Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia a cenové srovnání s konkurencí. Patří mezi to dražší na trhu

David Bureš
Diskuze (46)

Nová Škoda Fabia je tu a s ní i její ceny. Rozhodli jsme se je srovnat s konkurencí. Přitom se ukazuje, že Fabia bude patřit spíše mezi ty dražší malé hatchbacky na českém trhu.

Škoda Fabia nové generace spolu se svým odhalením prozradila i první české ceny. Na domácím trhu bude základním motorem atmosférický benzinový tříválec 1.0 MPI Evo naladěný na výkon 59 kW, kombinovaný s pětistupňovým manuálem, jehož první cena činí 329.900 korun.

Na poměry malých hatchbacků spíše vyšší první cena je způsobena tím, že pro Česko je základní verzí stupeň Ambition, který zahrnuje diodové světlomety, přední mlhovky, centrální zamykání s dálkovým ovládáním, manuální klimatizaci, elektrické ovládání předních oken i vyhřívaných zrcátek, výškově nastavitelná přední sedadla nebo infotainment Swing s 6,5palcovým displejem a funkcí SmartLink pro zrcadlení funkcí chytrých telefonů (Android Auto a Apple CarPlay).

Video se připravuje ...

Srovnání s konkurencí přitom dokazuje, že je to v rámci hatchbacků segmentu B spíše vyšší základní cenovka. Cenově zcela jinde je Dacia Sandero s tříválcem 1.0 SCe, která startuje na 239.900 korun. Takto nízká částka je ale způsobena slabým motorem jen s 49 kW a hlavně mnohem chudší výbavou.

Levnější jsou ale i mnozí přímí konkurenti. Hyundai i20 s atmosférickou dvanáctistovkou o výkonu 62 kW přijde v základu na 279.990 korun. Dostupnější je pak i takový Ford Fiesta, s jedenáctistovkou o výkonu 55 kW startující na 319.990 Kč.

Najdou se ale i dražší automobily. Toyota Yaris se základním tříválcem 1.0 VVT-i (53 kW) stojí minimálně 350.000 korun. Stejnou první cenovku hlásí i Peugeot 208 s tříválcem 1.2 PureTech (55 kW).  

Škoda Fabia – srovnání základní ceny nové generace s konkurencí
Model Škoda Fabia Citroën C3 Dacia Sandero Ford Fiesta Hyundai i20 Renault Clio Peugeot 208 Toyota Yaris
Motor 1.0 MPI 1.2 PureTech 1.0 SCe 1.1 1.2i 1.0 SCe 1.2 PureTech 1.0 VVT-i
Největší výkon [kW] 59 61 49 55 62 49 55 53
Točivý moment [N.m]  95 118 95 110 118 95 118 93
Převodovka 5M 5M 5M 5M 5M 5M 5M 5M
Max. rychlost [km/h] 175 169 158 165 173 160 170 160
Zrychlení 0-100 km/h [s] 15 13,3 16,7 14,7 13,1 17,1 13,2 14,6
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] 5,1 5,3 5,2 5,3 5,2 5,1 5,3 5,6
Základní cena [Kč] 329.900 289.900 239.900 319.990 279.990 315.000 350.000 350.000

Základní litr s 59 kW ale bude spíše volbou zákazníků hledajících co nejdostupnější auto, typický zájemce bude hledat spíše jinde. Proto jsme novou Fabii s konkurencí srovnali ještě v případě přeplňovaného tříválce 1.0 TSI Evo (70 kW), který by mohl patřit mezi nejžádanější volby. Ten ve stupni Ambition přijde minimálně na 349.900 korun.

To už je konkurence cenově přece jen blíže, byť Fabia nadále patří mezi spíše to dražší. Ford Fiesta s tříválcem 1.0 EcoBoost (74 kW) stojí v základu 344.900 korun, Renault Clio s 1.0 TCe (67 kW) pak 340.000 korun.

Dacia Sandero je s 1.0 TCe (67 kW) se základní cenovkou 279.900 korun stále někde jinde, což pořád souvisí s chudší výbavou. Na druhou stranu Sandero už má v této výkonnostní kategorii šestistupňovým manuál, zatímco Fabia pořád "jen" pětikvalt.

Dražší je pak pořád Peugeot 208, s 1.2 PureTech (74 kW) stojí minimálně 381.000 korun. V tomto případě má pak vyšší cenovku i Kia Rio, s 1.0 T-GDI (74 kW) přijde na 369.980 Kč.

Škoda Fabia – srovnání základní ceny 1.0 TSI s konkurencí
Model Škoda Fabia Dacia Sandero Ford Fiesta Hyundai i20 Kia Rio Renault Clio Peugeot 208
Motor 1.0 TSI 1.0 TCe 1.0 EcoBoost 1.0 T-GDI 1.0 T-GDI 1.0 TCe 1.2 PureTech
Největší výkon [kW] 70 67 74 74 74 67 74
Točivý moment [N.m]  175 160 170 172 172 160 205
Převodovka 5M 6M 6M 6M 6M 6M 6M
Max. rychlost [km/h] ? 178 180 188 188 180 188
Zrychlení 0-100 km/h [s] ? 11,7 10,8 10,4 10,4 12,2 9,9
Komb. spotřeba dle WLTP [l/100 km] ? 5,1 5,3 5,2 5,2 5,2 5,3
Základní cena [Kč] 349.900 279.900 344.900 329.990 369.980 340.000 381.000
David Bureš
Diskuze (46)

Doporučujeme

Avatar - twistedTSD
6. 5. 2021 13:19
Re: Re: Re: 0-100 za 15 :X
Jak píšeš, u atmosféry je to strašně cítit. Přeřadíš a ztratíš výkon. Turbo snese víc.
Avatar - Emel
6. 5. 2021 10:21
Re: Re: Re: 0-100 za 15 :X
No... v principu to znamená, že máš u toho 5MT větší přeskoky.
U turbomotorů s placatejma křivkama to obvykle moc neva a taky bych bral radši menší otáčky na dálnici... u atmosféry je to ale horší.
Avatar - xxc
6. 5. 2021 09:47
Re: Re: Re: 0-100 za 15 :X
Že to bude na diaľnici točiť rovnaké otáčky ako 6 stupňová. Zase viac stupňov je viac možností, ale nejaká zásadná výhoda to nie je. Mal som aj 5 stupňové aj 6 stupňové prevodovky.
Avatar - Emel
5. 5. 2021 22:26
Re: Re: 0-100 za 15 :X
Čemu říkáš "rovnako naskládanú"? 6 je vždycky víc než 5, ne?
Avatar - Otrava
5. 5. 2021 19:38
Re: parametre
Ne. Ostatně pak by to označení nedávalo smysl