Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Enyaq 80x iV Sportline: Srdce, nebo rozum?

Svět motorů Svět motorů 16. 6. 2022 • 23:01
107
12
Zobrazit náhledy (107)
Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Dynamika: Škoda Enyaq Coupé RS iV vs. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Vzhledově se interiér nezměnil, drobné úpravy ale přinesla aktualizace na software 3.0. Škoda Enyaq Coupé RS iV Vítané je zobrazení procent na přístrojovém štítu, lehce se změnila grafika multimediálního systému. Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Ovládání převodovky probíhá pomocí malé páčky, silnější rekuperace je možné kromě pádel dosáhnout zařazením stupně B Škoda Enyaq Coupé RS iV Přibyly také nové možnosti volitelných zkratek na spodní liště displeje. Klávesa pod výdechy klimatizace se základními menu je stejná. Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Panoramatické okno dává v kupé verzi více prostoru pro hlavu v obou řadách sedaček, bez něj už mohou mít vyšší postavy (od 190 cm) vzadu trochu problém Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Kufr kupé je velmi podobný tomu v klasické verzi, dokáže ale být hlubší, nebo nabídne praktický organizér. Ve vyšší poloze se po sklopení sedaček vytvoří rovná plocha. Škoda příliš tenkého krytu dvojitého dna, které je jen 7 mm tenké a snadno se prohne. Liší se i plato kufru, které je uchyceno na pátých dveřích a otvírá se s ním. Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Coupé RS standardně obouvá kola o velikosti 235/50 R20 vpředu a 255/45 R20 vzadu. A i nejsilnější enyaq si musí vystačit s bubnovými brzdami vzadu, zastavit přesto umí na 36,7 metru. Logo RS na enyaqu najdeme na karoserii jen na boční liště za předními blatníky, na tradičním místě na masce chybí, stejně tak zezadu se jím nechlubí Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV Škoda Enyaq Coupé RS iV S novým softwarem přichází také rychlejší nabíjení stejnosměrným proudem. Všechny verze s výjimkou základního Enyaqu 60 si polepšily o 10 kW na současných 135 kW. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline U všech enyaqů jsou pod volantem schována pádla sloužící k nastavení rekuperace. V každém modu je tak možné si navolit plachtění, nebo tři úrovně brzdění elektromotorem plus automatický režim. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Také klasický enyaq může mít panoramatické okno, které je však menší a vzadu trochu zasahuje do prostoru pro hlavu. I tak je zde místa více než dostatek, a nadto více podélného prostoru. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Také ve výchozím enyaqu má kufr dvě polohy dna (kryt má 2 cm), které se ale liší jen o 6 cm. Ve vyšší poloze se standardně nevytvoří rovná plocha po sklopení sedaček, dno je ale možné posadit do lehce sklopené polohy, kde je plocha souvislá. Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline Škoda Enyaq 80x iV Sportline

Výrazně zelená barva, svítící maska, módní karoserie typu SUV-kupé a cena přes 1.500.000 Kč. Tak vypadá nejodvážnější škodovka současnosti a my jsme se rozhodli zjistit, jestli si svoji cenovku zaslouží.

Když se na autosalonu v Šanghaji ukázaly dvě vize budoucího modelu Enyaq, v obou případech měly podobu stylového SUV-kupé. Do výroby se ale elektromobil dostal zpočátku pouze jako tradičněji střižený vůz. Opravdové produkční ztělesnění konceptů Vision E a Vision iV tak přichází až teď, jako Škoda Enyaq Coupé iV. Se stylovější karoserií navíc poprvé přijíždí také elektrické RS, které má dva elektromotory a výkon 220 kW. Jde tedy o nejvýkonnější produkční škodovku všech dob. Zda se příplatek za výkonnější verzi vyplatí, jsme porovnávali s klasickým enyaqem ve verzi 80x, tedy čtyřkolkou se 180 kW.

