Alko kalkulačka
Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Kodiaq 2.0 TDI DSG vs. Kia Sorento 2.2 CRDi A/T - Medvěd na lovu?

Svět motorů Svět motorů 31. 3. 2017 • 08:02
101
397
Zobrazit náhledy (101)
Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento Kia Sorento
Jsou oprávněné ambice kodiaqu usilovat o zákazníky větších SUV? Dokáže se vymanit z běžného vnímání kompaktní třídy? K vrcholné verzi jsme postavili velkou a praktickou Kiu Sorento. Smlsne si na ní medvěd, nebo dojde na jeho porcování?


Dojem, prostor, cena


Škoda Kodiaq chce ještě více rozbouřit vody už v tak rušném segmentu, jako jsou SUV. Že se bude jednat o důležitého hráče, je jasné. Ve všech kategoriích, kde Škodovka působí nebo působila, se totiž stala jasnou jedničkou, nebo jí s malým odstupem patřilo druhé místo. V SUV jí však trochu ujel vlak a s modelem Yeti dokázala uspokojit jen zájemce o menší vůz. Ti, co vyžadovali rodinný prostor, museli hledat jinde. Kodiaq tak nyní bude lákat zpět do stáje z Mladé Boleslavi. Bohatě rozvrstvený segment přináší řadu silných protivníků včetně těch, kteří leží o půl třídy výše. Má domácí výrobce šanci získat zákazníky i větších SUV?

Vždy něco navíc?

Jedním z hlavních konkurentů se stane Kia Sorento, která se stejně jako škodovka prezentuje tím, že nabízí v daném segmentu kus auta navíc. Platí to nejen o vnějších, ale i vnitřních rozměrech. Nepřekvapí tak, že oba vozy pojí také možnost sedmimístných interiérů, což není v této kategorii úplně běžné. Kodiaq s délkou 4,70 m se řadí mezi největší kompaktní SUV, kia narostla ještě více a rozměry se téměř dotahuje na velká SUV typu VW Touareg či BMW X5. Koncepcí pohonu však odpovídá škodovce, pod kapotou má příčně uložený čtyřválec a pohon všech kol se připojuje pomocí vícelamelové spojky. Dokáže se na ni kodiaq dotáhnout?

DOJEM

Baroko vs. kubismus

Když stojí vozy zaparkované vedle sebe, vyniknou velké rozdíly v přístupu k designu. Kia navzdory současným trendům vyznává oblé tvary. Vysoká linie oken a mohutná vertikální přední maska dodávají celku na mohutnosti. Na amerických silnicích patří sorento k běžnému středu, na evropských se trochu vymyká. Něco jako když si dáte dvojitý burger – tváří se to jako spousta jídla, ale zas tak moc ho není. To je i případ sorenta – přes opulentní tvary měří na délku 4,78 m, široké je 1,89 m a na výšku má 1,69 m. V každém směru tedy sice škodovku přerůstá, ale rozhodně to není o půl třídy, jak byste navenek odhadovali. Největší rozdíl 8 cm panuje na délku, šířka a výška se liší o jeden až dva centimetry.

Kodiaq své rozměry navíc maskuje hranami a nejrůznějším prolamováním. K subtilnějšímu dojmu přispívají i menší pneumatiky. Testované vozy obouvaly rozměry 235/55. Zatímco kia ho navléká na devatenáctky, kodiaq sázel na osmnáctky, v případě 19“ pak platí hodnota 235/50. U škodovky jsou navíc kola hodně zapuštěná v blatnících a zejména při pohledu zezadu vypadá vůz trochu neforemně. Kubistické motivy působí sice moderněji, ale ne ze všech úhlů vypadá kodiaq vyváženě.

PROSTOR A POHODLÍ

Nenápadná kvalita

Na stejných vlnách se nesou interiéry. V kie nenajdete hranu, v kodiaqu je zase hranaté téměř vše. Ani jeden z vozů neplýtvá místem, palubní desky jsou mělké a díky vhodně tvarovanému středovému tunelu nemusíte sedět příliš odsunuti. Poctivě zpracovaná kia nabízí měkčené plasty i ve spodní části palubní desky, koleno si tak lze příjemně opřít, a stejně tak jsou měkčené také výplně v zadních dveřích. Vpředu působí kia vzdušnějším dojmem, což je dáno větší vnitřní šířkou.

