonnější M4 Competition by tak ale podle prvních odhadů měla na i4 ztrácet okolo 20 koní a především okolo 200 N.m točivého momentu, který navíc elektromobily dodávají okamžitě po sešlápnutí plynového pedálu.

Elektrické Gran Coupé i4 by ovšem podle očekávání mělo nabídnout celkem velké baterie s kapacitou 80 kWh, schopné nabídnout dojezd až okolo 600 kilometrů (dle WLTP) na jedno nabití. Hmotnost baterií by přitom mohla negativně ovlivnit jízdní vlastnosti vozu, které bývají pro zájemce o sportovní modely BMW celkem klíčové.

Na druhou stranu by však i4 měla být schopná akcelerovat z 0 na 100 km/h v časem okolo 4 sekund, takže minimálně na rovinkách rozhodně neudělá řidiči ostudu. Přímé srovnání elektrické i4 a sportovní M4, zvláště ve verzi Gran Coupé, by tak do budoucna mohlo být ještě zajímavou podívanou.

Ondřej Mára
Diskuze (46)

Doporučujeme

15. 5. 2020 15:40
Re: Nie
Já se dívám při jízdě z okna:)
Interiéry jsem nikdy nechápal, respektive vždy si vybírám sportovnější vozy a u těch je strohý interiér naprosto v poradku. Kdybych kupoval limuzíny, asi bych chtěl taky víc... ale nekupuju.
15. 5. 2020 09:24
Re: Nie
pre mna je o nieco dolezitejsi interier ako exterier, kedze v aute sedim. Tesla to ma ale tak nejak naopak ... exterier je pekny, ale uplne desne spracovany a interier zase desne vyzera, ale spracovanie je velmi dobre ( s vynimkou par detailov )...a az na kozenkove sedacky v Tesle 3 ... tam fakt mohli dat radsej nejaku prijemnu latku, ktora by vyzerala lepsie a aj by bola prijemnejsia na sedenie
14. 5. 2020 17:34
Re: Re: Re: To je hnus
ty jo nestraš. Já myslím, že jednou to stačí :D
14. 5. 2020 14:00
Re: Nie
Pro mě taky. Ale koruna za kilometr, to je jiné kafe:))) Interiéry jdou mimo mě, to vůbec neřeším. Protože to jde z Ameriky, tak to třeba nemá jízdní asistenty, kterými jsou nové auta prošpikované? Nevím. To je věc, kterou bych vypínaje po každém nasednutí do auta, musel proklínat. Dojezd 400 by mi stačil na většinu dnů v roce s výjimkou těch, pro které bych si nechal aktuálního benzíňáka.
A pak je tady ještě jedno hledisko a to je minimálně lokální ekologie.
Avatar - Dinar
14. 5. 2020 13:43
Re: Nie
Tak je to mimo téma, ale ok. Seděls v tom? Já jo, v několika kusech s růz. úrovní "výbavy", a taky jsem se projel. Akcelerace ohromí, v každém tesle, tesla S100d je opravdu raketa, ale pominu-li problém s dojezdem, využitelností/použitelností, tak jsou tu ty interiery, a na to prostě nemám. Specielně model 3, to má vnitřek naprosto nehodný své cenovky, snad i dacia za tři kila vypadá uvnitř líp, pro mě neakceptovatelné. Že mi to auto dává možnost ztrapnit na světlech prakticky kohokoliv? To pro mě není nijak podstatný motiv pro koupi auta na denní ježdění.