Škoda slaví, poprvé prodala přes 500.000 aut za půl roku
První pololetí letošního roku bylo pro automobilku Škoda velice úspěšné. Za šest měsíců roku výrobce prodal 522.500 aut, o 12,5 procenta více než před rokem. Je to poprvé v historii, kdy Škoda v prvním pololetí roku prodala přes půl milionu vozů.
Mladoboleslavské značce se dařilo v různých koutech světa. V západní Evropě Škoda zdejším zákazníkům dodala v prvním pololetí 217.900 vozů, o 17 procenta více než před rokem. Prodeje značky rostly v prvních šesti měsících roku v Německu (+12,2 %), Francii (+11,3 %), Velké Británii (+24,7 %) či Španělsku (dokonce +39 %).
Prodeje rostly také na největším trhu světa pro automobilku Škoda – v Číně. Zde od ledna do června značka prodala 130.700 aut, o 8,7 procenta více než ve stejném období loňského roku.
Na domácím českém trhu dosáhla Škoda v prvním pololetí nárůstu prodejů o 22,9 procenta na 34.800 dodávek. V Polsku se letos prodalo 26.200 aut, což znamená výrazný 36procentní meziroční nárůst.
Naopak ve východní Evropě prodeje Škody mírně klesají. Letos se zde prodalo 58.700 aut s logy mladoboleslavského výrobce, o 400 aut méně než před rokem.
Prodejní výsledky automobilky Škoda na vybraných trzích | ||
Země | Prodeje 1-6/2014 [ks] | Meziroční změna [%] |
Česká republika | 34.800 | +22,9 |
Čína | 130.700 | +8,7 |
Francie | 10.800 | +11,3 |
Indie | 7.700 | -33,0 |
Německo | 76.600 | +12,2 |
Polsko | 26.200 | +36,0 |
Rusko | 42.000 | -1,9 |
Španělsko | 9.800 | +39,0 |
Švýcarsko | 9.100 | +10,9 |
Velká Británie | 40.900 | +24,7 |
CELKEM | 522.500 | +12,5 |
Podle Wernera Eichhorna, šéfa prodejů a marketingu ve Škodě, stojí za rekordním výsledkem značky atraktivní modelová řada. Tu automobilka nadále rozšiřuje, posledními novinkami jsou nové verze úspěšného modelu Octavia. Na trh již vstoupila varianta G-Tec s pohonem na plyn, Scout s terénním vzhledem se začne prodávat v srpnu.
Hlavní letošní novinkou ve světě Škoda nicméně bude třetí generace Fabie. Ta zažije výstavní debut na říjnovém autosalonu v Paříži. Hatchback se na českém trhu začne prodávat ještě před koncem roku, kombi bude následovat na začátku roku 2015.
Prodejní výsledky Fabie ukazují, že zákazníci už na novou generaci čekají. Prodeje Fabie v prvním pololetí meziročně klesly o 20,2 procenta. Nejprodávanějším mladoboleslavským modelem zůstává Octavia s nárůstem prodejů o 7,5 procenta. Model Rapid si meziročně polepšil o 166 procenta. Nárůst prodejů způsobila druhá karosářská varianta – hatchback nazvaný Spaceback, díky němuž se Rapid stal druhým nejprodávanějším modelem Škoda.
Prodejní výsledky jednotlivých modelů automobilky Škoda | ||
Model | Prodeje 1-6/2014 [ks] | Meziroční změna [%] |
Octavia | 194.800 | +7,5 |
Rapid | 102.400 | +166,7 |
Fabia | 87.900 | -20,2 |
Yeti | 52.900 | +26,5 |
Superb | 46.400 | -9,0 |
Citigo | 22.700 | -9,0 |
Roomster | 15.500 | -10,2 |