Škoda Octavia 1.5 G-TEC přijíždí i jako liftback s manuálem a výhodnější cenou
Nabídka mladoboleslavského bestselleru ve versi spalující CNG je konečně kompletní. Po verzi kombi s automatickou převodovkou totiž přijíždí i liftback a nechybí ani manuální převodovka. V rámci časově omezené akční nabídky lze navíc novou Škodu Octavii na CNG pořídit výhodněji.
Čtvrtá generace Škoda Octavia spalující CNG není v nabídce mladoboleslavské automobilky žádným nováčkem, ostatně kombík osazený motorizací 1.5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou CNG už jsme si mohli vyzkoušet i v našem redakčním testu. Nyní se však nabídka na českém trhu rozšiřuje o karosářské provedení liftback a nabídku manuální převodovky.
Octavia s motorem 1.5 G-TEC v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou je k dispozici v karosářském provedení liftback i kombi a výbavových stupních Active, Ambition a Style. Doporučená prodejní cena by měla startovat od částky 563.900 Kč vč. DPH (liftback v základní výbavě Active), soukromí zákazníci však mohou získat ještě výhodnější nabídku.
Alternativní druh pohonu lze totiž kombinovat i s akčními modely, díky čemuž se podařilo stlačit doporučenou startovní prodejní cenu na částku od 530.900 Kč. Jedná se však o časově omezenou nabídku.
„Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí,“ dodává k rozšíření nabídky Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto.
Zážehový motor TSI, pracující v tzv. Millerově cyklu, by měl být v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou úspornější a také nepatrně čistší. Spotřeba liftbacku s manuálem by se totiž měla pohybovat v rozmezí 5,5 až 5,8 m3 CNG, zatímco verze s DSG si řekne o 5,7 až 6,1 m3. Rozdíl v emisích CO2 je pak 98,2-104,4 g/km u manuálu oproti 102,1-108,7 g/km u verze DSG.
Obecně se ale vozy spalující CNG mohou pochlubit téměř nulovými emisemi pevných částic, což kromě jiného znamená, že nemusí být osazeny filtrem pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím bio-metanu, díky čemuž se stanou vozy Škoda G-TEC prakticky CO2 neutrální.
Kromě modelu Octavia přitom Škoda nabízí ve verzích G-Tec i menší modely Scala a Kamiq. Oba jsou přitom vybaveny pohonnou jednotkou 1.0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k), která je kombinována výhradně s šestistupňovým manuálem a specifikací Style. Doporučené prodejní ceny pak začínají od 482.900 Kč (Scala), respektive 495.000 Kč (Kamiq).