Škoda bude mít do konce roku ještě asi 20.000 nedokončených aut. Špatná situace s čipy setrvává
Mladoboleslavské automobilce se daří redukovat počet nevyrobených automobilů kvůli chybějícím komponentům. Složitá situace s nedostatkem čipů však ještě několik měsíců setrvá.
Automobiloví výrobci v posledních měsících bojují s nedostatkem komponentů, který je jedním z důsledků pandemie koronaviru. Chybějí hlavně čipy, kterých je v moderních autech stále více, automobilky navíc o ně "bojují" s výrobci elektroniky. Těžce zasažen nedostatkem polovodičů je koncern Volkswagen Group, včetně Škody Auto.
Právě mladoboleslavská automobilka měla v jednu chvíli až 68.000 nedokončených automobilů, kvůli chybějícím dílům, jak přiznal Michael Oeljeklaus, šéf výroby a logistiky ve Škoda Auto, na středeční prezentaci o plánech firmy na udržitelnou výrobu.
Toto číslo se však daří v posledních týdnech postupně redukovat. Aktuálně má Škoda podle Oeljeklause zhruba 23.000 nedokončených vozů s tím, že cílem je do konce roku tento počet dále snížit, na nějakých 20.000 vozidel.
Člen představenstva mladoboleslavské automobilky za oblast výroby a logistiky přitom přiznává, že na začátku této čipové krize se firma rozhodovala, zda zcela přerušit výrobu, nebo uskladňovat nedokončené vozy. Nakonec vsadila na druhou možnost, která se podle Oeljeklause ukázala jako výhodnější. Nakonec sice Škoda i tak musela v září na čas zastavit výrobu kvůli nedostatku čipů, pokud by to však udělala už na začátku, výsledkem by bylo výrazně méně vyrobených aut za celý rok, než se nakonec podaří zkompletovat. Oeljeklaus totiž tvrdí, že v některých případech se dalo flexibilně zareagovat a změnit dodavatele, díky čemuž se také daří nedokončená auta kompletovat.
Oeljeklaus přitom odhaduje, že špatná situace s nedostatkem čipů vydrží minimálně do první poloviny roku 2022.
Původem německý manažer dále odhaluje, že je firma dnes opět silněji zasažena setrvávající pandemií koronaviru. Aktuálně ji denně chybí asi 800 zaměstnanců, ať už kvůli nemoci nebo třeba kvůli nařízené karanténě. Důsledkem toho je fakt, že výroba je až o čtvrtinu nižší, než za ideálního stavu při plné kapacitě. S menším počtem zaměstnanců se totiž musely prodloužit jednotlivé výrobní takty. Z hygienických důvodů jsou nařízeny i delší přestávky (třikrát 20 minut během výrobní směny), kvůli potřebnému desinfikování. I proto vedení nabádá pracovníky na očkování proti onemocnění covid-19, v tomto směru láká i na různé výhody.