Otáčí hlavy

Po sloupky B je auto zcela shodné s klasickým enyaqem, za nimi ale rozehrává vlastní styl. Střecha se výrazně svažuje, což vytváří i aerodynamičtější proporce – hodnota součinitele odporu vzduchu cx dosahuje 0,234. Přes vyšší stavbu karoserie se Škodovce podařilo vzhledově kupé vyladit tak, že z žádného úhlu nepůsobí rušivě. Typický problém příliš mohutné zádě enyaq nemá a vlastně na nás příliš nepůsobí jako SUV, spíše trochu vyšší liftback.

Stejně jako výchozí vůz bude Enyaq Coupé dostupný také v běžných verzích, zpočátku ale do prodeje zamířilo pouze vrcholné RS. To se odlišuje také 20“ koly nebo detaily v leskle černém odstínu: mřížkou masky, lištami na bocích či nápisem na víku zavazadelníku. Na testovaném kousku je navíc velmi výrazný zelený lak Mamba, vyhrazený právě pro škodovácká RS, díky kterému se za stylovou novinkou otáčejí hlavy na ulicích. Dost na odvaze přidává škodovce také svítící maska Crystal Face, která je u RS standardní výbavou.

Video se připravuje ...

Interiér se vzhledově nezměnil, odlišnosti jsou spojené pouze s variantou RS. Ta dostává alcantarové čalounění se zeleným prošíváním, sportovní sedačky s logy RS (ale jinak stejné jako ve verzi Sportline), zeleně prošívaný volant a pár dalších vizuálních drobností.

V kupé jsme měli poprvé možnost vyzkoušet si nový software 3.0, který se později dostane i do ostatních variant. Ten přináší některé vítané změny, nás velmi potěšila naprostá drobnost – enyaq se s ním naučil zobrazovat stav baterie v procentech na přístrojovém štítu, což dosud naprosto nepochopitelně neuměl. Také se naučil nové triky s navigací, třeba itinerář cesty včetně zastávek na nabíjení, a přibyl i aplikační obchod. Při asistované jízdě na tempomat umí auto samo změnit pruh (ale pouze poté, co mu dáme signál puštěním směrových světel) a také se dokáže naučit parkovací manévry a následně je samo zopakovat. Spolu s novým softwarem se ale na testovaném autě objevují také nové chyby. Například nám přestaly fungovat všechny zvuky včetně blinkrů, několikrát se restartoval multimediální systém a volba vnitřní cirkulace po nás chce zapnout zapalování, přestože tlačítko mačkáme v jedoucím autě.

Přečtěte si článek s předplatným Premium Plus

Získejte neomezený přístup na devět různých služeb včetně Auto.cz

Vyzkoušet za 1 Kč

Už mám předplatné -

Související články

Témata
21. 6. 2022 21:06
Re: mazec
Opravdu si myslis, ze si kupujici porizuje Subaru kvuli setreni a spotrebe? Zjevne si zadne dlouhodobe neprovozoval ci dokonce ani nevlastnil. Mam ctvrte Subaru a mohu Te ujistit, ze provozne je to rozhodne o parnik narocnejsi nez mainstream ci hybridni Toyota. A spotreba? Tak ta je kapitola sama pro sebe….To co Te na Subaru bavi jsou jizdni vlastnosti pri dobrem komfortu na silnici, vyborne chovani v terenu v ramci bezramovych aut a v minulosti potentni motory s charakterem….
20. 6. 2022 21:09
Re: mazec
rekuperace je do baterky

do odporniku jde energie, kdyz neni mozny nabijet baterku
typicky kdyz je studena nebo moc nabita
19. 6. 2022 21:22
Re: mazec
rekuperace do odporu ???
ty ses dobrej matla
Avatar - petr petrumr
17. 6. 2022 21:29
Re: mazec
joo, tak povídej na co ty brzdový odporníky jsou když ne na rekuperaci---haha.
17. 6. 2022 11:16
Re: mazec
No pri plny baterce by se odpornik na sjezd hodil.

Ale tak je blbost nabijet na 100% ne vrcholech Alp. :D
Články odjinud