Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda Octavia 1.5 G-TEC přijíždí i jako liftback s manuálem a výhodnější cenou

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Nabídka mladoboleslavského bestselleru ve versi spalující CNG je konečně kompletní. Po verzi kombi s automatickou převodovkou totiž přijíždí i liftback a nechybí ani manuální převodovka. V rámci časově omezené akční nabídky lze navíc novou Škodu Octavii na CNG pořídit výhodněji.

Čtvrtá generace Škoda Octavia spalující CNG není v nabídce mladoboleslavské automobilky žádným nováčkem, ostatně kombík osazený motorizací 1.5 G-TEC o výkonu 96 kW (130 k) v kombinaci se sedmistupňovou převodovkou CNG už jsme si mohli vyzkoušet i v našem redakčním testu. Nyní se však nabídka na českém trhu rozšiřuje o karosářské provedení liftback a nabídku manuální převodovky.

Octavia s motorem 1.5 G-TEC v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou je k dispozici v karosářském provedení liftback i kombi a výbavových stupních Active, Ambition a Style. Doporučená prodejní cena by měla startovat od částky 563.900 Kč vč. DPH (liftback v základní výbavě Active), soukromí zákazníci však mohou získat ještě výhodnější nabídku.

Alternativní druh pohonu lze totiž kombinovat i s akčními modely, díky čemuž se podařilo stlačit doporučenou startovní prodejní cenu na částku od 530.900 Kč. Jedná se však o časově omezenou nabídku.

Věříme, že tato varianta ještě zvýší všeobecný zájem o vozy s alternativními pohony a stane se oblíbenou volbou flotilových zákazníků. Zejména jim vychází vstříc příznivými provozními náklady při vyšších kilometrových nájezdech a oproti standardním spalovacím motorům produkuje výrazně menší množství emisí,“ dodává k rozšíření nabídky Jiří Maláček, vedoucí tuzemského zastoupení automobilky Škoda Auto.

Zážehový motor TSI, pracující v tzv. Millerově cyklu, by měl být v kombinaci s manuální šestistupňovou převodovkou úspornější a také nepatrně čistší. Spotřeba liftbacku s manuálem by se totiž měla pohybovat v rozmezí 5,5 až 5,8 m3 CNG, zatímco verze s DSG si řekne o 5,7 až 6,1 m3. Rozdíl v emisích CO2 je pak 98,2-104,4 g/km u manuálu oproti 102,1-108,7 g/km u verze DSG.

Obecně se ale vozy spalující CNG mohou pochlubit téměř nulovými emisemi pevných částic, což kromě jiného znamená, že nemusí být osazeny filtrem pevných částic. Do budoucna se navíc počítá s využitím bio-metanu, díky čemuž se stanou vozy Škoda G-TEC prakticky CO2 neutrální.

Kromě modelu Octavia přitom Škoda nabízí ve verzích G-Tec i menší modely Scala a Kamiq. Oba jsou přitom vybaveny pohonnou jednotkou 1.0 G-TEC o výkonu 66 kW (90 k), která je kombinována výhradně s šestistupňovým manuálem a specifikací Style. Doporučené prodejní ceny pak začínají od 482.900 Kč (Scala), respektive 495.000 Kč (Kamiq).

Ondřej Mára
Diskuze (47)

Doporučujeme

Avatar - lamal
2. 3. 2021 12:26
Re: Emisie
´´26. 2. 2021 13:1430Reagovat
Re: EmisieNeviem si predstavit ze by som si do takehoto auta kupil manual. Ten patri do auta kde je radenie radost, velky silny a dobre znejuci motor pracujuci v sirokom spektre otacok.. 1.5 zamerany na uzke spektrum nizkych otacok na plyn je dokonaly opak a ten cenovy priplatok ja zanedbatelny´´

reagoval som na toto, sorry
Avatar - BruceWayne
28. 2. 2021 18:33
Re: pristi rok
Dal jsem si tu práci a našel jsem tohle o Německých bankách v Česku: Commerzbank, ČMSS, mBank, Deutsche bank, Wüstenrot, Reiffeisenbank im Stiftland eG .... A TO JE DŮKAZ, ŽE DUCHOVÉ EXISTUJÍ. :-! Někdy ve spojení s Belgií či Rakouskem
Avatar - .StenLi.
28. 2. 2021 11:46
Re: Emisie
Ty vazne nechapes citany text? To vazne? Vidis tam ze sa vyjadrujem k chipovaniu motoru Fabie za ucelom spravenia z toho zabavneho auta a to povazujem za hlupost ktoru neriesi 99% ludi? Alebo tam snad vidis napisane nieco ine? Ty si nedal jednu jedinu inteligentnu odpoved, len sa stracas v konverazacii a to dost zasadne.
Avatar - lamal
28. 2. 2021 10:41
Re: Emisie
´´ K hlupostiam ktore nezaujimaju 99% kupujucich ani automobiliek sa nevyjadrujem´´ manual nezaujima 99% kupujucich ?

timewaster, pre teba su ingeligetne odpovede zbytocne
Avatar - Emel
27. 2. 2021 21:44
Re: pristi rok
No ne, tak... většina velkých bank má majoritního vlastníka, kterej je dost jasnej... ona to taky ČNB dost reguluje.

ČS je Erste, rakušáci... stejně jako Reiffeisen. KB je SG, Francie. ING je Holandsko, AirBank patří Kellnerovi, takže dejme tomu česká... ČSOB patří KBC, Belgie. Expo je Kazachstán, Fio a J&T jsou české, Unicredit je italský. Takže... fakt jen ta mBank podle mě.

Že třeba v belgické KBC může být nějaký německý kapitál, to asi může... ale i tak mi přijde, že bojuješ s nějakými duchy, které zrovna v tom bankovnictví neexistují.