Škoda Fabia RS je ze hry, potvrdilo vedení. Přišla řeč i na budoucnost Scaly
Na strategické tiskové konferenci odpovídal šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer také na dotazy čtenářů. Zajímala je třeba budoucnost Fabie RS.
Škodovka nabízela sportovně orientovanou Fabii RS v první a druhé generaci. V případě třetího vydání měla nejblíže ke slovíčku sport snad jen Fabia Edition R5 z roku 2018, tedy limitovaná oslavička historických úspěchů v motorsportu. Ani ta ale parametry nikterak neoslnila, pod kapotou ostatně pracoval motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, navíc spojený jen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Pozdvižení tahle edice vzbudila hlavně kvůli tomu, že šlo o jednu z posledních možností, jak sehnat novou Fabii III s benzinovým čtyřválcem.
Čtvrté pokračování Fabie však dostalo modernější architekturu MQB A0 a sportovní varianta se teoreticky mohla znovu vrátit do hry. Vzpomeňme sourozenecký Volkswagen Polo GTI, který na shodné platformě dostává dvousetkoňové 2.0 TSI. A svého času uměl i manuál!
Šéf automobilky Thomas Schäfer však na včerejší tiskové konferenci k budoucí strategii značky jasně nastínil situaci. Nedovede si představit, že by postavení takové kapesní rakety dávalo z obchodního hlediska smysl, byť by si on sám auto podobného střihu moc přál.
Jeden z dalších dotazů od diváků směřoval na větší model Scala. S ním Fabia nově sdílí architekturu a vzhledem k nárůstu jejích rozměrů už nejednoho napadlo, jestli mají dva obdobně velké vozy v nabídce jedné značky smysl. Podle Schäfera rozhodně ano, neboť Scala je pořád výrazně větší a představuje zajímavý mezistupeň mezi Fabií a Octavií. Součástí modelového portfolia by tedy měla ještě nějaký čas zůstat.