Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

To je ona: Škoda Octavia III (2013) konečně na oficiálních fotkách!

Aleš Jungmann
Diskuze (648)
Škoda Octavia III (2013) definitivně odhodila maskování. Podívejte se, co pod ním celou dobu schovávala.

V úterý 11. prosince odpoledne představila Škoda ve svém mladoboleslavském muzeu netrpělivě očekávanou třetí generaci Octavie. Co je nového?

Předně, Octavia 2013 znatelně povyrostla. Je dlouhá 4659 milimetrů a široká 1814 mm, což je o 90 mm na délku a 45 mm na šířku více než doposud. Rozvor činí 2686 milimetrů (+ 108 mm).

Zvětšení délky i rozvoru o zhruba deset centimetrů znamená (kromě relativního zmenšení převisů, vzhledem ke zbytku vozu), že nová Octavia aspiruje na mezigenerační posun o třídu výše: z nižší střední do střední třídy.

Větší rozměry by měly potěšit zejména pasažéry na zadních sedadlech. Podle měření Škody se zvětšilo místo pro kolena zadních cestujících na 73 mm a nad sedákem mladoboleslavští naměřili celých 980 milimetrů. Pro srovnání, v našich testech byla redakčně naměřená výška nad zadním sedákem u Octavie druhé generace o pět centimetrů nižší. Vpředu je strop nyní výše o 8 mm.

Ke střední třídě míří Octavia i šířkou kabiny. Ta, měřena ve výši loktů, narostla o 39 mm vpředu a 26 mm vzadu. Objem zavazadlového prostoru se zvětšil o 5 litrů na 590 l. I přes nárůst vnějších rozměrů a množství nové techniky se podařilo dosáhnout mezigeneračního snížení hmotnosti až o 102 kilogramů.

Bezpečnost a motorizace

Škoda nabídne v nové Octavii až devět airbagů. Poprvé se v řadě Octavia objevuje kolenní airbag řidiče (standard pro země EU) a boční airbagy vzadu. Airbagy doplňuje celá řada inteligentních systémů. Jde například o Front Assistant s funkcí nouzového brzdění, Lane Assistant udržující vůz v jízdním pruhu, multikolizní brzdu s automatickým zásahem brzd při nehodě, Crew Protect Assistant připravující prostor posádky na potenciální nehodu, Driver Activity Assistant rozpoznávající únavu řidiče nebo aktivní kapotu pro ochranu chodců.

Motorová paleta pokrývá škálu od základní jednotky 1,2 TSI/63 kW až po špičkovou motorizaci 1,8 TSI/132 kW. Celkem jsou k dispozici čtyři benzinové motorizace TSI (o objemu 1,2, 1,4 a 1,8 litru) a čtyři naftové TDI (po objemu 1,6 a 2,0 litru) se vstřikováním common rail. Spřaženy jsou s ručně řazenými převodovkami, nebo dvouspojkovými ústrojími DSG. Verze do 110 kW včetně mají klikovou zadní nápravu, tedy vlečená ramena spojená torzně poddajnou příčkou. Plánována je navíc jak verze s pohonem všech kol, tak sportovně laděná Škoda Octavia RS. Nejúspornější Octavií bude verze GreenLine 1,6 TDI 81 kW se spotřebou 3,4 litru nafty na 100 km.

Později se počítá i s nasazením pohonu na stlačený zemní plyn (CNG). S výjimkou základní benzinové a naftové motorizace jsou všechny agregáty k dispozici ve variantě Green tec se systémem Start-Stop a rekuperací brzdné energie.

Výbava: adaptivní tempomat a vícedotykové ovládání navigace

Velká část výbavy, kterou bude možno v Octavii nalézt, je u vozu značky Škoda použita vůbec poprvé. Jde například o adaptivní tempomat Adaptive Cruise Assistant (ACA). Z dalších jmenujme například asistent dálkových světel Intelligent Light Assistant, volbu jízdního režimu Driving Mode Selection, parkovací asistent Automatic Parking Assistant nebo rozpoznání dopravních značek v paketu Traveller Assistant. Novinkou v řadě Octavia je elektricky ovládaná panoramatická střecha, která dále zvyšuje komfort na palubě. Nechybí ani bezklíčový systém odemykání a startování KESSY (Keyless-Entry-Start-and-Exit-System).

Ovládání rádia či navigace by měly usnadnit vícedotykové obrazovky nebo senzor přiblížení prstu řidiče či spolujezdce.

Majitelé nebudou ochuzeni ani o Rapidovskou škrabku na led ve víčku palivové nádrže, oboustranný koberec v zavazadlovém prostoru, vyjímatelný dveřní koš na odpadky či další takzvané „Simply Clever“ detaily.

Pod odkazem výše se můžete podívat na video z oficiálního odhalení nové Octavie a už brzy si budete moci přečíst i naše jízdní dojmy z oficiální mezinárodní prezentace.

Aleš Jungmann
Diskuze (648)
25. 2. 2013 14:35
Octavia 3 ?!?!?!?
TO SI NĚKDO DĚLÁ SRANDU? Tak počítejme ... 1959 Octavia, 1996 Octavia, 2001 Octavia, 2009 Octavia, 2012 Octavia ... kdo vidí 3 auta je *. Pokud to vezmeme z technologické stránky je možná 4, ale 3 ? To není problém jen těchto stránek, které by o vozech něco ale vědět mohly ;) P.S. To se koupí VW-em maže automaticky celá historie společnosti?
31. 12. 2012 12:41
Re: Cena
Octavia asi bude drazsi, nez golf, ale pokud ten rozdil bude take 29 tisic, tj. rozdil mezi odhadovanou a realnou cenou rapida, tak je to stale prijatelne.
31. 12. 2012 08:50
Cena
Ja jsem zvedavy na cenu,nekde jsem cetl ze redaktori ocekavaji ceny podobne Golfu.Ha ha,asi jako kdyz ocekavali u Rapidu ceny okolo 250.000,- A kdyz Skodovka zverejnila cenik Rapidu ani jeden nemukl,ze je to moc.Takze pani redaktor radeji nehadejte a kdyz ano aspon tu zmenu okomentujte.Octavka podle me bude drazsi nez Golf a to o tolik o kolik ji budevvedeni Skody prezentovat jako vetsi auto.
15. 12. 2012 18:37
Re: kategória DESIGN
Samozrejme, ze je to recyklat [odkaz] dolepeny do formy Passatu B7 [odkaz] a drobnymi modifikaciami detailov, aby z toho kopia velmi nekricala.
Snad si dakto nemysli, ze Kaban znovuobjavil ameriku. Kaban je neskutocne zviazany uniformovanym diktatom koncernu a zaroven sam nikdy nic prevratne nevymyslel.
Odkazy na Veyron su uz otrepane, kedze Veyron nebolo nikdy pekne auto. Svojske ano, pekne nie.
15. 12. 2012 11:10
kategória DESIGN
Nepripomína vám Audi A6 2006 s ostrými rezmi????