Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Fabia RS je ze hry, potvrdilo vedení. Přišla řeč i na budoucnost Scaly

Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
Škoda Fabia
48 Fotogalerie

Na strategické tiskové konferenci odpovídal šéf mladoboleslavské automobilky Thomas Schäfer také na dotazy čtenářů. Zajímala je třeba budoucnost Fabie RS.

Škodovka nabízela sportovně orientovanou Fabii RS v první a druhé generaci. V případě třetího vydání měla nejblíže ke slovíčku sport snad jen Fabia Edition R5 z roku 2018, tedy limitovaná oslavička historických úspěchů v motorsportu. Ani ta ale parametry nikterak neoslnila, pod kapotou ostatně pracoval motor 1.4 TSI o výkonu 92 kW, navíc spojený jen se sedmistupňovou samočinnou převodovkou. Pozdvižení tahle edice vzbudila hlavně kvůli tomu, že šlo o jednu z posledních možností, jak sehnat novou Fabii III s benzinovým čtyřválcem.

Čtvrté pokračování Fabie však dostalo modernější architekturu MQB A0 a sportovní varianta se teoreticky mohla znovu vrátit do hry. Vzpomeňme sourozenecký Volkswagen Polo GTI, který na shodné platformě dostává dvousetkoňové 2.0 TSI. A svého času uměl i manuál!

Video placeholder
Nová Škoda Fabia: Zákulisí focení v ateliéru • Zdroj: Auto.cz

Šéf automobilky Thomas Schäfer však na včerejší tiskové konferenci k budoucí strategii značky jasně nastínil situaci. Nedovede si představit, že by postavení takové kapesní rakety dávalo z obchodního hlediska smysl, byť by si on sám auto podobného střihu moc přál.

Jeden z dalších dotazů od diváků směřoval na větší model Scala. S ním Fabia nově sdílí architekturu a vzhledem k nárůstu jejích rozměrů už nejednoho napadlo, jestli mají dva obdobně velké vozy v nabídce jedné značky smysl. Podle Schäfera rozhodně ano, neboť Scala je pořád výrazně větší a představuje zajímavý mezistupeň mezi Fabií a Octavií. Součástí modelového portfolia by tedy měla ještě nějaký čas zůstat.