V případě kodiaqu by se chtělo říci, že nabízí chytré využití vnitřního prostoru. Avšak ony dva centimetry, které na kiu v loktech ztrácí, jsou přesně tolik, o kolik je užší. Takže oba vozy hospodaří s prostorem stejně. Materiály vypadají vkusně a jsou dobře zpracované. Dekorativní panely na palubní desce ale vydávají po poklepání dutý zvuk a lepší materiál než plast pouze předstírají. Také rozsah měkčených plastů odpovídá neprémiovým vozům nižší střední třídy. Najdete je jen v horní části palubní desky a na předních výplních dveří.

Jiný jen obal?

Ergonomie obou vozů vyznává stejnou logiku, navigace se nachází hned nahoře v úrovni budíků, je tedy ideálně na očích. Kia sází na klasická tlačítka přímé volby, ovládání se inspirovalo právě koncernem VW, takže s orientací nebývá žádný problém. Kodiaq se snaží být o krok napřed, využívá kapacitní dotykový displej s dotykovými ploškami po stranách. Otočná tlačítka pro nastavování hlasitosti a druhé pro zoomování mapy (kia to má stejně) budou mít vozy s navigací Columbus, vyrobené do 22. týdne (popřípadě nadále ty s navigací Amundsen). Novější dostanou 9,2“ displej místo 8“, avšak přijdou o tlačítka přímé volby a otočné ovladače.

Velmi podobně je řešené nastavování klimatizace. Drobný rozdíl spočívá v tom, že v sorentu se intenzita foukání neovládá otočným ovladačem, ale tlačítkem. Najdete zde i přímá tlačítka pro vyhřívání a ventilaci sedadel či vyhřívání volantu. U kodiaqu musíte pro tyto „extra“ funkce sáhnout do menu. Navíc však nabízí i užitečné vyhřívání čelního skla kovovou fólií (bez rušivých drátků). Tradičně promyšlené jsou u škodovky odkládací prostory, velká a dobře řešená je přihrádka pod loketní opěrkou a před spolujezdcem se nacházejí hned dvě výklopné schránky. Škoda jen menšího prostoru před řadicí schránkou, který omezuje 12V zásuvka. Nevejde se do ní více než jeden chytrý telefon, šikovné je však bezdrátové nabíjení. Kia se v praktičnosti úložných prostor nenechává zahanbit, ba spíše kodiaq i překonává. Velkou schránku najdete jak před řadicí pákou, tak i vedle ní a pod loketní opěrkou.

NAMĚŘENÉ HODNOTYKia Sorento 2.2 CRDiŠkoda Kodiaq 2.0 TDI
Místo podélné/před koleny zadního cestujícího (cm)153-178/0-7168-185/0-12
Výška interiéru nad sedákem P/Z (cm)95-103/10092-101/93
Místo nad hlavou cestujícího P/Z (cm)4-11/30-6/0
Šířka interiéru v loktech P/Z (cm)156/153154/151
Šířka interiéru v ramenou P/Z (cm)150/143148/144
Délka x šířka sedáku u řidiče/zadního pasažéra vlevo (cm)51 x 52/48 x 5451 x 50/48 x 49
Rozměry opěradla řidiče (délka x šířka) (cm)65 x 5463 x 51
Průchodnost zavazadlového prostoru (výška x šířka) (cm)86 x 12082 x 113
Výška dolní hrany kufru/průchozí výška pod 5. dveřmi (cm)76/18676/188

Dálek se nebojí

Rozsah seřizování volantu je u obou vozů dostatečný a problémy nepřicházejí ani s hledáním optimální pozice. To samé se týká sedadel. Rozměrově velkorysejší jsou v sorentu, komfortně polykat stovky kilometrů však lze v kodiaqu stejně dobře. V případě testovacích vozů bylo vpředu více místa nad hlavou v kie, bez panoramatické střechy ve škodovce by tomu bylo naopak. Do kontaktu se stropem se nedostáváte ani v jednom z aut.

