Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia RS je ze hry, potvrdilo vedení. Přišla řeč i na budoucnost Scaly

Stanislav Kolman Stanislav Kolman 25. 6. 2021 • 12:42
48
27
Zobrazit náhledy (48)
Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia Škoda Fabia

Na strategické tiskové konferenci odpovídal šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer také na dotazy čtenářů. Zajímala je třeba budoucnost Fabie RS.

Škodovka nabízela sportovně orientovanou Fabii RS v první a druhé generaci. V případě třetího vydání měla nejblíže ke slovíčku sport snad jen Fabia Edition R5 z roku 2018, tedy limitovaná oslavička historických úspěchů v motorsportu. Ani ta ale parametry nikterak neoslnila, pod kapotou ostatně pracoval motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, navíc spojený jen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Pozdvižení tahle edice vzbudila hlavně kvůli tomu, že šlo o jednu z posledních možností, jak sehnat novou Fabii III s benzinovým čtyřválcem.

Čtvrté pokračování Fabie však dostalo modernější architekturu MQB A0 a sportovní varianta se teoreticky mohla znovu vrátit do hry. Vzpomeňme sourozenecký Volkswagen Polo GTI, který na shodné platformě dostává dvousetkoňové 2.0 TSI. A svého času uměl i manuál!

video

Šéf automobilky Thomas Schäfer však na včerejší tiskové konferenci k budoucí strategii značky jasně nastínil situaci. Nedovede si představit, že by postavení takové kapesní rakety dávalo z obchodního hlediska smysl, byť by si on sám auto podobného střihu moc přál.

Jeden z dalších dotazů od diváků směřoval na větší model Scala. S ním Fabia nově sdílí architekturu a vzhledem k nárůstu jejích rozměrů už nejednoho napadlo, jestli mají dva obdobně velké vozy v nabídce jedné značky smysl. Podle Schäfera rozhodně ano, neboť Scala je pořád výrazně větší a představuje zajímavý mezistupeň mezi Fabií a Octavií. Součástí modelového portfolia by tedy měla ještě nějaký čas zůstat.

Související články

Témata
Avatar - speedfred
29. 6. 2021 20:46
Re: RSka
Posledná veta je dobrá alibistická na to aby si časom mohol napísať "však som to predpovedal" :-[]
Avatar - Jaros71
27. 6. 2021 01:50
Re: Znova
Já souhlasím ,že design Fabie 2 byl nic moc..ale např. tchán si ji koupil hlavně pro vyšší kastli a posez.
Fabii 3 by nebral ani zadarmo.. :-)
Avatar - Jaros71
27. 6. 2021 01:48
Re: Já myslím, že je to zcela jasné...
Proti Scale nic nemám..jen ta cena by měla být nižší..
I tak jich nyní jezdí po Brně mraky..
Vidím je snad i častěji než poslední Fabie kombi.
26. 6. 2021 16:04
Re: ???
Poladíš chipem,sáním na 180-200.Série stejně 150 nemá ale víc.
Avatar - dominik00768
26. 6. 2021 13:04
Re: Já myslím, že je to zcela jasné...
Ano, s Vaším tvrzením nejde jinak než souhlasit. Spousta lidí by volilo 1.5TSi s 6M ve Fabii, jenže Škoda (aby měla vůbec důvod ponechat Scalu v prodeji), tak záměrně tuto motorizaci u Fabie nenabízí a doufá, že ti "náročnější" koupí nesmyslnou Scalu. :-|

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerátZobrazit nabídku
Články odjinud