Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Škoda plánuje ročně ušetřit zhruba 13 miliard korun

ČTK
Diskuze (51)
Automobilka Škoda Auto plánuje s ohledem na své budoucí investice ročně uspořit 500 milionů eur (12,9 miliardy Kč). Hospodářským novinám (HN) to řekl šéf automobilky Bernhard Maier.

Šetřit se bude kvůli plánům na výrobu elektromobilů, snižování emisí u aut i vývoji na trhu. Propouštění v českých závodech se ale nechystá.

S úsporami už automobilka začala, citují dnešní HN Maiera. "S ohledem na velké investice, které nás čekají, se bude muset šetřit skutečně hodně. V příštím roce chceme ve firmě uspořit každý následující rok 500 milionů eur, v přepočtu 13 miliard korun," uvedl šéf Škody Auto.

Firma chce šetřit na veškerých nákladech i svém provozu, protože náklady se jí mezi lety 2016 a 2017 zvýšily o 59 miliard na 385 miliard korun. "Kompletně analyzujeme vše. Musí se i zefektivnit nabídka. Zaměřujeme se na každou korunu v oblastech vývoje i ve všech fázích výroby," řekl Maier.

Osekávání nabídky napříč všemi modely aut pro HN potvrdil šéf českého zastoupení Škody Auto Luboš Vlček. "Důsledně se zaměříme na to, které modelové varianty jsou prodávané a které ne. A ty z nabídky stáhneme, jejich vývoj a výroba stojí velké peníze, které se pak nevrátí," řekl deníku.

Automobilka letos investovala do nového způsobu měření emisí v reálném provozu, jehož pravidla platí od září. Za elektrifikaci své modelové řady utratí Škoda Auto do roku 2022 dvě miliardy eur (51,6 miliardy Kč). Nejčernější scénář, který má firma vypracovaný, uvažuje o propadu zisku v roce 2020 až o půl miliardy eur. V plánu je také výstavba nové továrny. "Musíme rozhodnout o místě do tří měsíců," řekl Maier.

Automobilce Škoda Auto letos zatím rostou tržby i prodej, který podle očekávání překoná rekord z roku 2017. Provozní zisk za letošní první tři čtvrtletí ale klesl o 10,2 procenta na 1,1 miliardy eur. Podle automobilky za tím jsou nepříznivý vývoj směnných kurzů a vyšší náklady na nové produkty.

ČTK
Diskuze (51)
23. 12. 2018 12:57
Re: no jo
Když už, tak udělat cenové pobídky na nákup nejnovějších superčistých aut se spalovacími motory a tvrdě vymáhat nekompromisní emisní kontroly při TK. Cesta rozhodně nevede přes miliardové investice do elektromobility a násilné omezování prodeje normálních aut se spalovacími motory!
22. 12. 2018 16:38
Re: no jo
Stále kritika na EU. Ale jaká je tedy cesta? Nechat všechyn obyvatele měst a okolí nechat udusit splodinama? Nechat průmysl bez tlaku na vývoj?
22. 12. 2018 16:20
Re: Podnikatelé šetří?
Tak to je i u aut, a aby se o tom nepsalo tak si rovnou koupí i největší automobilový časopis a server kde si ty ošizené výrobky chválí:)

22. 12. 2018 14:23
Re: Nejhorší je,
Myslim, ze Praha se v tomto nijak zvlast nelisi od jakychkoli jinych svetovych metropoli..
22. 12. 2018 14:02
Re: Americky/japonsky model
Heled nesmis koukat jen na "historky".

S Hondou v zaruce je zakaznik v pohode.
A Honda nestrka hlavu do pisku ;-)
Citace z odkazu nize: "There is a fix coming, but your eligibility largely depends on where you live."
[odkaz]