Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Shelby GT500 Super Snake: Přes 860 koní s tovární zárukou

David Bureš
Diskuze (56)
Model GT500 Super Snake je stálicí nabídky Shelby American už mnoho let, výjimkou nebude ani rok 2013.

Americký úpravce Shelby American představuje Ford Shelby GT500 v provedení Super Snake modelového roku 2013. K zákazníkům zamíří 500 exemplářů tohoto muscle caru, přičemž nezáleží na poměru mezi kupé a kabriolety.

V základním balíčku Super Snake zůstává 5,8litrový vidlicový osmiválec naladěn na 494 kW (672 koní) a 855 Nm jako u výchozího vozu.

Motor je kombinován se šestistupňovým manuálem se zkráceným řazením a stálým převodem 3,31:1. V nabídce je i zkrácení na 3,73:1 a sportovněji naladěný podvozek. Samozřejmostí je účinnější chlazení a výfuk Shelby/Borla.

Za příplatek je dodáván kompresor od Ford Racing nebo od Kenne Bell. Oba z nich zvýší výkon motoru na 633 kW (862 k).

Automobil je k dispozici ve všech barvách, které pro Shelby GT500 míchá Ford. Je však možné je doplnit o pruhy, které v závislosti na odstínu karoserie mohou být bílé, černé, modré, nebo stříbrné.

Nový je design 20palcových kol, které mohou být v černém, nebo stříbrném provedení. Poprvé je možné si vybrat mezi "widebody kitem" pouze pro zadní kola nebo kompletem pro obě nápravy.

O zastavení se podle přání zákazníka starají kované brzdy Shelby, nebo Wilwood se šesti pístky vpředu a čtyřmi vzadu. Ty doplňují úpravy pro přívod chladného a odvod horkého vzduchu.

Klasická Super Snake kapota se širokým chladicím otvorem je vyrobena ze sklolaminátu, interiér lze mít za příplatek ve dvoubarevném koženém provedení. Spoustu log Shelby a Super Snake v kabině doplňuje i plaketa s pořadovým číslem série.

Základní balíček stojí 28.995 dolarů (v přepočtu asi 551 tisíc korun), silnější verze přijde na 39.995 dolarů (cca 760.000 Kč). V těchto částkách však není zahrnuta cena výchozího Fordu Shelby GT500. Ten v USA začíná na 54.200 dolarech (zhruba 1,02 milionu korun), GT500 Convertible pak na 59.200 dolarech (asi 1,12 milionu Kč).

David Bureš
Diskuze (56)
25. 9. 2012 08:14
Re: Špičkově zábavné supersporty
M3 je nezábavná ? EVO ? 911 ? Zábavnost není taková jako dřív ? Dnes máš možnost "plácat" se od HH po prakticky okruhové "motokáry" v podobě Arielu, Radicalu, nebo Capara. Pořád ještě jde ESP vypnout. Nejdřív označíš Mustanga za supersport a pak předhazuješ šrot Capri a 300ZX. Zkus se odpoutat od země.
25. 9. 2012 08:09
Re: Hezký auto
Jaká vzpěra do diferenciálu, když, jak říkáš, nezávislé zavěšení kol ? To je diferenciál přece pevně spojen s kastlí. To je hlavní důvod nez. zavěšení - snížit neodpružené hmoty. Vzpěra se používá u tuhých náprav.

Tak prosím, ještě jednou - pouč mě, jak to tam tedy vzadu mají ? Na předek se vykašli, a tlumiče taky vynech.
24. 9. 2012 23:49
Re: Špičkově zábavné supersporty
Není to jen o rychlosti, důležitý je pocit z jízdy. Třeba já bych dal přednost starému nedokonalému řvoucímu Capri před nějakou dnešní sterilní a tichou "ESP" elektronickou hračkou, která mi bude přibržďovat kola a ubírat výkon a kde díky přeposilovanému řízení neucítím, jak se auto chová.
Třeba to Capri co měl jeden kamoš bylo totální zrezlý šrot, ale díky neseškrcenému motoru jelo neuvěřitelně. Stejně tak starý 300ZX. Dnešní auta sice mají papírově vyšší výkon a díky moderním technologiím lepší čas na okruhu, ale zábavnost už není taková jako dřív.
Ještě jedno srovnání - brácha má starou Yamahu TZR 250 - dvoutakt, sportovní mašina, lehká jak jízdní kolo a tak se i řídí. Na dnešní poměry příšerný průběh výkonu - ve spodku vůbec nic, ve vršku trhá ruce. Na okruhu se dá v zatáčce tak naklopit, že předjíždí dnešní moderní litry vnějškem. Jasně, v časech na kolo nemá díky rovinkám šanci, ale stejně je mnohem zábavnější než ty dnešní dokonalé stroje. A o tom to je.
24. 9. 2012 16:32
Re: 2012?
Topgear nutno brát s velkou rezervou.
24. 9. 2012 16:30
Re: Hezký auto
Mě přijde, že se tady trochu zapomíná, co lze z evropské produkce koupit. Ano, z US produkce jde dostat spoustu muziky (koní) za přijatelnou cenu. Ale jsou případy, ta top produkce, kdy vedle ní nelze dostat z USA alternativu.