Vzadu jsou výškové poměry v kodiaqu s příplatkovou panoramatickou střechou již omezující. V podélném směru však škodovka tradičně boduje. V rámci vlastní stáje nabízí kodiaq o něco více místa než octavia, na superb se dívá s odstupem V praxi to znamená, že i dlouhánům narostlým přes 1,9 m zbývá před koleny příjemná rezerva. Sorento tak štědré k zadním cestujícím není, místo před koleny se proti kodiaqu smrsklo téměř o polovinu. Pro zvětšení zavazadelníku lze lavici posouvat u škodovky o 17 cm, u kie o 25 cm.

Objemem kufru oba modely potvrzují rodinné zaměření a nezapomínají na slovo užitek, které si leckterá SUV vozí jen v názvu. Podle oficiálních údajů do sorenta naložíte 660 l, do kodiaqu dokonce 720 litrů. Jinak řečeno na rodinnou dovolenou se jinam těžko poskládáte lépe.

Naše měření odhalilo, že sorento půdorysnými rozměry kodiaq dokonce překonává, a pokud vyndáte přihrádky pod podlahou, pak poskytuje i větší výšku (70 cm). Místo šetří uchycení rezervy zespod vozu, což však má také svá proti. U kodiaqu zamrzí nemožnost si v nejvyšší výbavě Style objednat plnohodnotnou rezervu, koliduje to se sériovým audiosystémem Canton.

CENA A VÝBAVA

Milionová nadílka

Nároky na dobře vybavené SUV v případě kodiaqu splňuje už prostřední výbava Ambition, ke které se vyplatí přikoupit navigaci Amundsen za příznivých 9000 Kč (Columbus stojí tučných 50.300 Kč) a výhodný paket Ambition Plus za 20.000 Kč, obsahující diodové světlomety, vyhřívaná přední sedadla a zatmavená zadní okna. Nejžádanější je nejdražší provedení Style (950.900 Kč), které přidává větší, 18“ kola, vyhřívání i zadních sedadel, elektricky ovládané sedadlo řidiče, bezklíčkové odemykání, parkovací kameru či audiosystém Canton. Navigace je však i u nejvyššího stupně na seznamu příplatkové výbavy. Pokud si navíc zaškrtnete i balíček asistenčních systémů (25.000 Kč), kožené čalounění (48.000 Kč) či adaptivní tlumiče (25.000 Kč), rázem atakujete milionovou hranici.

Kia Sorento jde tradičně cestou pevně předvolených specifikací s několika příplatkovými pakety. Základní stupeň Exclusive začíná na 1.059.980 Kč a rozsahem výbavy odpovídá lehce vylepšenému provedení Ambition u kodiaqu. I když má tedy kia prakticky kompletní výbavu včetně navigace, vychází o přibližně 150.000 Kč dráže než škodovka. Vyšší verze Style (1.159.980 Kč) a Premium (1.189.980 Kč) se liší jen v detailech a přidávají kožená elektricky nastavitelná sedadla, asistenční systémy sledování mrtvého úhlu či udržování jízdního pruhu, 19“ kola nebo prémiový audiosystém.

