Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Euro NCAP vybralo nejbezpečnější auta roku 2021, Škoda bodovala hned dvakrát

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Organizace Euro NCAP zveřejnila seznam nejbezpečnějších vozů dle segmentů, které testovala v minulém roce.

Organizace Euro NCAP i letos vybírala nejbezpečnější vozy, které v uplynulém roce testovala. Vítěze přitom rozdělila podle segmentů, neboť pětihvězdičkový kompaktní vůz nemusí být stejně bezpečný, jako pětihvězdičkově hodnocené SUV. Sluší se také připomenout, že není příliš férové ani srovnávat hodnocení vozů mezi jednotlivými ročníky, neboť se požadavky neustále zpřísňují.

Při hledání nejbezpečnějších automobilů v segmentech pak organizace využívala průměr ze skóre, kterého vozy dosáhly v tradičně sledovaných kategoriích, mezi které patří bezpečnost dospělé posádky, bezpečnost dětské posádky, bezpečnost chodců a nabídka bezpečnostních asistentů.

Pro srovnání Best in Class přitom Euro NCAP využívá srovnání pouze základních modelů, tedy bez volitelné příplatkové výbavy. A jak tedy srovnání dopadlo?

V kategorii „Executive“ zvítězil Mercedes-EQ EQC, v kategorii „Large Off-Roader“ zvítězila Škoda Enyaq iV, kategorii „Small Family Car“ ovládla Škoda Fabia, vítězství v kategorii „Small MPV“ získala Toyota Yaris Cross a nejlepších výsledků v kategorii „Small Off-Roader“ dosáhl Nissan Qashqai.

Poprvé v historii pak organizace Euro NCAP vyhlašovala také kategorii „Best in Class“ čistě elektrických vozů, ve které se proti sobě postavily vozy z různých segmentů. Organizátoři totiž věří, že tato kategorie může pomoci s rozhodováním lidem, kteří se nerozhodují podle velikosti vozu, ale jeho pohonu. I v této kategorii ale zvítězil Mercedes-EQ EQC.

Sledovali jsme přicházet na trh celou řadu nových vozidel, často s elektrickým nebo hybridním pohonem, přičemž mnoho z nich dosáhlo navzdory náročným požadavkům pětihvězdičkového hodnocení,“ komentoval výsledky Dr. Michiel van Ratingen, generální tajemník Euro NCAP.

Ondřej Mára
Diskuze (6)

Doporučujeme

Avatar - Mikesus
7. 1. 2022 13:16
EQC
Přišlo mi divné, že by EQC bylo na tom lépe než EQS. A samozřejmě, NCAP píše o EQS, tak si to tu opravte.
Avatar - Mikesus
7. 1. 2022 10:03
Re: Dnes mají místní škodahateři...
Proč? Vždyť to bylo vidět už při tech testech, že enyaq dopadl výborně. Nebo ty snad rok čekáš na nějakou sumarizaci?
7. 1. 2022 08:37
Dnes mají místní škodahateři...
...černý den|! :-[] :yes:
Avatar - Mikesus
7. 1. 2022 04:49
Re: zavadzajuce
Co by to mělo jako ukázat nového? Že tezsi auto má pri srážce výhodu? No a pak třeba vzít ve vyšší rychlostí čelně o strom, tam to bude zase úplně opačně.
7. 1. 2022 00:34
zavadzajuce
Buchat o betonovu stenu ake super. Co takto tu skodu poslat oproti tej yariske kde je rozdiel 1T vo vahe. Tento masaker nech znamkuju. Treba zaviest aj zrovnavacie testy jednotlivych segmentov.