Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 130 LR opět míří na Rallye Dakar. Pomýšlí na stupně vítězů

David Bureš David Bureš 23. 11. 2021 • 08:18
22
Zobrazit náhledy (22)
Škoda 130 LR Škoda 130 LR Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021) Klymčiw Racing (2021)

Ondřej Klymčiw se opět zúčastní soutěže historických vozidel Dakar Classic. Svoji Škodu 130 LR však náležitě upravil.

Rallye Dakar v letošním ročníku poprvé rozšířila kategorie Classic vypsaná pro historická vozidla. Šlo o soutěž pravidelnosti, která při svém prvním ročníku způsobila nadšení, a tak se stane součástí i nadcházející Rallye Dakar 2022. A na startu opět nebude chybět ani Ondřej Klymčiw se svojí Škodou 130 LR.

Bývalý motocyklový závodník v uplynulém ročníku způsobil svojí účastí na Dakaru s historickou Škodovkou poprask. A tak vlastně není divu, že se vrací. Druhá účast však znamená mnohé změny.

„Zkušenosti z motorky byly dobré i špatné, se Škodovkou to bylo šťavnaté. Zážitky byly intenzivní a v řadě případů nepopsatelné. Už v cílové rovince jsem ale věděl, že se vrátíme i v roce 2022,“ uvedl Klymčiw na tiskové konferenci, při níž odhalil plány pro nadcházející ročník soutěže.

Na start Dakaru Classis se opět postaví se Škodou 130 LR. Oproti předchozímu ročníku však auto dozná řady změn, což souvisí i s květnovou nehodou na Krušnohorském poháru. „Pořád je to LS, ale těch změn je opravdu hodně,“ říká Klymčiw.

Video se připravuje ...

Výrazně se upravoval hlavně podvozek, nechybí tak nové tlumiče, větší kola nebo účinnější brzdy. Motor vychází z původní hliníkové třináctistovky, má však robustnější klikovou hřídel, mazání se suchou skříní a samostatné chlazení oleje, karburátory Weber, laděný výfuk nebo třeba karbonové sání.

Vozy kategorie Classic sice musejí splňovat někdejší homologace, umožněny jsou však rozsáhlé úpravy, třeba z důvodu bezpečnosti. Poznávacím znakem inovovaného speciálu je i jiná barva, karoserie se z bílé převlékla do černé.

A změní se rovněž složení posádky. Jestliže v uplynulém ročníku Klymčiwovi dělal spolujezdce rovněž bývalý motocyklový jezdec Petr Vlček, v tom nadcházejícím se kvůli pracovnímu vytížení účastnit nemůže.

„Už loni mi dalo velkou práci, abych Petra přemluvil. Z pracovních důvodů už nechtěl a už tehdy mi řekl, že v roce 2022 nepojede. Nakonec jsme se dohodli na spolupráci s Tomášem Böhmem, který s námi byl na posledním Dakaru jako mechanik. I když se původně chystal, že na Dakar pojede sám v kategorii Classic,“ představuje nového navigátora Klymčiw.

V prvním ročníku Dakar Classic skončil Klymčiw nakonec až devatenáctý, pro ten nadcházející má však ty nejvyšší ambice. „Chceme bojovat o nejvyšší příčky a udělali jsme vše pro to, aby Škodovka mohla konkurovat velkým autům s pohonem 4x4,“ říká závodník.

Tentokrát navíc bude muset soupeřit i z řadou tuzemských závodníků. Ollie Roučková na Dakar Classic míří se Suzuki Samurai, Martin Čábela s Matrou Murena a třeba Rado Kazarka s replikou Tatry 815 Karla Lopraise. Těšit se můžeme i na čtyři Land Rovery, první, druhé i třetí série, Dušana Randýska, Zdeňka Ondráčka, Alberta Panceho a Petra Fialy.

Doporučujeme

Témata

Dakar 2022

Dakar Classic  Trasa  Češi  Historie rallye  Průběžné výsledky  Macík  Martin Prokop 

44. ročník Rallye Dakar se koná od 2. ledna do 14. ledna 2022. Závod se potřetí za sebou pojede výhradně v Saúdské Arábii, opět se na něj chystají i české posádky.