Pořizovací náklady
ModelNissan X-Trail 2.0 dCi Xtronic 4x4/130 kWKia Sorento 2.2 CRDi/147 kW A/TŠkoda Kodiaq2.0 TDI/140 kW DSG 4x4
Základní cena777 000 Kč (Acenta)1 059 980 Kč (Exclusive)832 900 Kč (Active)
Cena verze Světa motorů777 000 Kč (Acenta)1 059 980 Kč (Exclusive)894 900 Kč (Ambiton + příplatky)
Výbava verze Světa motorůČelní, boční a hlavové airbagy, rádio s bluetooth handsfree, připojení USB nebo SD, výškově a podélně stavitelný volant, dálkově ovládané centrální zamykání, automatická klimatizace, elektrické ovládání předních a zadních oken a vnějších zrcátek, palubní počítač, parkovací čidla vpředu a vzadu, tempomat, automatická aktivace světel a stěračů, kola z lehkých slitin, navigace, multifunkční volant.
Výbava nad rámec verze Světa motorů
Třetí řada sedadel50 000 Kč20 000 Kč18 000 Kč
Bixenony/světlomety LEDNe/NeAno/NeNe/20 000 Kč*
Vyhřívání volantu/předních/předních a zadních sedadelNe/Ano/NeAno/Ano/Ano3000/7000*/14 000 Kč
Zadní a přední parkovací senzory/parkovací kameraAno/Ano/AnoAno/AnoAno/12 000 Kč
Litá kolaAno (17“)Ano (18“)Ano (17“)
NavigaceAnoAno9000 Kč
Dešťový a světelný senzorAnoAnoAno
TempomatAnoAnoAno
Bezklíčkové startování/odemykání40 000 KčAno/AnoAno/Ne
Metalíza15 000 Kč20 000 Kč16 900 Kč
Porovnání cen777 000 Kč (100 %)1 059 980 Kč (36,4 % horší)894 900 Kč (o 15,2 %
Známka**1,003,002,00
POŘADÍ 2.1.
* Paket Ambition za 20 000 Kč obsahuje diodové světlomety a vyhřívání předních sedadel, ** známka za cenu, výbavu a servisní náklady

Motor, jízda


MOTORY

Náskok díky dvouspojce

Testované vozy poháněly vznětové čtyřválce o objemu 2,0 l, respektive 2,2 litru. Kia z objemnějšího motoru vykřesala 147 kW a 450 N.m, známá koncernová jednotka produkuje 140 kW a 400 N.m. Kodiaq těží z bohatě dimenzované dvouspojky DQ500, u které není na rozdíl od menší DQ250 (používané třeba v superbu) nutné uměle snižovat točivý moment na první čtyři rychlostní stupně a může jet hned naplno. Jednotka se ochotněji sbírá z nízkých otáček. Převodovka řadí rychle, hladce a samozřejmě tak, aby případnou prodlevu v nízkých otáčkách eliminovala. Sedm převodových stupňů k tomu napomáhá. Po přepnutí do manuálního módu zjistíte, že motor se na nižší rychlostní stupně ochotně sbírá už od 1300 ot./min, na šestku a sedmičku se pak výraznějšího zrychlování dočkáte kolem 1700 ot./min. Celkově dynamika nezklame, ale na bezbřehé opanování levého pruhu na německé dálnici to také není. Spěchající manažery by měla příští rok uspokojit přislíbená verze RS s jednotkou 2.0 BiTDI.

Sorento využívá šestistupňovou planetovou převodovku s hydrodynamickým měničem. Hladké rozjezdy bere za své ještě samozřejměji než škodovka, ale pomáhá si citelným prokluzem měniče, což mu ubírá na efektivitě. Samotné řazení je dostatečně rychlé a na ruční změnu stupňů reaguje bez protestů, byť kodiaq je v těchto ohledech lepší. Dynamikou zaostává kia výrazněji až ve vyšších rychlostech, v pružnosti naopak škodovku mírně poráží. Subjektivně je to však patrné až na nejvyšší stupeň.

Spotřeba hovoří nepřekvapivě ve prospěch kodiaqu, který je o nezanedbatelných 90 kg lehčí a také nemaří energii v hydrodynamickém měniči. V průměru si nárokoval 7,6 l/100 km, kia spotřebuje o 1,1 l/100 km více. Ve městě je konzumace obou vozů vyšší zhruba o litr, při klidné jízdě se lze naopak přiblížit k šesti litrům u kodiaqu a necelým sedmi u kie.

JÍZDA

Hravost vs. jistota

V jízdním projevu se vozy liší asi nejvíce. Ač mají stejnou známku, každý k ní dospěl jinak. Kodiaq těží z povedeného základu tiguanu, potažmo platformy MQB modifikované pro SUV. Při řízení tak máte pocit menšího vozu, než jakým kodiaq je. V zatáčkách obratně mění směr a rychle reaguje na pokyny volantu. Proti přízemním sourozencům – octavii a superbu – zasahuje dříve a razantněji stabilizační systém, který potlačuje jakékoli známky nestability už v samém zárodku. Při rychlejší jízdě po dálnici nepotěší značná citlivost na boční vítr, která nutí k častějším korekcím, než je řidiči milé. Zbytečně přeposilované je řízení, které se teprve ve sportovním režimu blíží tomu, co bychom si představovali pro normální mód.

