Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Karoq slaví. Na svém kontě má 250.000 vyrobených kusů. Za pouhé dva roky

David Bureš David Bureš 23. 9. 2019
53
19
Zobrazit náhledy (53)
Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq Škoda Karoq

Model Karoq se vyrábí nejen v závodě Kvasiny, ale kvůli velkému zájmu také v domovské továrně v Mladé Boleslavi.

Když Škoda ukončila v roce 2017 výrobu modelu Yeti a jeho nástupce dostal nové jméno Karoq, mnozí se podivovali nad tímto rozhodnutím. Jak se ale nyní ukazuje, zvětšení auta, jiné tvary a nové jméno se vyplatily. Karoq už má na svém kontě 250.000 vyrobených kusů, a to za pouhé dva roky produkce.

Jubilejní exemplář sjel z montážní linky v Mladé Boleslavi. Jedná se o Karoq s tříválcem 1.0 TSI (85 kW) pod kapotou v metalické černé barvě Magic.

Škoda vyrábí model Karoq od července 2017 v závodě Kvasiny, k němuž se kvůli poptávce přidala v lednu 2018 také výroba v Mladé Boleslavi. Kvasinská továrna totiž nestíhá vyrábět, pracuje na samé hranici své výrobní kapacity. V roce 2018 dodala česká automobilka zákazníkům 115.700 kusů Karoqu, letos to bylo dosud 97.900 exemplářů.

Pro modelový rok 2020 se Karoq dočkal několika změn. Nabídne bohatší výbavu pro ještě větší bezpečnost a pohodlí. K dispozici je například nový Side Assist, který varuje před vozidly nacházejícími se ve slepém úhlu až do vzdálenosti 70 metrů. Na zádi se pak místo loga značky objevil nápis Škoda po vzoru ostatních modelů firmy.

Karoq je dnes jedním ze tří SUV značky Škoda nabízených v Evropě. Jedná se o střed nabídky, stojící mezi městským crossoverem Kamiq a velkým, až sedmimístným modelem Kodiaq.

To v Číně je nabízena prodloužená varianta, s délkou 4.432 mm a rozvorem 2.688 mm, zatímco evropská verze měří 4.382 mm a má rozvor dlouhý 2.638 mm. Čínská SUV-nabídka Škody navíc dále čítá Kodiaq GT a tamější provedení Kamiqu, s jiným designem a jednodušší technikou, které brzy doplní sportovnější Kamiq GT.  

Související články

Témata
Autorizovaný prodej Servis osobních aut Autobazary Pneuservisy Náhradní díly

Diskuse: Přidat názor

Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: Re: Re: karoq
| 24. 9. 2019
Hele... furt nesouhlasím. Jaké atributy malého auta? Yeti byla platforma Octavie, s bonusem vyššího posazu... s Fabií to podle mě nemělo nic společného - v interiéru.

Kufr - nejde ani tak o litry jako o dýlku kufru. Pak to možná trošku řešily ty posuvný sedačky, takový auto jsem asi neviděl...

Co se ostatních Škodovek týče, tak se asi úplně neshodneme... hlavně Superb je nádherný, ale i třeba trojková Octa v lepších verzích se mi líbí.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: Re: Re: karoq
| 24. 9. 2019
Interiér celkom šiel, ale proste s atribútmi malého auta a pár cm na šírku by určite potešilo. Traja vzadu sa tlačili podobne ako vo Fábke. S kufrom máš pravdu, ale podľa mňa aj tenmnohým vyhovoval, dnes chceme často litre len zo zvyku, aj keď ich príliš nevyužívame. Ale z pohľadu štýlu a dizajnu (exteriér, k interiéru by nejaké výhrady boli) jej nejde nič vyčítať, práve naopak. Po dlhej dobe a žiaľ aj na dlhú dobu to bola jediná svojbytná a zároveň aj pekná, nápaditá a príťažlivá Škoda. Prečo jej potom vzali tie kruhové svetlá a nepostavili aj ďalšiu generáciu v rovnakom jazyku, tomu nerozumiem. Stačil trochu väčší kufor, sviežejší interiér, a nemala by konkurenciu ani medzi súčasnými SUV alebo crossovermi. Konzervatívna podľa mňa až tak nebola, iba interiérom, to bola ťažká škodovácka klasika, a možno technikou. Ale zvonka, hlavne teda pred FL bez chyby. Po facelifte stratila veľký kus svojho ja.
Avatar - Emel
Re: Re: Re: Re: karoq
| 24. 9. 2019
V kabině to náhodou bylo v pohodě, rozvor Octavie II při sezení na výšku byl bez problémů. Ale ten kufr byl pro rodinu nedostatečný... a to je prostě problém.

I po faceliftu se dala Yetina hezky vyšperkovat, třeba olivový outdoor se mi líbil asi i víc než původní verze. Bylo to konzervativní auto, ale proporčně zajímavé... taky se mi to líbilo víc než nová SUVka.
https://www.autoopat.cz/…i-Outdoor_21.jpg
Re: Re: Statistika
| 24. 9. 2019
Není, statistika prodejů v Evropě za rok 2018 u novinek:

Toyota C-HR - 131.348 (uvedena na trh 2016)
Citroen C3 Aircross - 110.394 (uveden na trh 2017)
Opel Crossland X - 95.180 (uveden na trh 2017)
Škoda Karoq - 78.842 (uvedena na trh 2017)
Opel Grandland X - 77.859 (uveden na trh 2017)

Toyota prodala v Evropě roce 2017, tedy první rok prodeje, 108.170 aut modelu C-HR. Celosvětově se v roce 2017 prodalo 251.244 Toyot C-HR.
Avatar - traveldrive
Re: Re: Re: karoq
| 23. 9. 2019
Yeti bolo dosť malé auto, priestorom sa určite táto škodovka nijak zvlášť chváliť nemohla. Či to bolo v kabíne, alebo v kufri. Ale nie všetci potrebujú veľké autá, takže svoje miesto aj Yetina určite zastala. Ale najmä to bolo najosobitejšie a zároveň najkrajšie auto od Škody. Samozrejme pred faceliftom, ktorý z Yetiho spravil z určitých uhlov šedú nenápadnú myš.
Dizajn súčasných SUV/crossoverov od Škody je nudný a nesympatický.

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku