Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šestiválcová Porsche 718 dostávají automatickou převodovku PDK

Šestiválcová Porsche 718 dostávají automatickou převodovku PDK
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
Porsche 718 Cayman GTS 4.0
19 Fotogalerie
Diskuze (35)

O plánovaném zařazení sedmistupňové dvouspojkové převodovky PDK do nabídky řady 718 se mluví již delší dobu, teprve dnes však Porsche zveřejnilo konkrétní detaily.

Porsche nadělilo svou sedmistupňovou dvouspojkovou převodovku PDK jak základnímu provedení řady 718 Boxster/Cayman GTS 4.0 i vrcholné motorizaci 718 Spyder a Cayman GT4. V obou případech se přitom můžeme těšit na nepatrně lepší parametry, plynulejší přísun výkonu a ještě lepší časy zrychlení.

Konkrétně vrcholné modely GT4 o maximálním výkonu 309 kW (420 k) nabídnou zrychlení z 0 na 100 km/h v čase 3,9 sekundy, což znamená zlepšení o 0,5 sekundy. Na rychlost 200 km/h se pak dostanou v čase 13,4 sekundy, což představuje zlepšení o 0,4 sekundy.

Slabší verze GTS 4.0 o maximálním výkonu 294 kW (400 k) si polepší při sprintu z 0 na 100 km/h opět o 0,5 sekundy, což znamená výsledný čas rovné 4 sekundy. Akcelerace z 0 na 100 km/h je pak opět lepší o 0,4 sekundy, což znamená výsledný čas 13,7 sekundy.

U modelů 718 GTS byl charakteristice nové převodovky PDK uzpůsoben i standardní Sport Chrono paket, který nabízí 4 jízdní režimy: Normal, Sport, Sport Plus a Individual. Ve Sportovním režimu přitom motor nabídne ještě rychlejší řazení, dřívější podřazování s meziplynem a pozdější řazení. Režim Sport Plus pak vymetá pavučiny z krajních poloh otáčkoměru a těží z atmosférického šestiválce to nejlepší. Součástí tohoto režimu je navíc i integrovaná funkce Launch Control pro optimální starty.

Zajímavostí je také tlačítko Sport Response ve středu voličů jízdních režimů, které řidiči umožní na 20 sekund využít maximální výkon motoru i převodovky. Tato funkce, inspirovaná světem motosportu, by přitom měla posádce usnadnit například rychlé a spontánní předjíždění.

Modely 718 Cayman/Spyder GT4 byly naladěny tak, aby odpovídaly charakteristice typických modelů GT. Díky tlačítku Sport je možné z auta lehce dostávat jeho maximum. Zajímavostí je rovněž zkrácení sedmého rychlostního stupně převodovky PDK, který je u všech čtyřlitrových atmosféricky plněných šestiválcových motorů oproti manuální převodovce zkrácen.

Technické změny se ovšem odehrály i na zadním mechanickém samosvorném diferenciálu, jehož svornost se z původních 22 až 27 procent u manuální převodovky zvýšila na 30 až 37 procent. To má samozřejmě pozitivní vliv na zrychlení, trakci i zážitek z řízení.

Nabídka automatických převodovek PDK je navíc součástí modernizace pro modelový rok 2021, která přinese několik dalších drobností. Například Alcantaru nahradí čalounění novým vysoce kvalitním materiálem Race-Tex. Ten má vysoce prodyšnou strukturu a nabízí skvělou oporu.

Do nabídky modelů GT4 navíc přibude nový odstín laku Python Green a model 718 Spyder GT4 dostává možnost obouvat 20“ kola, která byla předtím vyhrazena pouze Caymanu. Model s otevřenou střechou může nově dostat i konvenční letní pneumatiky namísto dříve standardních sportovních pneumatik.

Vstoupit do diskuze (35)