Sorento se prezentuje dosti odlišně, na vše si nechává více času. Řízení má sice příjemnější odezvu, ale kvůli většímu převodu je méně pohotové. V zatáčkách se sice ani sorento příliš nenaklání, vrhá se však do nich s větším rozmyslem. Jako neohrabané bychom ho nenazvali, zatáčkovou trať si s ním ale neužijete zdaleka tolik jako s kodiaqem a na limitu je více nedotáčivé. Pocit z jízdy má blíže k velkým SUV než ke kompaktním. Sladké plody zato sklízí na dálnici, kde stabilitou škodovku poráží a cestování činí znatelně příjemnějším. Stabilizace i v případě sorenta nechává řidiči volné ruce déle, zasahuje však adekvátně bez zbrklých reakcí. V případě potřeby ji lze i zcela vypnout, v kodiaqu můžete její činnost pouze omezit.

Kia lépe bojuje s nástrahami českých silnic, díky větším kolům se s výmoly vypořádává se ctí a tupé rázy se od podvozku přenášejí jen výjimečně. Kodiaq sice také dokáže většinu nerovností patřičně vyžehlit, avšak třeba přejezd příčných retardérů dává uším i zádům znát více než kia.

Údaje o testovaných vozidlechKia Sorento 2.2 CRDiŠkoda Kodiaq 2.0 TDI
ZÁKLADNÍ ÚDAJE OD VÝROBCE
Motor, ventilový rozvodturbodiesel R4, DOHCturbodiesel R4, DOHC
Zdvihový objem (cm3)21991968
Největší výkon (kW/ot. za min)147/3800140/3500-4000
Největší točivý moment (N.m/ot. za min)450/1750-2750400/1750-3250
Převodovka6° samočinná7° samočinná
Délka x šířka x výška (mm)4780 x 1890 x 16904697 x 1882 x 1676
Rozvor náprav, rozchod kol P/Z (mm)2780, 1628/16392791, 1586/1576
Standardní pneumatiky235/65 R17215/65 R17
Provozní/užitečná hmotnost (kg)1842/6681752/675
Nejvyšší hmotnost nebrzděného/brzděného přívěsu (kg)750/2000750/2500
Objem zavazadlového prostoru základní/maximální (l)660/1732720/2065
Objem nádrže paliva (l)7160
Nejvyšší rychlost (km/h)203210
Zrychlení z 0 na 100 km/h (s)9,68,9
Emise CO2 (g/km)177150
Spotřeba paliva (město/mimo město/kombinace) (l/100 km)7,7/6,1/6,76,6/5,3/5,7
NAMĚŘENÉ HODNOTY
Pružnost na 4. rychlostní stupeň (60-100 km/h) (s)6,16,3
Pružnost na 5./6./7. rychlostní stupeň (80-120 km/h) (s)9,4/15,0/-7,9/12,9/21,6
Otáčky na nejvyšší rychl. stupeň při 130 km/h podle GPS (ot./min)24002250
Skutečná rychlost při 50/90/130 km/h (km/h)46,9/87,2/125,947,5/86,1/122,7
Brzdná dráha z rychlost 100 km/h (m)46,643,2
Naměřená kombinovaná spotřeba paliva (l/100 km)8,77,6
K měření jízdních parametrů používáme GPS telemetrii Racelogic DriftBox 01.

Závěr


ZÁVĚR

Těsný souboj skončil ještě těsnějším výsledkem ve prospěch kodiaqu. Škodovka vytěžila z koncepce kompaktního SUV maximum, nabízí hodně místa pro posádku i zavazadla, je obratnější a zábavnější v zatáčkách, dynamičtější a úspornější. Podstatnou výhodou, která se však do celkového hodnocení nepromítá, je také nižší cena. Kia Sorento dokázala skvěle prodat větší vnější rozměry. V řidiči vzbuzuje dojem mohutnějšího auta, než ve skutečnosti je, a lépe se hodí pro rychlé dálkové jízdy po dálnici. Dokáže nabídnout komfortnější odpružení a na řadě míst i lepší materiály v interiéru. Silnou stránku představuje také vzdušný interiér a bezedný zavazadelník, byť mu chybějí fixační přihrádky či háčky. Nevýhodou je především vyšší spotřeba.

