Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Enyaq iV se zúčastní Tour de France. Pojede jako ředitelský vůz

David Bureš David Bureš 2. 9. 2020 • 18:14
82
2
Zobrazit náhledy (82)
Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV Škoda Enyaq iV

Jen krátce po svém oficiálním odhalení čeká Škodu Enyaq iV premiéra v ostrém nasazení. Elektrický crossover se zúčastní slavného cyklistického závodu.

Škoda je už dlouhá léta oficiálním partnerem slavného cyklistického závodu Tour de France. Ten se navzdory pandemii koronaviru koná i letos, přičemž Škoda organizátorům opět dodává desítky vozidel. Opět nechybí ani speciál pro ředitele závodu, který ve vybraných etapách bude opravdu unikátní. Ředitel Tour de France se totiž místo dnes již tradičního Superbu poveze v nové Škodě Enyaq iV.

Nový elektrický crossover se světu odhalil teprve toto úterý v Praze, už následující den ho však čeká ostré nasazení na Tour. Ředitel závodu Christian Prudhomme totiž využije tento elektromobil jako ředitelský vůz na 183 kilometrů dlouhé etapě vedoucí z Gap do Privas.

Kromě ní Enyaq iV doprovodí cyklisty také při individuální časovce z Lure do La Planche des Belles Filles a také během závěrečné etapy dlouhé 122 kilometrů. Ta povede z Mantes-la-Jolie do Paříže, kde závodní pole po 21 absolvovaných etapách a celkem 3.470 kilometrech projede cílem na pařížském bulváru Champs-Élysées.

Škoda Enyaq iV samozřejmě byla pro potřeby funkcí ředitelského speciálu řádně upravena. Červeně lakovaný vůz vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny.

Taková výbava je potřeba, Christian Prudhomme totiž musí být v neustálém kontaktu se závodními komisaři a dalšími organizačními vozy, aby mohl přímo z auta vydávat pokyny nebo organizovat provoz pelotonu. Takto upravený Enyaq iV má rovněž zpevněný podvozek, aby odolal náročným podmínkám během závodu. Vzhled pak dokresluje branding se sponzory závodu.

video

Pro Škodu to není první taková premiéra na Tour. Už v roce 2016 takto představovala tehdy nový Kodiaq, který se tehdejšího ročníku účastnil ještě v zamaskované podobě.

Škoda je partnerem slavného cyklistického závodu už po sedmnácté. Pro letošní Tour de France 2020 dodá flotilu až 250 vozů, která jsou určena organizátorům a vedení závodu. Při letošní účasti mladoboleslavská značka zdůrazňuje hlavně trvale udržitelný rozvoj a elektromobilitu. Proto 30 vozů z letošní flotily tvoří modely s plug-in-hybridním nebo čistě bateriovým pohonem. 

Související články

Témata
3. 9. 2020 00:31
Re: Zpevněný podvozek
Skutečně podstatná otázka zní ještě ovšem jinak: potřebuje ve skutečnosti vůbec někdo Enyaq, (když tu máme zdařilý Kodiaq)? :-[]
2. 9. 2020 17:20
Zpevněný podvozek
Zpevněný podvozek na těch pár stovek kilometrů po asfaltu potřebuje každý ředitelský vůz, nebo jen Enyaq ?

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud