Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda 706 RTO patří mezi nejcennější české veterány. Na tuhle nemusí stačit 5 milionů

Škoda 706 RTO
Škoda 706 RTO
Škoda 706 RTO
Škoda 706 RTO
30 Fotogalerie
Diskuze (10)

Platit miliony korun za veterány české výroby zatím není příliš obvyklé. Vysokou hodnotu mívají například klasické osobní tatrovky. Ale nejsou jediné, na velké peníze může přijít i autobus.

Příkladem budiž tato Škoda 706 RTO, která je aktuálně na prodej za 5 milionů korun. To je ovšem jen minimum, prodejce jinak čeká na nabídky a má v plánu autobus jednoduše prodat tomu, kdo dá nejvíc.

Jedná se o exemplář z roku 1969 ve verzi LUX pro dálkovou dopravu. Mezi její speciality patřila pohodlnější koženková sedadla, záclonky a hlavně prosklené střešní oblouky. Autobus, dlouhý 10.810 mm, nabízel konfiguraci míst k sezení 38+2. 

Historie Škody 706 RTO se datuje až do roku 1950, kdy se zástupci ČSAD a ČZAL (Československé závody automobilové a letecké) sešli, aby projednali možnosti nahrazení autobusu Škoda 706 RO, který se začal vyrábět v roce 1947.

Cílem bylo použít samonosnou karoserii a nestavět autobus na základech nákladního vozu (předchozí model 706 RO měl základ v nákladním voze 706 R), tyto plány ale nevyšly. Nakonec se použila polosamonosná karoserie v kombinaci s upraveným podvozkem nákladního vozu 706 RT. 

V přídi nového autobusu byl usazen motor s označením Škoda 706, což byl vodou chlazený vznětový šestiválec se zdvihovým objemem 11.781 cm3. Řadový motor technicky vycházel z toho v autobusu 706 RO, proti němu se však lišil přímým vstřikováním paliva. Motor spolupracoval s pětistupňovou manuální převodovkou a naladěn byl na výkon 118 kW a točivý moment 686 N.m.

Verze Lux se dokázala rozjet na 85 km/h, spotřeba paliva se pohybovala okolo 23 l/100 km.

Vstoupit do diskuze (10)