HodnoceníŠkoda Kodiaq 2.0 TDIKia Sorento 2.2 CRDi
DOJEM
Design2,002,00
Dílenské zpracování2,001,50
PROSTOR A POHODLÍ
Prostornost1,501,50
Sedadla1,501,50
Zavazadelník a variabilita1,001,50
Ovládací prvky1,501,50
MOTORY A ZPŘEVODOVÁNÍ
Dynamika1,502,00
Pružnost2,001,50
Spotřeba1,502,50
JÍZDA
Řazení1,502,00
Řízení2,002,00
Brzdy1,502,00
Ovladatelnost2,002,00
Jízdní komfort2,001,50
CELKEM
Průměr celkem1,681,79
Závěrečné pořadí1.2.
Za testovaní oblasti se uděluje známka od 1 do 5 ve vztahu ke konkurentům.

Škoda Kodiaq 2.0 TDI

Plusy

  • Agilní jízdní projev
  • Velký a praktický kufr
  • Rychle řadicí převodovka
  • Podélná prostornost

Mínusy

  • Větší citlivost na boční vítr
  • Zbytečně lehké řízení
  • Nemožnost plnohodnotné rezervy
  • k nejvyšší výbavě
  • Místy lacinější detaily

Kia Sorento 2.2 CRDi

Plusy

  • Kvalitní materiály v interiéru
  • Široký interiér
  • Komfortní odpružení
  • Velký zavazadelník

Mínusy

  • Vyšší spotřeba
  • Menší obratnost v zatáčkách
  • Chybějící fixační systémy
  • v zavazadelníku
  • Nemožnost konfigurování výbav

Autor: Martin Jeník

Související články

Zobrazit celý článek
Témata
4. 4. 2017 11:35
Re: Za mne jiné SUV
X - Trail jistě není konkurentem Sorenta, což je vyjádřeno i cenově. Je to o třídu menší auto se všemi ústupky v komfortu. To že se auto, které stojí polovinu, bude prodávat více, je logické.
Avatar - Sumi2000
4. 4. 2017 00:17
Re: Za mne jiné SUV
Nissan je rozhodně vyšší lvl než jakákoliv KIA .. >:-[]
Korejec si k japoncům nemůže ani čuchnout...i když ten pokrok před tragikomickými korejskými autíčky 15 let zpátky tam bezpochyby vidět je.
Motor má X-Trail konečně slušný , nový dvoulitr Dci je srovnatelný s konkurencí.
To že má lepší kompaktní rozměry , je právě na X-trailu nejzajímavější.
Přitom vnitřní prostor a variabilita je lepší než u Sorenta/Kodiaqu....právě vzhledem k délce auta. Navíc je Nissan designem hezčí a za rozumnou cenu , Sorento se v ČR neprodává skoro vůbec.
Kdo by taky dal milion za korejské SUV ?
Navíc zbytečně dlouhého , těžkopádného a v terénu sotva průměrného?
Kodiaq začíná cenově slušně , ale ve slušné výbavě je tam milion taky a to za tak úzké a škaredé SUV dá asi jen český fanatický fanda Škodovky. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2017 00:06
Re: DSG však Hydro v meste.
[odkaz] ;-)
Avatar - Ham.
3. 4. 2017 23:48
Re: DSG však Hydro v meste.
Tak znovu, soustřeď se na cenu 190tczk nové převodovky v autorizovaném servisu VW a konečně si ji zjisti.
Avatar - Hammunasakra
3. 4. 2017 23:46
Re: DSG však Hydro v meste.
Jako vážně? Fakt až takhle malý koule? >:-[]

Bazar

Kupte nebo prodejte auto za nejlepší ceny
Vložit inzerát Zobrazit nabídku