Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 706 RTO patří mezi nejcennější české veterány. Na tuhle nemusí stačit 5 milionů

Jan Zajíc Jan Zajíc 5. 8. 2020 • 07:40
30
10
Zobrazit náhledy (30)
Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO Škoda 706 RTO

Platit miliony korun za veterány české výroby zatím není příliš obvyklé. Vysokou hodnotu mívají například klasické osobní tatrovky. Ale nejsou jediné, na velké peníze může přijít i autobus.

Příkladem budiž tato Škoda 706 RTO, která je aktuálně na prodej za 5 milionů korun. To je ovšem jen minimum, prodejce jinak čeká na nabídky a má v plánu autobus jednoduše prodat tomu, kdo dá nejvíc.

Jedná se o exemplář z roku 1969 ve verzi LUX pro dálkovou dopravu. Mezi její speciality patřila pohodlnější koženková sedadla, záclonky a hlavně prosklené střešní oblouky. Autobus, dlouhý 10.810 mm, nabízel konfiguraci míst k sezení 38+2. 

Historie Škody 706 RTO se datuje až do roku 1950, kdy se zástupci ČSAD a ČZAL (Československé závody automobilové a letecké) sešli, aby projednali možnosti nahrazení autobusu Škoda 706 RO, který se začal vyrábět v roce 1947.

Cílem bylo použít samonosnou karoserii a nestavět autobus na základech nákladního vozu (předchozí model 706 RO měl základ v nákladním voze 706 R), tyto plány ale nevyšly. Nakonec se použila polosamonosná karoserie v kombinaci s upraveným podvozkem nákladního vozu 706 RT. 

V přídi nového autobusu byl usazen motor s označením Škoda 706, což byl vodou chlazený vznětový šestiválec se zdvihovým objemem 11.781 cm3. Řadový motor technicky vycházel z toho v autobusu 706 RO, proti němu se však lišil přímým vstřikováním paliva. Motor spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou a naladěn byl na výkon 118 kW a točivý moment 686 N.m.

Verze Lux se dokázala rozjet na 85 km/h, spotřeba paliva se pohybovala okolo 23 l/100 km.

Související články

Témata
8. 8. 2020 14:38
Re: Karoserie.
Niekde to opísal, no... Samozrejme konštrukcia karosérie bola viac-menej zhodná s predchádzajúcim typom 706RO. Dokonca sa istý čas z nedostatku vozidiel staré autobusy Š 706 RO repasovali tak, že na pôvodný podvozok s motorom namontovali upravenú karosériu RTO. Tieto autobusy o.i. prezrádzal rozmer kolies, ktoré boli väčšie ako na novších autobusoch Š706 RTO.
7. 8. 2020 18:48
Karoserie.
Autore článku, můžeš vysvětlit, v čem spočívala ta polosamonosná karoserie?
Děkuji za vyvětlení.
7. 8. 2020 08:46
RTO na Kutnohorske
Majitel chce za toho LUXe přes 700 000 a je velký problém s odvozem.
6. 8. 2020 12:52
Re: Článok za všetky drobné...
OK, přijímám.
6. 8. 2020 12:43
Re: Článok za všetky drobné...
Ďakujem. (P.S.Na ACZ si diskutéri odjakživa tykajú, nebude lepšie zanechať ten oficálny tón?) ;-)

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud